تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802427778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال وکلا از شاخصه های یک جامعه پیشرفته وضامن حقوق مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس هیات مدیره کانون وکلای خوزستان: استقلال وکلا از شاخصه های یک جامعه پیشرفته وضامن حقوق مردم است اهواز-ایرنا-رییس هیات مدیره کانون وکلای خوزستان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درآستانه هفتم اسفند ماه روز وکیل گفت: استقلال و بالندگی وکلا و رسانه ها درهمه جوامع از معیارهاوشاخصه های پیشرفت آنهامحسوب می شود.


دکتر ˈسیاوش شجاع پوریانˈ افزود: هر چه این دو در جامعه جایگاه والاتری داشته باشند در حقوق عامه مردم و بیان وپیگیری مطالبات آنان موثرتر خواهند بود.
وی با اشاره به لایحه استقلال وکلا اضافه کرد: وکلا نباید از حیث تمدید پروانه یا دخالت های قضایی دغدغه ای داشته باشند ازاین رو این مسایل کاملا دراین لایحه وقانون دیده وتضمین شده است.
وی ادامه داد: از سال 76 با واگذاری تعیین صلاحیت هیات مدیره کانون وکلا به قوه قضاییه این اصل مخدوش شد واین تعرض اکنون با لایحه موسوم به لایحه جامع وکالت رسمی از جانب قوه قضاییه ادامه یافته که استقلال کانون وکلا را به طور کامل تهدید کرده و کانون را به یک نهاد 100درصد دولتی تبدیل می کند.
دکتر شجاع پوریان افزود: نگرانی ماازبابت این تعرض دغدغه ای شخصی نیست آنچه ما را مصمم به دفاع از استقلال کانون وکلا می کند اصل 35قانون اساسی مبنی بر حق انتخاب وکیل مستقل برای مردم است که در ردیف سایر حقوق اجتماعی افراد در قانون دیده شده است.
وی اظهار داشت: درمواردی مثل جرمهای سیاسی که دولت یا سایر نهادهای مقتدر و افراد ومقامات عالی رتبه خود شاکی افراد هستند تنها وکلای مستقل هستند که می توانند به دفاع از حقوق قانونی افراد بپردازند. بنابراین دغدغه ما حقوق ملت است نه مسایل ونگرانی های شخصی.
رییس هیات مدیره کانون وکلای خوزستان با ارایه گزارشی ازفعالیت های این نهاد صنفی اظهار داشت: نظارت بر فعالیت وکلا و رسیدگی به تخلفات احتمالی آنها ،ارایه خدمات حقوقی به افراد بی بضاعت، ارجاع موارد لازم به وکلای معاضدتی ومعرفی وکلای تسخیری برای پرونده های جنایی و...از جمله فعالیتهای کانون بوده است.
وی همچنین به ارجاع 68پرونده حقوقی افراد بی بضاعت به کانون و 150 پرونده جنایی ومعرفی وکیل برای آنها ودفاع دراین پرونده ها ،حضور روزانه تعدادی از وکلای مجرب کانون در زندانهای اهواز و ارایه خدمات حقوقی به مددجویان، ورسیدگی به 168فقره شکایت از وکلای استان را از جمله فعالیت های کانون وکلای استان خوزستان عنوان کرد.
وی همچنین از فعالیت 712وکیل پایه یک و 184کارآموز وکالت در استان خبر داد.
نایب رییس کانون وکلای خوزستان نیز دراین نشست گفت: بزرگترین صدمه ناشی از هر گونه نقض استقلال وکلا وپیامدهای منفی آن دامنگیر مردم می شود.
دکترسید یزد الله طاهری نسب افزود: یکی از اصول مترقی وپایه ای قانون اساسی در حوزه تامین حقوق مردم اصل 35 قانون اساسی است که بی هیچ گونه قید وبندی حق مردم را برای داشتن وکیل به عنوان یک شخص مستقل برای دفاع از حقوقشان به رسمیت می شناسد واین بر مبنای اصول منطق است.
وی با اشاره به لایحه جامع وکالت اضافه کرد: تلاش هایی که در جهت نقض استقلال کانون وکلا صورت می گیرد با قانون اساسی مغایر است دراین لایحه ماده ای هست که اساسا ناقض و محدود کننده استقلال کانون است وموجب می شود کانون به طور کامل تحت دخالت و نظارت بیشتر قوه قضاییه قرار گیرد.
وی ادامه داد: براساس این لایحه تمام مراحل فعالیت در حوزه وکالت از تعیین صلاحیت تا تمدید پروانه و ...درحیطه اختیار قوه قضاییه قرار می گیرد که با اصول صریح قانون اساسی مغایرت دارد.
دکتر طاهری گفت: به علاوه در اصل 156قانون اساسی وظایف واختیارات قوه قضاییه در پنج بند احصا شده که نظارت بر کار وکلا در حیطه هیچ کدام ازاین بندها نیامده است.
نایب رییس کانون وکلای خوزستان تصریح کرد: طبق قانون مردم حق دارند در تمام دادگاهها وکیل مستقل د اشته باشندوعلی الاصول دخالت یا حتی نظارت قوه قضاییه بر وکلا خلاف قانون است .
دکتر طاهری نسب اظهار داشت :آرای دادگاههای قوه قضاییه در کشورهایی که وکیل تحت نظارت حکومت است در مجامع خارجی اعتباری ندارد زیرا استقلال وکلا از معیارهای شناسایی دادرسی مستقل است.
وی هشدار داد: با ازبین رفتن استقلال وکالت , مردم دیگر احساس امنیت قضایی نخواهند کرد زیرا وکیل تحت نظارت ,خودبخود نمی تواند متعهد دفاع کامل از حقوق موکل خود شود،.
وی ادامه داد : درمجموع صیانت از استقلال روند قضاوت در همه فرایندهایش از جمله وکالت مستقل , تامین کننده منافع عامه خواهد بود.
/642643
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن