تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802424581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهریاری: اسفندماه، وزیر بهداشت و درمان را به مجلس فرا می خوانیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شهریاری: اسفندماه، وزیر بهداشت و درمان را به مجلس فرا می خوانیم جامعه > سلامت - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از روند ارائه خدمات در وزارت بهداشت و درمان، راضی نیست. او تاکید می کند در صورتی که وضعیت خدمت رسانی در این نهاد، به همین شکل باشد، وزیر احضار می شود

امید سلیمی بنی: حسین علی شهریاری، در گفتگو با روزنامه خبر به دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت وزیر بهداشت پیام داد که به زودی او را به کمیسیون متبوع خود احضار می کند تا درباره عدم جذب درآمدهای مورد نیاز این وزارتخانه، از او سئوال کند. دکتر شهریاری، همچنین درباره سخنان وزیر بهداشت درباره "نظارت ناپذیر بودن تعرفه های درمان خصوصی" نیز واکنش نشان می دهد و می گوید: "ولو اینکه تعرفه های درمانی افزایش پیدا نکند، زیرمیزی خلاف است و باید با آن برخورد شود." در ادامه این مصاحبه کوتاه را می خوانید: مانع اصلی بر سر راه عدم اختصاص بودجه های نظام بهداشت و درمان چیست؟
بودجه هایی که مجلس برای وزارت بهداشت تصویب کرده، باید از طرف دولت پرداخت شود. هر جا کار خراب می شود نباید به گردن مجلس انداخت و گفت شما در کمیسیون تلفیق، تصویب نکرده اید. مجلس 3 هزار میلیارد تومان از محل یک درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده، 4هزار و 800 میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی یارانه ها، 150 میلیارد تومان برای خرید آمبولانس و 500 میلیارد برای بند "و" قانون بودجه سال 93 برای مصارف این وزارتخانه مهم و حیاتی تصویب کرده، یعنی نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان بودجهتصویب شده که دولت باید در اختیار وزارت بهداشت بگذارد. تصور می کنم با این رقم به افزایش معقولی در درآمدهای وزارت بهداشت رسیده ایم و مخارج وزارت بهداشت و درمان را به خوبی دیده ایم. ولی این بودجه ها، روی کاغذ می ماند و جذب نمی شود. نمونه اش بودجه سال 92 این وزارتخانه است که کمتر از نصف آن جذب شده، دلیل این امر چیست؟
بودجه وزارت بهداشت و درمان جذب نشده، یعنی دولت منابع مالی برای اختصاص این مبلغ نداشته و به وزارت بهداشت این پول را نداده، این دیگر تقصیر مجلس نیست، دولت باید این پول را بدهد. پس چرا دولت پول نمی دهد؟
پرداخت این بودجه ها، بستگی به منابع درآمدی دولت دارد، این بودجه نویسی بر اساس تحقق منابع مالی نوشته شده است. متاسفانه امسال بودجه محقق نشد و این کسری پیش آمد. و اگر سال آینده هم بودجه ای که تصویب کرده اید، به دلیل عدم تحقق منابع، به وزارت بهداشت نرفت، باید چه کرد؟
ما همین الان هم مدعی وزارت بهداشت و درمان هستیم، چون منابع کافی مالی برای این نهاد را مجلس تصویب کرده و وزارت بهداشت و درمان باید با جذب این منابع، پاسخگوی مشکلات فعلی باشد و این مشکلات باید به صورت جدی کاهش یابد. در همین ماه نیز نشستی با مسئولان وزارت بهداشت و درمان داریم و از مسئولان می خواهیم توضیح دهند این منابع را چطور هزینه خواهند کرد. آیا قرار است آن طوری که در قانون برنامه توسعه پیش بینی شده، هزینه کنند یا باز هم قرار است بودجه های اختصاص یافته در محلی خارجی از تجویز قانون برنامه توسعه، خرج شود. وزیر بهداشت، در سخنان دیروزش، از تعرفه های بی حساب و کتاب در بخش خصوصی هم انتقاد کرده، چرا این مشکل حل نمی شود؟ این که دیگر کاری به بودجه دولت ندارد؟
چون در اجلاس روسای دانشکده ها نبودم، نمی توانم در این باره اظهار نظر قطعی کنم، ولی واقعیت این است که برای بخش خصوصی، تعرفه گذاری برای دستمزد پزشکان صورت گرفته است. در دولت آقای احمدی نژاد، برای هر دو بخش دولتی و خصوصی درمان، تعرفه گذاری دقیق شد. با این حال باز هم می گوییم زیرمیزی و گرفتن ارقام بیش از آنکه در قانون آمده، ولو اینکه تعرفه های درمانی در سال آینده افزایش نیابد، قابل قبول نیست. این کار از لحاظ قانون خلاف است و می توان پیگرد قانونی در این مورد انجام داد و ما هم در کمیسیون بهداشت و درمان، پیگیر این موضوع هستیم و از وزارت بهداشت هم می خواهیم این موارد را به دقت رسیدگی و پیگیری کند.
46231  



یکشنبه 4 اسفند 1392 - 15:11:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن