تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801273771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مشهد» شهري تميز و با نشاط پيش روي زائران در نوروز 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۲۷ب.ظ)
رييس شوراي اسلامي شهر مشهد عنوان کرد: «مشهد» شهري تميز و با نشاط پيش روي زائران در نوروز 93 اقتصاد مقاومتي به معناي اقتصاد رياضتي نيست بلکه به معناي اقتصاد جهادي، انعطاف‌پذير، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پيشرو و برون‌گرا مي‌باشد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، محمد کمال سرويها در شانزدهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر مشهد مقدس با اشاره به سخنان امام جمعه محترم مشهد در نماز جمعه هفته جاري اظهار کرد: اسراف امر پسنديده‌اي نيست و از امام جمعه شهر که دغدغه اين موضوع را دارند و تنبهي به شهرداري و شورا دادند، تشکر کرده و تلاش مي‌کنيم از هزينه‌هاي گزاف و دور از اولويت پرهيز کنيم و شهري تميز و با نشاط را در نوروز 93 به زائران ارائه نماييم.
وي با اشاره به کاشت تعداد 7 ميليون گل در نوروز 92 در سطح شهر مشهد بيان کرد: 9 ميليون گل نيز در نوروز 93 کاشته مي‌شود و تلاش خواهد شد اين امر با هزينه‌اي به مراتب کمتر از سال گذشته محقق شود و از کساني که با انتخاب گل‌هاي مناسب و ارزان، شهرداري را در کاهش هزينه‌ها ياري کردند، تشکر مي‌کنم.
رييس شوراي اسلامي شهر مشهد با بيان اينکه شوراي چهارم و شهرداري در بحث اقتصاد مقاومتي به طور جدي ورود پيدا کرده است، گفت: اقتصاد مقاومتي به معناي اقتصاد رياضتي نيست بلکه به معناي اقتصاد جهادي، انعطاف‌پذير، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پيشرو و برون‌گرا مي‌باشد.
سرويها اضافه کرد: مقام معظم رهبري در سال‌هاي گذشته به اقتصاد تک محصولي انتقاد داشتند و تذکرات لازم را به منظور فاصله گرفتن از اقتصاد تک‌ محصولي ارائه کردند.
رييس شوراي اسلامي شهر مشهد با بيان اينکه تکيه شهرداري به بودجه دريافتي کنوني بايد تغيير کند، گفت: اينکه دولت به نفت متکي باشد، مثل آن است که شهرداري به فروش تخلفات تکيه کند.
وي با بيان اينکه در دوره شوراي سوم حدود 60 درصد از بودجه شهرداري از محل فروش تراکم، مازاد تراکم و فروش تخلفات کسب کرده است، اظهار کرد: از سال 89 تا 92 اين موضوع با سرعت ادامه داشت و در آبان ماه سال جاري 90 درصد بودجه شهرداري از همين طريق کسب مي‌شد اما هم‌اکنون مديريت درآمد شهرداري مشهد اعلام کرده اين رقم به حدود 80 درصد رسيده است.
سرويها افزود: با طرح اين موضوع در مرکز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر، شرح خدماتي از فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده ارائه شد.
وي با تاکيد بر اينکه درآمدهاي شهرداري بايد بر مبناي درآمدهاي پاک، پايدار و حلال باشد اظهار کرد: اگر اين مهم را محقق سازيم مي‌توانيم ادعا کنيم در راستاي اقتصاد مقاومتي گام برداشتيم.
سرويها ابراز اميدواري کرد در عرصه اقتصاد مقاومتي گام‌هاي موثري برداشته و شهري با نشاط و تميز به زائران در نوروز 93 ارائه کنيم.
پس از اين نطق، شورا وارد دستور کار خود شد و در ابتدا نظريه برخي از اعضاي شوراي شهر مبني بر اصلاح مواد 18 و 19 مصوبه ضوابط و مقررات تبليغات محيطي مطرح شد و پس از بحث و بررسي‌هاي لازم به تصويب رسيد. بر اين اساس ماده 18 حذف گرديد و مقرر شد معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد هر 3 ماه يکبار گزارشي از محتواي فرهنگي تابلوها و بيلبوردهاي شهر مشهد مقدس را به کميسيون فرهنگي و اجتماعي ارائه نمايد و ماده 19 عينا به تصويب رسيد.
در ادامه، نظريه کميسيون برنامه، بودجه و امور اداري در خصوص کمک به شوراي اسلامي استان خراسان رضوي مطرح شد که به شهرداري مشهد اجازه مي‌داد مبلغ 60 ميليون تومان از محل اعتبارات کمک پيش بيني شده در بودجه سال 93 به شوراي اسلامي استان پرداخت کند تا نسبت به تامين هزينه‌هاي خود و شوراي شهرستان اقدام نمايد.
برگزاري جلسات شوراي استان در شهرستان مشهد
در اين خصوص محمدرضا ديمه‌کار يکي از اعضاي شورا با بيان اينکه اگر جلسات شوراي استان در شهرستان مشهد برگزار شود برکات زيادي براي اين شهر به ارمغان مي‌آورد، گفت: مدتي پيش خواستار تشکيل فراکسيون مشهد در مجلس شوراي اسلامي شديم که محقق نشد اما تشکيل چنين جلساتي مي‌تواند به بازيابي جايگاه واقعي مشهد در بحث برنامه‌ريزي‌ها کمک کند البته به شرطي که اعضاي شوراي شهرستان به جد اهداف و ارزش‌هاي مورد نظر را پيگيري کنند در عين حال بايد تذکر دهم که وقت شوراي شهر باارزش‌تر از آن است که به بحث‌هاي طولاني در اين خصوص بگذرد.
حجت الاسلام مجيد فاطمي ارفع، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر مشهد نيز با انتقاد از اينکه در تصويب چنين لوايحي به دنبال معامله کردن نيستيم، گفت: اين درست نيست که شخصي20 ميليون، فردي 30 ميليون و ديگري 60 ميليون پيشنهاد مي‌کند. بايد کار براساس مطالعات کارشناسي در کميسيون مربوطه بررسي شود و با ارائه نظريه کارشناسي کميسيون، فازغ از مبلغ ارائه شده، با نظريه پيشنهادي موافقت مي‌شود.
پيشنهاد حجت الاسلام فاطمي نيز به راي گذاشته شد و به تصويب رسيد و مقرر شد موضوع به کميسيون مربوطه ارجاع شده و سپس به صحن علني شورا مجددا ارسال شود.
اصلاح بند الف ماده 9 مصوبه مديريت پارکنيگ‌هاي حاشيه‌اي و غيرحاشيه‌اي سطح شهر نيز در دستورکار شورا قرار گرفت و با تصويب آن، مقرر شد با توجه به اينکه تمامي پارکينگ‌ها با من کارت مديريت خواهند شد، به سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري اجازه داده مي‌شود تا نسبت به افتتاح حساب بانکي به نام خود در بانک شهر و يا يکي از ديگر بانک‌ها اقدام کرده و تمامي وجوه حاصل از شارژ مشترک هر پلاک خودرو در سامانه‌اي که از طريق من کارت انجام مي‌شود و غير از آن را با رعابت بند ب اين ماده به حساب مذکور واريز نمايد.
اصلاح و متمم بودجه سال 92 سازمان حمل و نقل و ترافيک، سازمان مديريت حمل و نقل بار درون‌شهري و حومه، سازمان فرهنگي و تفريحي، سازمان فردوس‌ها و سازمان اتوبوسراني مطرح و به تصويب رسيد.
همچنين نظريه کميسيون تلفيق در خصوص واگذاري معوض در قبال ميزان در مسير ملک ورثه مرحوم احمد قربانيان مطرح شد و با اين نظريه موافقت شد؛ بر اين اساس به شهرداري مشهد اجازه داده مي‌شود ملک ورثه مرحوم احمد قربانيان واقع در خيابان امام خميني (ره) جنب پاساژ حکم را بر اساس قيمت کارشناسي رسمي اعلام شده در نامه پيوست لايحه مهر شده توسط شوراي شهر خريداري و حقوق مربوط به صورت نقدي و معوض به مالکان را پرداخت کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن