تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819158230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار فارس: معماری ساختمان های امروزی آرامش بخش نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار فارس: معماری ساختمان های امروزی آرامش بخش نیست شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: معماری ساختمان ها و بناهایی که امروزه ساخته می شوند آرامش بخش نیست.


به گزارش خبرنگار ایرنا محمد احمدی، چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز مهندس در شیراز افزود: ما در یک کشور اسلامی با فرهنگ و تمدنی ریشه دار زندگی می کنیم و بنابراین باید بکوشیم سبک و سیاق ایرانی و اسلامی درمعماری ها لحاظ شود.
وی ادامه داد: اگر به بناهای قدیمی توجه داشته باشیم مشاهده می کنیم که این بناها آرامش خاصی به انسان می دهند اما بناها و ساختمان های امروزی این ویژگی را ندارند و خشن و بی روح به نظر می رسند.
استاندار فارس ، مهاجرت بی رویه به شهرها را یکی از عوامل شتاب گرفتن روند ساخت و سازها و در نتیجه بی توجهی به نوع معماری بناها دانست و گفت: با وجود این مهاجرت ها اما باز هم می توان طرح های جذاب و مطابق با معماری ایرانی و اسلامی اجرا کرد.
او اظهارکرد:کشور ما زمانی مرکزعلوم متعدد بود و دانشگاه های سایر کشورهای جهان ، کتاب های دانشمندان ما را ترجمه و تدریس می کردند اما امروز مشاهده می کنیم که آنها در پی این هستند که فرهنگ و علوم خود را به ما تحمیل کنند.
استاندار فارس، عضویت بیش از 19 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی و ساختمان فارس را یک ظرفیت و فرصت مناسب دانست واظهار کرد: انتظار ما از چنین ظرفیتی این است که افراد نام آور و انسان های شاخصی را به عرصه معماری کشور و استان معرفی کنند.
احمدی، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از توان و ظرفیت نظام مهندسی فارس در بخش های مختلف گفت: ما بهره گیری از این ظرفیت و توان را عملیاتی خواهیم کرد.
استاندار فارس، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: با توجه به این که بخش عمده ای از اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش های سازندگی است، نقش مهندسان می تواند در این زمینه بسیارموثر و مهم باشد.
احمدی افزود: با تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به سمتی حرکت کنیم که کشور را از هرگونه وابستگی نجات دهیم.
او افزود: دربحث ساخت و ساز با وجود این که محصولات و تجهیزات ساختمان سازی با کیفیت مطلوب درکشورمان تولید می شود اما هنوز شاهد هستیم که کالاهای خارجی وارد کشور شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: باید مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق و ترغیب کنیم تا روز به روز شاهد افزایش کیفیت تولیدات داخلی کشورمان باشیم.
در این آیین از مهندسان پیشکسوت، مهندسان و مدیران برگزیده تقدیر شد.ک/2
678 /679
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن