تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818887366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شش هزار نمونه ژنتیکی گیاهان سبزی و صیفی در کشور جمع آوری شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شش هزار نمونه ژنتیکی گیاهان سبزی و صیفی در کشور جمع آوری شد کرج- ایرنا- رییس بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی ایران گفت: در اجرای یک طرح علمی و تحقیقاتی شش هزارنمونه ژنتیکی گیاهان سبزی و صیفی درکشور جمع آوری شد.


به گزارش ایرنا، دکترˈجواد مظفریˈروز یکشنبه درهمایش بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی ایران درکرج افزود: این طرح، بزرگترین طرح تحقیقاتی در زمینه جمع آوری ژنتیک گیاهان بوده که از سال 84 تاکنون انجام شده است.
وی اظهار کرد: سبزی و صیفی از جمله گیاهانی هستند که بیشتر درخطر نابودی بوده و برای حفاظت از این منابع ارزشمند، جمع آوری نمونه های ژنتیکی آنها انجام شد.
مظفری با اشاره به اینکه سالانه سه هزار نمونه ژنتیکی گیاهان زراعی در کشور تکثیر می شود اظهار کرد: درسال زراعی( 92-91) تعداد کل منابع ژنتیکی نگهداری شده گیاهان زراعی در کشور به 70 هزارو 227 نمونه رسید.
وی ادامه داد: اکنون درکلکسیون های بانک ژن گیاهی ملی ایران نمونه های ژنتیکی مشتمل برغلات، حبوبات، دانه های روغنی،علوفه، سبزی و صیفی ، گیاهان دارویی و صنعتی و خویشاوندان وحشی آنها نگهداری می شود.
وی تاکید کرد: حفاظت از منابع ژنتیک گیاهان زراعی ، باغی و خویشاوندان وحشی آنها مورد توجه کارشناسان و محققان این بخش قرار دارد.
مظفری با اشاره به طرح ساماندهی و استاندارد سازی بانک های اطلاعاتی ژن گیاهی ایران گفت: استاندارد های بین المللی در زمینه حفاظت از داده ها و اطلاعات مربوط به منابع ژنتیک کشور دربانک ژن گیاهی ملی ایران لحاظ شده است.
بانک ژن گیاهی ملی ایران بزرگترین بانک ژن گیاهی منطقه غرب آسیا ، آسیای مرکزی و شمال آفریقا است.
گردهمایی سالانه بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی ایران به مدت دو روز در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مستقر در کرج ادامه دارد.
بانک ژن گیاهی ملی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی درکرج مستقراست.ک/2
7411/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن