تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819481459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن روز مهندس در دانشگاه اردکان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشن روز مهندس در دانشگاه اردکان برگزار شد یزد- ایرنا- همزمان با سالروز گرامیداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، مراسم جشنی از سوی انجمن علمی دانشکده فنی و مهندسی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه اردکان برگزار شد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این مراسم سرپرست دانشگاه اردکان در سخنانی با گرامیداشت سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، از انجمن علمی دانشکده فنی و مهندسی قدردانی کرد و انجمن های علمی دانشگاه را یک فرصت ارزنده ای توصیف کرد که می توانند منشأ اقدامات بزرگ علمی باشند.
ˈحسین غفوری چرخابی ˈ سپس با بیان اینکه دانشمندان بزرگی چون خواجه نصیرالدین طوسی از جهان اسلام برخاسته اند افزود: فلسفه از یونان به حوزه اسلامی آمد و بارور شد و از طرفی علوم تجربی از تمدن اسلامی به اروپا رفت و بارور شد و این باعث شد که تاحدودی دست مسلمانان از دانشهای تجربی خالی شود اما بر عهده دانشمندان، دانشجویان و اساتید کشورهای اسلامی و به ویژه محقیقین ایرانی است تا با تلاش و کوشش میراث گذشته را برگردانند و مجدداً سرآمد جهان شوند.
در ادامه مراسم سرپرست دانشکده فنی مهندسی هم در سخنانی به تلاش های محققین در دست یابی کشفیات علمی پرداخت و ایمن سازی مسیر تحقیق را یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشمندان در حوزه پژوهش و تحقیق عنوان کرد.
ˈ الهی فردˈ عشق به دانش اندوزی را عنصر اصلی سوق دادن محقق به سوی تحقیق تا دست یابی به نتیجه دانست و افزود: فضای ایجاد شده به ویژه در دانشگاه ها جهت تحقیقات علمی حاصل زحمات محققانی است که در راه کشف حقیقت های علمی حتی از جان خویش نیز مایه گذاشته اند.
وی همچنین راه سعادت انسان را پیمودن مسیر علم و تعهد عنوان و از دانشجویان خواست میل به دانش اندوزی را همواره در خود تقویت کنند.
در پایان این مراسم که همراه با برنامه های شاد و متنوع و اجرای مسابقه همراه بود از 18 نفر از دانشجویان برتر دانشکده فنی مهندسی تجلیل و هدایایی اعطا شد.ک/3
7544/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن