تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803382511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيلات تشويقي براي بدهکاران عوارض نوسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۲۰ب.ظ)
تسهيلات تشويقي براي بدهکاران عوارض نوسازي در چهل و هشتمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران ارائه تسهيلات تشويقي به بدهکاران عوارض نوسازي به ميزان 50 درصد از جرائم ديرکرد تصويب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در اين جلسه عليرضا دبير با اشاره به پايدار بودن درآمد شهرداري از محل عوارض نوسازي درباره ميزان طلب شهرداري از اين بخش توضيح داد: بر اساس برآوردي که شهرداري تهران داشته نزديک به 780 ميليارد تومان از مردم و موسسات دولتي بابت عوارض نوسازي طلبکار است. سهم مردم از اين بدهي 270 ميليارد تومان و ميزان ديرکردي که بر اساس قانون به اين عوارض اضافه مي شود 68 ميليارد تومان است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به کارکرد برنامه هاي تشويقي در ترغيب مردم براي پرداخت عوارض توضيح داد: در سال 85 تنها 500 هزار فيش مربوط به عوارض به روز پرداخت مي شد. اما بعد از برگزاري مراسم جوايز خوش حسابي، حالا 1 ميليون و 200 هزار نفر فيش عوارض شان را به روز پرداخت مي کنند.
دبير اضافه کرد: تشويق مردم آنها را با فرهنگ پرداخت عوارض آشنا مي کند و آمارها نشان مي دهد اگر افراد يک بار مردم فيش عوارض خود را به روز پرداخت کنند هر سال اين کار را انجام مي دهند.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به اينکه اين برنامه تشويقي شامل دستگاه هاي دولتي نمي شود اظهار داشت: به عنوان نمونه وزارت نفت 3 ميليارد تومان عوارض نوسازي و پسماند به شهرداري بدهکار است ما معتقديم دستگاه هاي دولتي توانايي پرداخت اين عوارض را دارند و بايد ديرکرد شان را هم پرداخت کنند.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران نيز با اشاره به اينکه ضمانت اجرايي براي گرفتن درآمدهاي پايدار براي شهرداري ها وجود ندارد اظهار داشت: در برنامه دوم تکليف شده شهرداري تهران به سمت درآمدهاي پايدار برود. ما براي محقق کردن درآمدهاي پايدار به ابزارهايي نياز داريم تا بتوانيم فيش مطالبات قبلي از عوارض نوسازي را که حدود 750 ميليارد تومان است و بعضي از آنها مربوط به 20 سال قبل مي شود وصول کنيم.
پورزرندي با اشاره به اينکه شهرداري اقدامات تشويقي زيادي براي پرداخت عوارض توسط مردم انجام مي دهد گفت: هر ساله به کساني که تا 15 بهمن عوارض شان را پرداخت کنند غير از 10 درصد تسهيلات تشويقي جوايز ديگري هم اهدا مي شود.
پيشنهاد طلايي نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران مشخص کردن يک بازه زماني سه ماهه و امکان اجازه مذاکره شهرداري با دستگاه هاي دولتي بود. وي در اين باره تاکيد کرد: مسلماً پولي که ما بتوانيم امسال دريافت کنيم بهتر از اين است که سال بعد با جريمه اش بگيريم.
دنيامالي نيز پيشنهاد کاهش مهلت تسهيلات تشويقي به دو ماه را ارائه کرد و گفت: با تعامل خوبي که با دولت داريم چه اشکالي داريم اين بند را شامل دستگاه هاي دولتي هم بکنيم؟ جاي دوري هم نمي رود.
تقي پور نيز پيشنهاد کرد در لايحه شهرداري موظف شود براي سال هاي آتي سازوکاري را فراهم کند براي تبليغ، فرهنگ سازي و پرداخت به موقع عوارض.
اما صابري با قائل شدن تسهيلات تشويقي براي دستگاههاي دولتي مخالف بود. وي گفت: دستگاه هاي دولتي الگوي مردم براي پرداخت کردن عوارض هستند، آنها را نبايد مشمول اين قاعده کنيم.
سالاري نيز تاکيد کرد: اينکه ما دستگاه هاي دولتي را معاف کنيم کار درستي نيست. اين بهترين درآمد پايدار است که دستگاه هاي دولتي توان پرداخت آن را دارند. چرا به آنها تسهيلات تشويقي بدهيم؟
دانشور نيز معتقد بود شهرداري تهران آموزش کافي را به شهروندان نداده است. وي اظهار داشت: خيلي ها مي پرسند اين فيش عوارض چيست؟ در کشور ما در مقاطعي ماليات را هم سخت پرداخت مي کردند ولي الان فرهنگ سازي شده است. شهرداري با اين امکاناتي که در اختيار دارد اطلاع رساني نمي کند و مردم شايد حتي نمي دانند پرداخت نکردن چقدر جريمه دارد.
جديدي پيشنهادي براي اصلاح قانون درخصوص زمان ارسال فيش عوارض نوسازي ارائه کرد و گفت: کساني براي اعتراض به شهرداري مناطق مي آيند و ادعاي درستي مي کنند. آنها مي گويند عوارض نوسازي از زمان صدور جواز براي ملک صادر مي شود در حالي که بايد عوارض از زمان صدور پايان کار صادر شود. اين زمان ها بايد در قانون اصلاح شود.
رييس کميسيون برنامه و بودجه نيز با تاکيد بر اينکه نقطه ضعف شهرداري در اطلاع رساني است توضيح داد: شهرداري در اطلاع رساني ضعف دارد. به عنوان مثال چند درصد از مردم مي دانند که مي توانند در مسابقه خوش حسابي شرکت کنند؟ من با تسهيلات تشويقي براي دولتي ها مخالفم و از اعضاي شورا مي خواهم اجازه دهند جرائم ديرکرد دولت باقي بماند.
در نهايت بعد از جمع بندي پيشنهادات اعضاي شوراي شهر تصويب کردند که اگر بدهکاران عوارض نوسازي در شهر تهران بدهي معوقه خود را تا 31 تير به طور يکجا پرداخت کنند مي توانند از مزاياي تسهيلات تشويقي شهرداري تهران تا ميزان 50 درصد جرائم ديرکرد برخوردار شوند.
همچنين بر اساس اين مصوبه، تسهيلات تشويقي شامل بدهي وزارت خانه ها، سازمان ها، دستگاهاي اجرايي شرکت هاي دولتي و وابسته به دولت نمي شود. ضمنا شهرداري تهران موظف شد يک درصد از محل درآمد را براي کار تبليغات و اطلاع رساني، فرهنگ سازي و مشوق هاي لازم براي پرداخت به موقع عوارض نوسازي صرف کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن