تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802819931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمسک به قرآن بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان اوقاف: تمسک به قرآن بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است تهران - ایرنا - رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال پیش بر تهاجم فرهنگی دشمنان انذار داده بودند، گفت: تمسک به قرآن بهترین و برترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.


به گزارش ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» روز سه شنبه در آیین اختتامیه سی وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تالار حافظ شیراز، ضمن قدردانی از مهمان نوازی مردم و مسوولان ولایت مدار استان فارس افزود: از خداوند متعال تقاضامندم توفیق خدمت به قرآن را همچنان به ما عطا کند و این نور قرآن در شهر شیراز همچنان پابرجا باشد.
وی با اعلام اینکه منشور رسمی و قانونی اختتامیه مسابقات قرآن کشور باید براساس دعای 42 صحیفه سجادیه تدوین شود، ادامه داد: این دعا باید به عنوان دستورالعمل جامع مسابقات تدوین و در اختیار همگان قرار گیرد.
محمدی با قرائت بخش هایی از این دعا تصریح کرد، امام سجاد(ع) در بخش هایی از این دعا آورده اند، خدایا به من توفیق عطا کردی تا کتاب قرآن را ختم کنم که به عنوان نور و برتر از تمام کتب پیشینت بر ما نازل کرده ای.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ادامه این دعا داریم، خداوندا به من کمک کردی تا قرآن را با وجود تمام ضعف های زبانم صحیح تلاوت کنم.
وی با بیان اینکه در افتتاحیه این آیه شریفه را تلاوت کردم که مومنین باید با شوق و رغبت، دعوت خدا و پیامبر(ص) را استجابت کنند، افزود: با اعتقاد و تسلیم محکم در برابر آیات قرآن باید تسلیم بود و بندگی کرد.
محمدی با بیان اینکه اعتقاد و باور قلبی به قرآن لازمه دستیابی به حیات طیبه است، ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند، مقصد این انقلاب، قرآن و اسلام است و تحمل این همه مشکلات و شهدا و ایثارگری ها برای دستیابی به این دو هدف بوده است و همچنین مقام معظم رهبری نیز در جمع قرآنیان فرمودند، منشا علوم انسانی قرآن است و علما و دانشمندان باید علوم انسانی را از قرآن استنباط کنند.
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امام سجاد(ع) می فرمایند، رمز حل مشکلات دنیای انسان اعتقاد و باور به قرآن است، افزود: براساس فرموده این امام بزرگوار، تمسک به قرآن و پناه بردن از شر اوامر شیطانی به قرآن، لازمه دستیابی به حیات طیبه است.
وی با بیان اینکه در این دعای شریف از صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) آورده است؛ خدایا به ما توفیق ده، به کرمت و برکت قرآن سنگینی بار گناه را از دوش برداریم، ادامه داد: با تاسی به این فرموده امام، پیشنهاد می کنم در ارزیابی ها از مسابقان به آثار و برکات قرآن در زندگی، خلق و رفتار نیز توجه کنید.
محمدی با طرح این سووال که شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی بدنبال چه هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل در نشست مسوولان شورای عالی انقلاب فرهنگی از تهاجم فرهنگی دشمن انذار دادند اما مسوولان باور نکردند تا زمانیکه چندین کشور غربی از این حربه دشمن پرده برداشتند و آنان نیز به باور رسیدند.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: براساس فرموده امام سجاد(ع)، تمسک به قرآن بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
وی با اعلام اینکه از خداوند خواستاریم به برکت قرآن ظاهر و جلوه ی قرآنی نیز به ما عطا کند، افزود: امام خمینی(ره) و شهدا در خصوص خود جهاد اکبر انجام دادند و خودسازی را به اکمال رساندند اما به همین هم اکتفا نکردند و مردم را نیز با خود همراه و هدایت کردند.
محمدی با بیان اینکه بوسیله قرآن باید با کفار و دشمنان جنگید، تصریح کرد، جهاد کبیر از جهاد اکبر برتر است چون جهاد اکبر تنها متعلق به شخص است، اما جهاد کبیر به همه جامعه تعلق دارد.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه «مرگ بر آمریکا» ملت ایران همان «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» است که در ابتدای تلاوت قرآن ذکر می کنند، افزود: به برکت قرآن و دعوت رهبر معظم انقلاب قبل از 22 بهمن و جسارت و اهانت برخی دولتمردان آمریکایی به ملت ایران، مردم پس از 35 سال نیز مجدد به صحنه آمدند و شعارها و خواسته های خود را مطرح کردند و وفاداری خود را به قرآن، اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی و ولایت به رخ جهانیان کشاندند.
وی با بیان اینکه برخی به غلط بر این باورند که قدرت و عزت این ملت در گرو تجهیزات نظامی و یا ارتباط با دشمنان است، تصریح کرد، یکی از عوامل اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی ایران، قرآن است.
محمدی ادامه داد: بعد از 22 بهمن و شکوه و عظمت حضور مردم در صحنه، لحن اظهارات آمریکاییان و مسوولان رژیم صهیونیستی تغییر کرد که نشان از آن است، در برابر دشمنان نباید منفعل بود بلکه باید فعال عمل کرد.
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه چه برنامه ای جز قرآن می توانست تمام دستگاه ها و مسوولان استان فارس را در کنار یکدیگر جمع کند، گفت: امروز با منویات رهبر معظم انقلاب فرصتی تاریخی در کشور حاصل شده و باید به برکت آن، پرچم دار علم قرآن، ترتیل، قرائت، مفاهیم و عمل به قرآن در جهان شویم.
وی با بیان اینکه براین باورم باید بیش از پنج میلیون نفر در این مسابقات سراسری شرکت کنند، خاطرنشان کرد: همانطور که در بیانیه هیات داوران آمده بود، به برکت مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در سراسر کشور، سطح رقابت های رشته حفظ افزایش یافته که اگر همه مسوولان و دستگاه های سیاسی و فرهنگی کشور برای این امر بسیج شوند بطور قطع ظرفیت بیشتری حاصل خواهد شد.
مراسم اختتامیه سی وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز(سه شنبه) پس از پنج روز رقابت فشرده بیش از 420 شرکت کننده از سراسر کشور در پنج رشته قرائت، مفاهیم، ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء، برگزار شد و برترین های قرآنی کشور طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار حافظ شیراز معرفی و تجلیل شدند.
اجتمام ** 3377 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن