تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802457183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین محور اقتصاد مقاومتی توان تولید ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نایب رییس اول اتاق بازرگانی مشهد : بزرگترین محور اقتصاد مقاومتی توان تولید ملی است مشهد - ایرنا - نایب رییس اول اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد گفت : بزرگترین محور و پایه اقتصاد مقاومتی توان تولید ملی است که باید به طور جدی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.


محمد سیادت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود : اقتصاد مقاومتی متکی بر ایجاد و تقویت ظرفیت های تولیدی و اقتصادی برای زمینه سازی خوداتکایی و کاهش وابستگی کشور است آن هم در شرایطی که ابرقدرت های دنیا در پی تحمیل خواسته خود بر ملت ما هستند.
وی اظهار داشت : با توجه به تاکیدات و سیاست های ابلاغی اخیر مقام معظم رهبری در این حوزه باید به تولید به عنوان پایه این اقتصاد پرداخت.
وی گفت : متاسفانه در جریان تحریم های چند دهه گذشته ضعف های ما در حوزه تولید آشکار شد که باید نخست آنها را رفع کرد.
وی مهمترین آنها را دور شدن سرمایه ها از بخش تولید و سودآوری و امنیت بالای سرمایه گذاری در بخش های غیر تولیدی عنوان کرد.
این فعال اقتصادی افزود : در این سال ها شاهد حضور و فعالیت آزاد سفته بازان ،دلالان، زمین خواران ، تاجران پول ، قاچاقچیان کالا و سودآوری این بخش ها بوده ایم .
وی گفت : از سوی دیگر فعالیت هایی هم وجود دارد که در جای خود به تولید ملی کمک می کند و ارزشمند است اما نمی تواند جایگزین تولیدات صنعتی ، معدنی و کشاورزی شود.
وی افزود : این فعالیت ها عموما با سود آوری غیر معقول و جذابیت های کاذب همراه بوده اند و مجلس و دولت هم در این سال ها تلاشی در جهت متعادل نمودن سود در این بخش ها نکرده اند.
وی از جمله این فعالیت ها را ساخت و ساز و بخش ساختمان و موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد و گفت : سود آوری غیر معقول این بخش ها موجب دور شدن سرمایه ها از حوزه تولید و جذب آن شده است.
وی اظهارداشت : این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته دولت ها با اقتدار کامل از افزایش بی رویه قیمت مسکن و تبدیل شدن آن به وسیله تجارت جلوگیری می کنند.
سیادت افزود : بخش ساختمان در افزایش قیمت ها موثر بوده و کمترین مالیات را به نسبت سود حاصله پرداخته و به راحتی با گذاشتن وثیقه اعم از ملک ، زمین ، محل احداث ، از اعتبارات بانکی استفاده کرده و کمترین کنترل دستگاه های عریض و طویل نظارتی را هم بر خود داشته است.
وی در زمینه تعاونی های اعتباری هم گفت : پذیرش آسیب های ناشی از تورم به قیمت حفظ رونق اقتصادی موجب شده که این موسسات دارای سرمایه های مردم به جای ورود و تلاش در بحث افزایش تولید ملی به فعالیت های زودبازده غیر تولیدی و فاقد ارزش افزوده اختصاص دهند.
وی گفت : شاهد بوده ایم که یک مجوز بی ارزش تعاونی اعتبار ، میلیارد ها تومان خرید و فروش و نقل و انتقال شده در حالی که در همین شرایط حوزه تولید گرفتار شرایط بسیار سختی بوده است.
وی ادامه داد : دولت در بحث گرفتن مالیات بر ارزش افزوده پیش از همه به سراغ تولید رفته و با اعلام ناتوانی از گرفتن آن در بخش های واسطه گری ، بخش تولید را تحت فشار قرار داده است .
وی افزود: در زمان کمبود گاز و بالا رفتن مصرف ،بخش های دیگر به جای فشار بر بخش های واسطه گری و پاساژها و مانند آن به سراغ واحدهای تولید رفته و گاز آنها را قطع کرده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی مشهد گفت : اگر مشکل عدم امکان انتقال ارز و تحریم وجود داشت باز هم نوک پیکان و دشواری های مربوطه متوجه حوزه تولید بوده است.
وی افزود : در بحث های حفظ محیط زیست ، حقوق کارگران ، بهداشت ، درآمدها مالیاتی باز هم صنعت و تولید مبنا بوده اند زیرا می دانند که تولید کننده نمی تواند همانند یک واسطه سرمایه خود را بردارد و از کشور خارج کند.
وی گفت : در این میان مشکل بزرگ تولید ما تحمیل تورم و افزایش هزینه ها به تولید کننده داخلی و ثابت نگه داشتن نرخ ارز ، وضع تعرفه های گمرکی برای تولید کننده داخلی و حذف آن برای وارد کننده کالاهای خارجی است.
سیادت اظهار داشت : چنانکه در بحث گندم به جای حمایت تولید کننده داخل ، گندم را با دلار ارزان وارد کردند و تولید کننده داخلی را مجبور به تحمل تورم نموده تا محصول خود را به ارزان ترین قیمت عرضه نماید.
وی افزود : تورم در کشور ما طی یک دهه گذشته بطور متوسط بین 15 تا 20 درصد از میانگین تورم جهانی بالاتر بوده و هر سال همین میزان به هزینه های تولید داخلی افزوده شده اما نرخ ارز و تعرفه های گمرکی ثابت ماند.
وی گفت : کار به جایی رسید که تولید کننده داخلی زمینگیر شد و برخی از آنها برای ادامه بقای خود به جرگه وارد کنندگان پیوستند.
وی بیان کرد : در واقع تا زمانی که مسوولان نپذیرند به میزان مابه التفاوت تورم داخلی با خارج باید هر سال به نرخ ارز افزوده شود امکان گرایش سرمایه ها به سوی تولید و تحقق تاکیدات و سیاست های مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی فراهم نمی شود.
2713/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن