تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819603126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد «چیاکو» به گوش مسئولان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درد «چیاکو» به گوش مسئولان رسید سنندج - ایرنا - به دنبال انتشار گزارشی در ایرنا با موضوع «کوه کوچک مریوان را سرپا نگه داریم» دربرگیرنده وضعیت «چیاکو ایوازه» دانش آموز بیمار مریوانی، رییس روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان، حمایت های این اداره کل را از چیاکو اعلام کرد.


گزارش ایرنا از این دانش آموز 29 بهمن ماه منتشر شد.
چیاکو (کوه کوچک در زبان کردی) دانش آموز کلاس دوم ابتدایی دبستان تازه آباد مریوان مبتلا به بیماری دوشن از دو ماه پیش تاکنون هر دو پایش فلج شده است و نمی تواند به مدرسه برود.
براساس اطلاعات پزشکی، دوشن بیماری خاص جنس مذکر ژنتیکی است که به دلیل اختلال در یکی از کروموزم های x نهایتا ماهیچه های ارادی بدن را از کار می اندازد، شیوع این بیماری یک در سه هزار و 500 کودک است و تنها در جنس مذکر رخ می دهد.
خستگی زود هنگام و درد در ماهیچه های ساق پا پس از مدت کوتاهی پیاده روی، زمین خوردن مکرر، مشکل در دویدن، مشکل در بالا رفتن و پایین آمدن از پله، مشکل در انجام حرکات ورزشی، عدم توانایی در برخاستن راحت از روی زمین و کمک از پاها برای بلند شدن، تحلیل ماهیچه های بازو و شانه، از دست دادن توانایی راه رفتن، ضعیف شدن دستگاه گوارش و اشکال در دفع از دیگر علایم این بیماری است.
رییس روابط عمومی و سخنگوی اداره کل بهزیستی استان کردستان در تماس با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از بازتاب این موضوع در خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: مدیرکل بهزیستی استان در پی انتشار این گزارش دستور بررسی وضعیت این کودک بیمار را داد.
عارف رحیمی افزود: در گام اول پرونده ای برای کودک بیمار در بهزیستی شهرستان مریوان تشکیل شد و چیاکو هم اکنون تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفته است.
به گفته وی همچنین یک عدد ویلچر مخصوص معلولین نیز از طرف بهزیستی به این کودک بیمار تحویل داده شده است.
وی به کمک نقدی بهزیستی استان به این کودک بیمار نیز اشاره کرد و افزود: قرار است مبلغی در حد تامین نیازهای اولیه کودک پرداخت شود و در گام های بعدی و براساس تشخیص تیم های تخصصی، میزان کمک ها افزایش خواهد یافت.
رحیمی با اشاره به اینکه چیاکو از تمام مزایا و حمایت های این سازمان برخوردار خواهد شد، گفت: خدمات توانبخشی و درمانی نیز توسط بهزیستی به این کودک ارایه می شود.
وی به اعزام تیمی تخصصی از طرف بهزیستی به مریوان برای بررسی وضعیت این کودک بیمار اشاره کرد و گفت: پس از بررسی وضعیت بیماری این کودک اقدام به تلاش در جهت مداوای آن خواهیم کرد.
عثمان ایوازه پدر چیاکو که کارگر جوشکاری است در تماس خبرنگار ایرنا، وضعیت جسمی فرزندش را مانند قبل دانست.
وی از پیگیری های رسانه ها و مسوولان استان در راستای کمک به فرزندش قدردانی کرد و افزود: اداره کل بهزیستی استان کردستان تماس گرفتند و اکنون پرونده ای برای چیاکو در بهزیستی مریوان تشکیل داده ایم.
وی همچنین اظهار کرد: یک عدد ویلچر نیز از بهزیستی مریوان برای چیاکو تحویل گرفته ام.
ایوازه این حمایت ها را موجب دلگرمی خود و خانواده اش دانست و افزود: به بهبودی چیاکو بسیار خوشبینم و همچنان در انتظار حمایت ها و کمک های مسوولان و مردم به چیاکو هستم.ک/3
7346/570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن