تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819251709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیرکل سازمان خواستار لغو قانون ضد همجنس گرایی در اوگاندا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکل سازمان خواستار لغو قانون ضد همجنس گرایی در اوگاندا شد تهران - ایرنا - خبرگزاری کیودوی ژاپن روز چهارشنبه در گزارشی از سازمان ملل از درخواست دبیرکل این سازمان از دولت اوگاندا برای لغو و یا بازنگری در قانون ضد همجنسگرایی در آن کشور آفریقایی شد.


این گزارش به نقل از ˈمارتین نسیرسکیˈ سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که ˈبان کی مونˈ از دولت اوگاندا خواست تا قانون تازه تصویب شده و مناقشه برانگیر ضد همجنس گرایی در آن کشور را لغو و یا در آن تحدید نظر کند.
وی دراین درخواست از ˈیوری موسوینیˈ رییس جمهور اوگاندا خواست با لغو این قانون که مجازات اعدام را برای مرتکبین همجنس بازی، از جان همه شهروندان آن کشور در برابر خشونت و تبعیض نژادی محافظت کند.
این درحالی است که ˈتاماله میروندیˈ سخنگوی دولت اوگاندا نیز امروز اعلام کرد کشورش درخصوص امضای مصوبه ضد هجنسگرایی تحت تاثیر ˈلابی بین المللیˈ قرار نمی گیرد .
در ضمن موسوینی نیز روز یک شنبه اعلام کرد که بزودی مصوبه ای که براساس آن همجنس گرایی در اوگاندا جرم تلقی می شود را امضا خواهد کرد.
لایحه ضد همجنسگرایان ، ماه دسامبر گذشته در پارلمان اوگاندا پس از بحث های طولانی تصویب شد . قانونگذاران اوگاندایی در این بحث ها بند مجازات حبس ابد را برای تکرار و ترویج همجنس گرایی در نظر گرفتند .
تصویب قانون ضد همجنس گرایی دراوگاندا، واکنش دول غربی و آمریکا را درپی داشت، به گونه ای که ˈباراک اوباماˈ اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش، اقدامات موسوینی دراین خصوص را نفرت انگیز و مغایر با حقوق انسان ها اعلام کرد .
به همین دلیل دبیرکل سازمان ملل متحد نیز مصوبه ضد همجنس گرایی را مغایر با حقوق بشر خواند و از کلیه کشورها خواست ، در قوانین خود تجدید نظر به عمل آورند.
با وجود تبلیغات بسیار از سوی غربی ها، در حال حاضر همجنس گرایی در اکثر کشورهای آفریقایی ممنوع و مجازات های متغیری از پرداخت جرایم نقدی، زندان های طویل المدت و یا حتی اعدام برای آن در نظر گرفته شده است .
طی ماه های اخیر، ˈگودلاک جاناتانˈ رئیس جمهوری نیجریه نیز ضمن تاکید بر ناسازگاری ازدواج همجنس گرایان با نگرش های مردم این کشور، لایحه ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان را امضا کرد .
تبلیغات در مورد لزوم قانونی شدن همجنس گرایی در سنگال نیز واکنش های تندی را در پی داشته است. پیش از این اوباما در سفر به چند کشور آفریقایی، از رهبران دینی آفریقا، اعم از مسلمان و مسیحی خواسته بود، جرم زدایی از همجنس گرایی را در دستور کار خود قرار دهند .
از آنجایی که این دعوت غربی ها از آفریقایی ها با استقبال سرد و جواب رد مقامات آفریقایی مواجه شد، بعید نیست رویارویی جدیدی میان دول آفریقایی که بیشتر آنها از متحدین غرب نیز بشمار می آیند بر سر موضوع همجنس گرایی با آمریکا و متحدان آن پیش آید.
با این وجود به نظر می رسد ، آفریقاییان علیرغم ملاحظات یاد شده ، به حفظ ارزش های سنتی پایبند بوده و دربرابر تهدیدات و تحمیل الگوهای غربی ازخود مقاومت نشان می دهند اما خود شخص دبیرکل همچون ˈناوی پیلایˈ کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل این بار ناگزیر شدند تحت فشار غربی ها از دولت اوگاندا بخواهند در این قانون که به زعم غربی ها جنجال برانگیز است تجدید نظر کنند.
مترجمام**1378**1547
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن