تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819008387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همیارن طبیعت در گلستان، آماده اطفاء حریق در جنگل ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همیارن طبیعت در گلستان، آماده اطفاء حریق در جنگل ها هستند گالیکش - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان گفت: دو هزار 500 نفر با فرا گرفتن آموزش های لازم، آماده اطفاء حریق در جنگل های این استان هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ حمید سلامتیˈ روز یکشنبه در نخستین گردهمایی طلای سبز در گالیکش افزود: این افراد در قالب اکیب های 22 نفره به عنوان همیاران طبیعت در روستاها اماده مقابله با هرگونه اتش سوزی در جنگل ها هستند.
وی، آموزش به روستاییان حاشیه جنگل ها را برای مهار آتش سوزی احتمالی ضروری دانست و گفت: داشتن امکانات لازم برای مهار اتش سوزی و فراگرفتن چگونگی مهار اتش سوزی توسط روستاییان باعث کاهش میزان خسارت به جنگل ها می شود.
مدیر کل منابع طبیعی گلستان به اتش سوزی های چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: بیشتر میزان خسارات اتش سوزی در جنگل ها مربوط به سال 89 تعداد 61 روز بوده است این در حالی است که پس از آموزش های لازم اطفاء حریق به افراد، در اتش سوزی های سال 91 شاهد کمترین میزان خسارت بودیم.
سلامتی خاطر نشان کرد: در کنار نیروهای امدادی ، دهیاران ، شوراهای اسلامی ، بسیج ، ارتش ، هلال احمر ، راه و شهرسازی و ... نیروهای مردمی کمک شایانی در اطفاء حریق جنگل ها کمک کردند.
وی در خصوص بهره برداری از منابع جنگلی نیز گفت: هرگونه بهره برداری از چوب های جنگل با نظارت دقیق کارشناسان انجام می شود و در حال حاضر 40 هزار خانوار در سطح استان بطور مستقیم و غیر مستقیم از این منابع ارتزاق می کنند.
سلامتی با بیان اینکه در این استان 75 هزار هکتار جنگل کاری شده است ، افزود: استان گلستان در راستای توسعه فضای سبز در سطح کشور مکان نخست قرار دارد.
فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این گردهمایی بر ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: حفظ و حراست از این میراث گرانبهای الهی بر عهده همگان است و همه باید برای حراست از ان به نیروهای منابع طبیعی کمک کنیم.
ˈ رحمان صباغیان ˈ افزود: در سال جاری شاهد بیش از 40 مورد اتش سوزی در مناطق مختلف جنگلی این شهرستان بودیم به همین خاطر مسوولان وکارشناسان راههای چگونگی کاهش میزان اتش سوزی و خسارت بر منابع طبیعی را بررسی کنند تا در اینده شاهد اتش سوزی کمتری در منطقه باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب گالیکش نیز در این گردهمایی گفت: منابع طبیعی استان و شهرستان طوری برنامه ریزی کنند تا بلافاصله پس از قطع درختان، در جنگل ها نهالکاری شود این در حالی است که هم اکنون کمتر شاهد این مسئله در جنگل های می باشیم.
ˈ عبدالحمید کریمی ˈ به قوانین حمایت از جنگل ها اشاره کرد وگفت: اخرین قانون حمایت از جنگل ها مربوط به سال 46 می باشد که امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت حفظ و حراست از منابع جنگلی قوانین جدیدی را به تصویب برسانند.
این گردهمایی با حضور مسوولان استانی ، محلی و مردم شهرستان گالیکش برگزار شد.
/7481/622/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن