تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802599555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس نظام مهندسی اصفهان: تامین شغل برای مهندسان مشکل آفرین شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس نظام مهندسی اصفهان: تامین شغل برای مهندسان مشکل آفرین شده است اصفهان- ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: این سازمان با افزایش چشمگیر فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و مشکل ایجاد اشتغال برای آنان روبروست.


به گزارش ایرنا، علی پزشکی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز مهندس، اظهار کرد: سیستم آموزش عالی که میزان پذیرش و خروجی فارغ التحصیلان دانشگاهها را کنترل می کند حتی نیم نگاهی به بازار کار ندارد.
وی با اشاره به آمار مهندسانی که سال گذشته به این سازمان پیوسته اند، گفت: تعداد مهندسان پیوسته به این سازمان در سال گذشته معادل مهندسانی است که در سالهای 1374 تا 1380 به این سازمان پیوسته اند.
پزشکی گفت: تراکم افرادی که در سال 1380 پشت درهای دانشگاه بودند حالا پشت دروازه های کارهای حرفه ای است.
وی تعداد مهندسان این سازمان را در آبان سال گذشته 16 هزار و 500 نفر و شمار آنها در سال جاری را 23 هزار نفر اعلام کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یکی از تدابیر این سازمان برای اشتغالزایی این مهندسان را افزایش توانمندی مهندسان و صدور خدمات مهندسی عنوان کرد.
پزشکی با اشاره به اینکه صدور خدمات مهندسی بخش عمده ای از سرمایه های تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهد، گفت: سهم کشور ما در این بخش بسیار ناچیز است.
وی افزود: موفقیت در این بخش را منوط به سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان در این عرصه توسط دولت و سازمان نظام مهندسی کشور است.

**زلزله بم آخرین زلزله ایران نیست
رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با اشاره به زلزله بم و تلفات ناشی از آن گفت: باید این موضوع را همواره در نظر داشت که در 95 درصد از مساحت کشور پتانسیل زلزله وجود دارد.
پزشکی با اشاره به سهم دولت، مراجع صدور پروانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان در کاهش خطرات ناشی از زلزله گفت: دولت تدوین دستورالعمل ها و قوانین و سازمان نظام مهندسی اجرای صحیح این قوانین و استاندارد ها را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمانهای موجود قبل از سال 74 و ابلاغ مقررات ملی ساختمان ساخته شده است، اظهار کرد: قوانینی درباره الزام مالکان به مقاوم سازی این ساختمانها وجود ندارد اما سیاست های تشویقی در این راستا توسط دولت ابلاغ شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در بخشی از سخنان خود به اقدامات موثر دولت در راستای مقاوم سازی ادارات دولتی و ساختمان های عمومی نیز اشاره کرد.
وی متوسط عمر یک ساختمان در استاندارد جهانی را 100 سال عنوان کرد و گفت: متوسط عمر ساختمان در ایران 30 تا 40 سال است.
پزشکی خانه را یکی از گرانترین کالاها عنوان و اظهار کرد: رعایت قوانین ملی ساختمان نقش مهمی در افزایش عمر مفید ساختمان خواهد داشت و در نتیجه هزینه خانواده ها را در این زمینه به شدت کاهش خواهد داد.

**مباحث محرمیت و اشرافیت در ساختمان سازی رعایت می شود
پزشکی با بیان اینکه ایجاد ارزش و فرهنگ اسلامی در معماری شهری به معنای استفاده از شاخص های سنتی گذشته نیست، اظهار کرد: رعایت مسائل محرمیت و مشرفیت در ساختمان سازی و ایجاد هارمونی در سیما و منظر شهری از جمله این موارد است.
وی وارد کردن شاخص های فرهنگی در معماری شهری را یکی از اهداف این سازمان خواند و گفت: اگرچه اقدامات خوبی در این سالها انجام شده اما راه طولانی پیش رو داریم.
وی اصلی ترین شاخصه در معماری و شهرسازی را ایجاد آسایش و سلامت روانی عنوان و تصریح کرد: در این زمینه باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با تاکید بر کنترل نمای ساختمان در شهر گفت: در حال حاضر اجازه استفاده از نماهای غیر معمول در ساختمان ها داده نمی شود.

**کیفیت مصالح استفاده شده در مسکن مهر پایین است
رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با بیان اینکه مسکن مهر زیر نظر سازمان نظام مهندسی احداث شده است، گفت: این سازمان مسوولیت تایید طرح ها، نظارت بر ساخت و رعایت قوانین ملی ساختمان را بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: موضوع رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان و بحث کیفیت ساخت و سازها دو مقوله متفاوت است.
پزشکی با بیان اینکه قوانین و مقررات ملی ساختمان خطوط قرمز ما در ساخت و ساز است افزود: اما کیفیت ساخت و سازها به سرمایه گذاری در این بخش وابسته است.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت سرمایه ها در این بخش ساختمان های مسکن مهر کیفیت مطلوبی ندارند.

**شناسنامه فنی،ملکی ساختمان و استفاده از مجریان ذی صلاح به زودی اجرا می شود
رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با تاکید براجرای این دو قانون گفت: تاکنون به دلیل رویه در پیش گرفته شده توسط شهرداری اصفهان امکان اجرای این قانون فراهم نشده است.
پزشکی با تاکید بر اجرای قانون استفاده از مجریان ذی صلاح اظهار کرد: مجری ذی صلاح وظیفه پیاده کردن مقررات ملی ساختمان در پروژه های ساختمانی را برعهده دارد.
وی همچنین صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان را منوط به اجرای قانون استفاده از مجریان ذی صلاح عنوان کرد و افزود: برای صدور این شناسنامه نیازمند نام و مشخصات مجری پروژه هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان دربخش دیگری از سخنان خود از همکاری این سازمان با اداره کل ثبت اسناد استان اصفهان برای صدور سند ساختمانی به صورت غیر حضوری خبر داد.
پ/7135/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن