تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803794343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال باید در اولویت توجه به نیازهای جوانان باشد/ توجه ویژه به جوانان جدا از مقوله ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم گلزاری تأکید کرد:
اشتغال باید در اولویت توجه به نیازهای جوانان باشد/ توجه ویژه به جوانان جدا از مقوله ورزش
قم - خبرگزاری مهر: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اشتغال، مسکن و ازدواج به ترتیب اولویت های مهم جوانان جامعه محسوب می‌شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمود گلزاری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش استاندار قم برگزار شد، تصریح کرد: مسئولان کشور هر خدمتی که می خواهند به جوانان انجام بدهند باید سه اولویت اصلی به ترتیب اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را مورد توجه ویژه قرار بدهند. میانگین جوانان بیکار از بیکاران کل کشور بیشتر است وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین بیکاری جوانان در مقایسه با جمعیت بیکار کل کشور 15 درصد بالاتر از میانگین کشوری است و دولت نیز این مهم را به خوبی مورد توجه قرار داده تا انشاءالله این آمار به پائین تر حد خود کاهش یابد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بررسی ها نشان می دهد که در بین نیازهای جوانان باید اشتغال در اولویت اصلی باشد و سپس به موضوع مسکن جوانان توجه شود چون تا این دو زمینه فراهم نشود طبیعتا موضوع ازدواج به سادگی تحقق نمی یابد. نداشتن مشاوره و آموزش های لازم از موانع ازدواج جوانان است وی با اشاره به دلایل کاهش ازدواج و معظل طلاق در جامعه اضافه کرد: بسیاری از دلایل ازدواج نکردن جوانان امروز به دلیل عدم آگاهی از برکات خانواده، نداشتن مشاوره کافی برای انتخاب مناسب همسر، کمبود آموزش های بعد از ازدوج دلایلی هستند که هم مانع ازدواج جوانان شده و هم اینکه بسیاری از ازدواج ها را به سمت و سوی طلاق سوق داده است. گلزاری بیان داشت: در حال حاضر صدها هزار دختر و پسر جوان طلاق گرفته داریم که باید خوب مدیریت شوند، ضمن اینکه جوانان ما از جهات دیگر نظیر اعتیاد، خشونت و سایر آسیب های اجتماعی نیز در خطر هستند و باید برای هدایت نسل جوان خوب برنامه ریزی کرد. جوان ذهن آماده ای برای پذیرش مسئولیت ها و امور مهم دارد وی یاد آور شد: جوان ذهن آماده ای برای پذیرش مسئولیت ها و امور مهم دارد و بنیانگذار انقلاب و ائمه معصومین (ع) نیز در بیانات خود به اهمیت توجه به جوانان بسیار تاکید کرده اند. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز داشت: جوانان کشور ما نسبت به جوانان سایر کشورهای جهان بهتر و توانمندتر هستند اما این عزیزان در معرض خطر قرار دارند و باید به خوبی مورد مراقب قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: موضوع طلاق آسیب های زیادی به جوانان وارد می کند، گرایش به مواد مخدر در بین جوانان بسیار نگران کننده است و آمار اعتیاد جوانان متاسفانه رو به افزایش گزارش شده است. گلزاری در ادامه عنوان داشت: بنابراین باید جوانان جامعه به عنوان یک نیروی توانمند هدایت شوند چون اگر از جوانان خوب استفاده کنیم انرژی تولید می شود اما چنانچه جوانان خوب مدیریت نشوند تخریب به وجود می آید. پیگیری موضوعات مربوط به جوانان مجزا از مقوله ورزش وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که با حمایت های وزیر ورزش و جوانان موضوعات مربوط به جوانان را به صورت مجزا از ورزش و به شکل ویژه مورد پیگیری و توجه قرار بدهیم. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: موضوع مشارکت دادن جوانان در امور اجتماعی از طریق سمن ها بسیار مهم است و در حال حاضر 3 تا 4 هزار سازمان مردم نهاد جوانان را در کشور زیر پوشش داریم. وی بار دیگر بیکاری را یکی از معضلات امروز جوانان عنوان کرد و افزود: ما باید به فکر پر کردن بهینه اوقات فراغت جوانان باشیم چون وقتی جوان بیکار است گرایش به سمت و سوی ماهواره و فاصله گرفتن از ارزش های دینی افزایش می یابد. تاکید بر اهمیت توجه ویژه به ازدواج و تحکیم خانواده گلزاری در بخش دیگری از صحبت های خود بر اهمیت توجه ویژه مسئولان به موضوع ازدواج و تحکیم خانواده تاکید ویژه کرد و اظهار داشت: دستگاه های دولتی باید ظرفیت های خود را برای رفع مشکلات جوانان شناسایی کرده و به نهادهای پیگیر مسائل جوانان اعلام کنند. معاون ساماندهی امور جوانان همچنین از پیگیری های وزارت ورزش و جوانان در زمینه حل مشکلات وام ازدواج جوانان خبر داد و افزود: در جلساتی که با مسئولین مربوطه در بانک مرکزی و بانک های عامل داشتیم راه های حل مشکلات پرداخت وام ازدواج جوانان مورد بررسی قرار گرفت و در حال تلاش برای رفع موانع هستیم. گفتنی است: سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور مدیران کل 23 دستگاه اجرایی استان و روسای بانک های دولتی و خصوصی تشکیل شد و در این جلسه عملکرد بانک های عامل در زمینه نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان بررسی شد و هر یک از بانک ها آمار عملکرد خود را در جلسه ارائه کردند. همچنین در پایان این جلسه مقرر شد جلسه کارشناسی در زمینه تقسیم بندی و سهمیه بندی تسهیلات ازدواج برای بانک های خصوصی و دولتی در دفتر مدیر کل اقتصادی استاندار برگزار و سهم هر بانک برای سال آینده مشخص شود.  


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن