تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802761696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقررات‌زدايي دستور کار دولت و مجلس باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۲۱ب.ظ)
استاندار اردبيل: مقررات‌زدايي دستور کار دولت و مجلس باشد استاندار اردبيل گفت: تمام تلاش دولت و مجلس بايد بر اين باشد تا مقررات و ضوابط نامناسب و غير عقلاني از پيش روي دستگاه‌هاي اجرايي و حاکميتي برداشته شده و يک روند سهل و راحت در حوزه ي اجرا حاکم باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد خدابخش عصر ديروز در جلسه ي کارگروه پژوهش فناوري و تحول اداري استان اردبيل با انتقاد از رويه ي غلط نحوه ي توزيع و عملکرد اعتبار يک تا سه درصدي پژوهشي به شکل سخت‌گيرانه اظهار داشت: بايد هر دستگاه اجازه پيدا کند تا اين مبلغ را هزينه کند؛ چرا که تمام دستگاه‌هاي اجرايي صلاحيت آن را دارند که به مانند 97 درصد اعتبار هزينه‌اي و عمراني خود سه درصد حوزه ي پژوهش و تحقيقات را نيز با شايستگي و دقت نظر بيشتر هزينه کنند.
وي با اشاره به گستردگي قوانين دست و پا گير و برگزاري جلسات، کارگروه‌ها و شوراهاي مختلف در اعمال مقررات و قوانين خاص در حوزه ي اجرا تصريح کرد: ما بايد به سمتي حرکت کنيم تا ساختار اجرايي، تصميم‌گيري و تصميم‌سازي ساختاري سهل، راحت و بدون بروکراسي خاص باشد؛ چرا که لازم نيست براي هزينه ي يک تا سه درصد حوزه ي پژوهش به حرکت‌هايي متفاوت دست بزنيم يا بخواهيم با رويکرد متمرکز به مانند توزيع سبد کالا مردم را گرفتار مشکلات و تنگناها کنيم.
استاندار اردبيل خاطر نشان کرد: با به کارگيري قوانين و مقررات سخت‌گيرانه و انواع نظارت‌هاي بي‌مورد سعي شده در اين سال‌ها يک روحيه بدبيني در دستگاه‌هاي اجرايي حاکم شود در حالي که با واگذاري اختيارات و خروج دولت از تصديگري بسياري از اين مشکلات قابل برطرف شدن و حل است.
وي افزود: بسياري از دستگاه‌ها امروز به خاطر قوانين سفت و سخت و خارج از عرف در انجام امورات خود زمين‌گير شدند و هر روز نيز بر ماده و تبصره‌ها در حوزه ي اداره ي کشور افزوده مي‌شود در حالي که انتظار داريم مجلس در به حداقل رساندن اين ماده و تبصره‌هاي بسيار زياد که خود مانعي بزرگ در سهولت کار است، اقدام جدي را انجام دهند.
خدابخش روان‌سازي نظام اداري را نيازمند يک کار تحقيقاتي و پژوهشي جدي برشمرد و بيان کرد: در حالي که در تمام دنيا و بسياري از کشورها دولت‌ها قدم در مسير مقررات‌زدايي گذاشته‌اند و دنيا به سمت يک سهولت حوزه ي اجرا و نظارت حرکت مي‌کند ما مدام با توليد و اصلاح ماده و قوانين در مجلس سعي مي‌کنيم بر مشکلات و گرفتاري‌هاي مردم بيفزاييم.
وي يادآور شد: کار احمدي‌نژاد در انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي در همين راستا بوده، اما؛ به دليل آن که نتوانست دلايل خود را تشريح کند کار او مورد انتقاد قرار گرفت در حالي که بايد بسياري از چارچوب‌ها اصلاح شده و قوانين دست و پا گير از عرصه ي اجرا کنار برود.
استاندار اردبيل در ادامه ي سخنان خود گفت: با پيگيري مسوولان استاني سعي مي‌کنيم تا در بودجه ي سال آينده منابع اعتباري ويژه ي بخش پژوهش به همت خود دستگاه‌ها در حوزه ي مورد نياز هزينه شود تا در اين زمينه شاهد برگشت اعتبارات و منابع نباشيم.
وي با دفاع از اجراي طرح افکارسنجي عمومي در ارزيابي رضايت مندي مردم از خدمات دستگاه‌هاي دولتي افزود: انتظار اين است که نتايج اين افکارسنجي شفاف و روشن در شوراي اداري استان بازگو شده و بدون ذکر دستگاه دولتي بيان شود تا بدانيم ميزان رضايتمندي مردم از دستگاه‌هاي اجرايي در چه حد است.
رئيس شوراي پژوهش،‌ فناوري و تحول اداري استان اظهار داشت:‌ البته سؤالات مطرح شده در اين افکارسنجي نبايد براي همه ي دستگاه‌ها به يک شکل و سياق تهيه شود، بلکه در اين زمينه بايد تفاوت دستگاه‌ها مد نظر قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن