تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802406449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران از واردات کاتالیست بنزین بی‌نیاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی
ایران از واردات کاتالیست بنزین بی‌نیاز شد
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به خودکفایی ایران در تولید کاتالیست‌های گرمصرف بنزین و پتروشیمی از دستیابی به دانش فنی تولید GTL خبر داد و گفت: سالانه 1.5 میلیارد دلار کاتالیست در ایران مصرف می‌شود.



به گزارش خبرنگار مهر، امیر هومن کریمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مصرف بیش از 100 نوع انواع کاتالیست و مواد افزودنی شیمیایی در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، گفت: ارزش بازار مصرف انواع کاتالیست‌ها در سطح صنایع کشور سالانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد می شود.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اعلام اینکه در طول دو سال گذشته تاکنون با افزایش تحریم‌های بین‌المللی بومی سازی کاتالیست‌های پرمصرف در سطح صنایع مختلف کشور در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون به دانش فنی تولید بومی 8 کاتالیست پرمصرف در صنایع نفت و پتروشیمی دست یافته‌ایم.

این مقام مسئول همچنین از آغاز تولید آزمایشی و پایلوت 6 کاتالیست نفت و پتروشیمی خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می‌شود مطابق با برنامه زمان بندی تا پیش از تابستان سال آینده تولید انبوه چهار کاتالیست پرمصرف در صنایع مختلف کشور به ویژه صنعت نفت و پتروشیمی آغاز شود.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران از کشورهای اروپایی و آسیایی وارد می شود، بیان کرد: در طول سال های اخیر با افزایش تحریم ها ایران به دانش فنی تولید کاتالیست‌های بنزین ساز دست یافته است.

کریمی با بیان اینکه علاوه بر تولید بومی کاتالیست‌های نفت و پتروشیمی اخیرا دانش فنی تولید جی.تی.ال در مقیاس کوچک در سطح کشور بومی شده است، بیان کرد: در حال حاضر قطر به عنوان شریک گازی ایران در پارس جنوبی به بزرگترین تولیدکننده جی.تی.ال جهان تبدیل شده است.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه ساخت اولین کارخانه نیمه صنعتی جی.تی.ال ایران به حدود 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری کند، گفت: در صورت ورود دولت به این حوزه امکان راه اندازی واحدهای تولید جی.تی.ال با دانش فنی ایرانی وجود دارد.

این مقام مسئول خواستار حمایت بیشتر مجموعه دولت و وزارت نفت از تولید کاتالیست های بومی در کشور شد و اظهار داشت: تولید کاتالیست بومی در سطح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی علاوه بر صرفه جویی ارزی، کاهش وابستگی به خارجی ها و توسعه صنعتی کشور را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از دستیابی به انش فنی تولید کاتالیست در صنایع فولادی کشور خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید 600 تن کاتالیست صنایع فولاد بدون نیاز به خارجی ها در داخل کشور فراهم شده است که با بهره برداری از طرح‌های جدید فولادی امکان تولید انبوه سالانه یکهزار تن کاتالیست این صنایع مادر فراهم می‌شود.

کریمی با اعلام اینکه با توجه به استاندارد و کیفیت بالا حتی امکان صادرات کاتالیست به کشورهایی همچون هند و پاکستان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران رسما وارد باشگاه تولیدکنندگان کاتالیست جهان شده است.


۱۳۹۲/۱۲/۴ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن