تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802441806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکل: ایران می تواند غنی سازی کند/ بمب اتم ایران اروپا را هم تهدید می کند!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



مرکل: ایران می تواند غنی سازی کند/ بمب اتم ایران اروپا را هم تهدید می کند!
در نشست خبری صدر اعظم آلمان و نخست وزیر صهیونیست ها، نتانیاهو، حق غنی سازی برای ایران را اشتباه خواند؛ اما مرکل بر حق غنی سازی ایران طبق توافق ژنو تصریح کرد.




    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با وجود مخالفت نتانیاهو با هرگونه غنی سازی ایران، آنگلا مرکل در حضور نتانیاهو از اختلاف دیدگاه 5+1 با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و بر حق غنی سازی ایران در سطوح پائین طبق توافق ژنو تأکید کرد.       سایت های فارسی زبان متعلق به دولت های غربی ترجیح دادند، به جای تیتر اذعان مرکل بر حق غنی سازی ایران، بخش های دیگری از سخنان وی را تیتر کنند:    

    سایت رادیو فردا(radiofarda): "مرکل: دستیابی ایران به بمب اتمی فقط تهدیدی برای اسرائیل نیست"   آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که به اسرائیل[سرزمین های اشغالی] سفر کرده است روز سه‌شنبه، ششم اسفند، گفت که دستیابی احتمالی ایران به بمب اتمی نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای تمام کشورهای اروپایی یک تهدید خواهد بود.    
به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم مرکل این اظهارات را در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بیان کرد ولی با این حال، او موضعی متفاوت با نخست‌وزیر اسرائیل درباره مذاکرات اتمی قدرت‌های جهانی با ایران و مسائلی مانند غنی‌سازی اورانیوم در ایران ابراز کرده است.    
بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو در این کنفرانس خبری موافقت قدرت‌های جهانی با غنی‌سازی اورانیوم را یک اشتباه خوانده و گفته است، تمام رهبرانی که در خاورمیانه با آنها به‌طور مستقل صحبت کرده است، چنین موضعی داشته‌اند.    
به گفته او، «اگر ایران واقعا خواستار انرژی اتمی برای مصارف غیرنظامی‌ است، نیازی به غنی‌سازی و سانتریفیوژ ندارد»    
اما آنگلا مرکل در واکنش به این اظهارات گفته است: «روشن است اینجا تفاوت دیدگاهی در رابطه با مذاکرات وجود دارد و این که اساسا آیا این مذاکرات باید انجام شود یا نه. ما غنی‌سازی را به سطوح پایین محدود کرده‌ایم، اما غنی‌سازی انجام می‌شود و معتقدم که موفق بوده‌ایم.»    
صدراعظم آلمان در ادامه نیز اظهار داشت: «مسئله این است که آیا ما قادر خواهیم بود به نتایجی بهتر از شرایط حاضر دست یابیم یا نه. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بهتر است در مذاکرات شرکت کنیم چرا که اعتقاد داریم نتایجی بهتر از وضعیت کنونی خواهد داشت.»    
مقامات جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نخواهد کرد و این مسئله "خط قرمز" آنان است.    
توافقنامه موقت ژنو نیز تهران را متعهد می‌سازد که غنی‌سازی را تنها در سطوح پایین و در پنج درصد ادامه دهد، موضوعی که انتقاد شدید اسرائیل را به دنبال داشته است.    
در این شرایط دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی برای دستیابی به یک راه‌حل جامع اتمی آغاز شده است که وزیر امور خارجه ایران نسبت به موفقیت آن در طول شش ماه آینده ابراز خوشبینی کرده است.    

      سایت دویچه وله(dw.de): "مرکل: در موضوع اتمی ایران نباید دنبال راه‌کار ایده‌آل بود"      صدراعظم آلمان در حاشیه سفر پنج روزه هیئت دولتی آلمان به اورشلیم و در نشست خبری مشترک با نخست وزیر اسرائیل، به موضوع ایران نیز پرداخت.    
مرکل یادآوری کرد که در موضوع اتمی ایران نباید دنبال راهکاری ایده‌ال بود، بلکه باید به جستجوی موقعیتی برآمد که هم امنیت اسرائیل و هم امنیت اروپا را تامین کند. مرکل در ادامه گفت: «تهدیدها تنها متوجه اسرائیل نیست، بلکه تمام اروپا را شامل می‌شود.»    
مرکل این را نیز گفت که آلمان به گفت‌وگو با ایران در زمینه طرح‌های هسته‌ای این کشور ادامه خواهد داد. صدراعظم آلمان، توقف ساخت و نصب سانتریفیوژهای جدید در طول مذاکرات اتمی را یک پیشرفت خواند. او با اشاره به ادامه مذاکرات در شش ماه آینده، افزود: «اینک باید دنبال کنترل‌های مستمر باشیم.» صدراعظم آلمان با اشاره به پذیرش حق غنی‌سازی ایران با غلظت پایین گفت: می‌توان شرایطی فراهم کرد تا اطمینان یابیم که ایران در کوتاه مدت به ظرفیت هسته‌ای دست نخواهد یافت.    
"استراترژی صفر" نتانیاهو

نتانیاهو خواهان این شده بود که "استراتژی صفر" به عنوان یک خط مشی در مورد ایران به کار گرفته شود و حاکمیت جمهوری اسلامی، اجازه داشتن هیچ میزانی از اورانیوم غنی‌شده یا پلوتونیوم را نداشته باشد.    
نخست‌وزیر اسرائيل در ملاقات با صدراعظم آلمان گفته بود که سیاست ایران با روی کار آمدن حسن روحانی تغییر نکرده است.    
نتانیاهو شرکای مذاکره هسته‌ای ایران را به جدیت و سخت‌گیری در گفت‌وگوها و جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتمی فراخواند. او تاکید کرد ایران همچنان فراخوان نابودی اسرائیل را می‌‌دهد و از رژیم اسد حمایت می‌کند.    
وی پیش‌تر نیز تاکید کرده بود که ایران در گفت‌وگو با گروه ۱+۵ توانسته به همه خواست‌های خود برسد و هیچ چیز را از دست ندهد.    
نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه (۴ اسفند/۲۳ فوریه) در اورشلیم، ابراز امیدواری کرده بود که آلمان و دیگر اعضای گروه ۱+۵ موفق شوند ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازدارند.    

 
  سایت صدای آمریکا(voa): " برنامه اتمی ایران در مذاکرات نتانیاهو و مرکل"     بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بار دیگر موافقت با ادامه غنی سازی اورانیوم در ایران را یک اشتباه نامیده است.    
به گزارش آسوشیتد پرس،  نتانیاهو روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری همراه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در اورشلیم، گفت به اعتقاد او متوقف ساختن برنامه اتمی بهترین راه بازداشتن ایران از تولید تسلیحات اتمی است.    
مرکل گفت آلمان ایران را تهدیدی بالقوه نه فقط برای اسرائیل بلکه کشورهای اروپایی تلقی می کند. با این حال، یادآور شد مذاکرات بین المللی  با ایران را دنبال می کند.    
اسرائیل با چنین مذاکراتی مخالف است. مرکل تائید کرد در این زمینه بین دولت او و [رژیم صهیونیستی]اسرائیل اختلاف نطر وجود دارد، اما گفت آلمان معتقد است مذاکرات می تواند با موفقیت همراه شود، و انتظار می رود مکانیسمی فراهم آید که مسلم سازد ایران نخواهد توانست در آینده ای نزدیک به توانایی اتمی نظامی دست پبدا کند.     444  

 

   

  برای دیدن اخبار رسانه های انگلیسی و رسانه های عربی کلیک کنید    

 




۱۳۹۲/۱۲/۷ - ۰۷:۲۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن