تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802795534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر 3 ثانیه یک نفر در جهان خودکشی می‎کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هر 3 ثانیه یک نفر در جهان خودکشی می‎کند
رییس گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: با توجه به اینکه آمار خودکشی در ایران رو به افزایش است، اما هنوز در رده کشورهای بحران‌زده در خصوص خودکشی قرار نداریم.
آفتاب: شهرام خرازی‌ها رییس گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، در کارگاه "بازنمایی سلامت محور خبر خودکشی در رسانه" اظهار کرد: رسانه نقش به ‌سزایی در امر خودکشی دارد؛ چرا که با انتشار یک خبر در این زمینه، رسانه می‎تواند افراد را از مرحله تردید به یقین برساند.

وی افزود: در واقع عوامل مختلف در کنار هم باعث خودکشی می‌شوند که رسانه یکی از قطعات این پازل است که نقش مهمی در این خصوص دارد. لازم به ذکر است، در انعکاس خبر خودکشی استفاده از واژه‎های "موفقیت‎آمیز"، "ناموفق" و "شانس" اشتباه است و بهتر است از کلماتی از قبیل "اقدام به خودکشی" و "خودکشی منجر به مرگ" استفاده شود.

خرازی‌ها تصریح کرد: موضوع خودکشی در سه حوزه اساسی، مطبوعات، سینما و ادبیات مطرح می‌شود که هر یک در حوزه کاری خود حایز اهمیت هستند. همچنین گفتنی است، خودکشی دارای سه مرحله قبل از خودکشی، حین خودکشی و بعد از خودکشی است.

این مسوول در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران عنوان کرد: در رسانه‎ها لازم است که تبعات خودکشی نیز نشان داده شود و یا اینکه با یک مشاور در این راستا مشورت شود. سواد بصری و رسانه‎ای در میان مردم بسیار تٱثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این مراسم، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تأکید کرد: خودکشی یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود که این موضوع در ایران نیز رو به افزایش است و نیازمند نگاه ویژه‎ای است؛ چرا که اکثر کسانی که در ایران اقدام به خودکشی می‎کنند کمتر از 30 سال دارند.

مینا شعبانی خاطرنشان کرد: مسئله خودکشی یکی از معضلات غیرقابل انکار جامعه است. یکی از دلایل خودکشی ابتلا به بیماری‎های روان‌پزشکی است که حدود 90 تا 95 درصد افراد را در برمی‎گیرد. در ضمن سالانه 5 هزار نفر در ایران خودکشی می‎کنند و حدوداً سی هزار نفر از جمعیت ایران با مسئله خودکشی و پیامدهای روانی و اجتماعی آن درگیر هستند، در حالی‌که افسردگی قابل درمان و خودکشی قابل پیشگیری است.

در ادامه شهره نصر، کارشناس مسوول سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، یادآور شد: در حال حاضر عوامل مرگ و میر از بیماری واگیر به سمت بیماری‎های غیرواگیر در حال تغییر است و این روند تا سال 2020 افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

وی متذکر شد: بار ناتوانی و مشکلاتی که مسئله خودکشی در اجتماع به خانواده‎ها تحمیل می‎کند بسیار زیاد است. در ایران میانگین سنی خودکشی بین 15 تا 35 سال است و یکی از سه علت اصلی مرگ و میر در این افراد است. گفتنی است در هر 40 ثانیه یک نفر در سراسر دنیا جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‎دهند و در هر 3 ثانیه یک نفر اقدام به خودکشی می‎کند.

 به گزارش ایسنا، این مسوول در دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: عوامل بسیاری از جمله، عوامل جمعیت شناختی و محیطی، جنس، سن، وضعیت تأهل، شغل، بیکاری و مهاجرت در تحریک افراد به خودکشی بسیار مهم هستند.



تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن