تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میراث فرهنگی خراسان شمالی صنعتگران را به شرکت در نمایشگاه نوروزی فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

میراث فرهنگی خراسان شمالی صنعتگران را به شرکت در نمایشگاه نوروزی فراخواند بجنورد - ایرنا - مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از صنعتگران و تولیدکنندگان سوغات سایر استانها برای شرکت در نمایشگاههای سوغات و صنایع دستی این استان در نوروز 93 دعوت کرد.


ˈعلی کاظمیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان سوغات می توانند از طریق ادارات کل میراث فرهنگی استان خود برای شرکت در نمایشگاههای سوغات و صنایع دستی خراسان شمالی اقدام کنند.
وی گفت: به همین منظور مکاتبه با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سایر استانها برای معرفی و فراهم کردن زمینه مشارکت صنعتگران و تولیدکنندگان سوغات در استان خراسان شمالی انجام شده است.
او افزود: در برپایی نمایشگاههای سوغات و صنایع دستی استان به ویژه در تعطیلات نوروزی، صنعتگران و تولیدکنندگانی از استانهای گلستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، تهران، سمنان و خراسان جنوبی حضور پررنگ دارند.
وی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان سوغات در خراسان شمالی نیز می توانند از طریق مراجعه به خانه صنایع دستی استان، اداره کل و ادارات میراث فرهنگی شهرستانهای محل سکونت خود برای شرکت در این نمایشگاه اقدام کنند.
او افزود: امسال در استان خراسان شمالی شش نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ویژه نوروز تدارک دیده شده است.
وی گفت: محل برپایی نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی در ˈدوراهی دشتˈ(ورودی از جنگل گلستان) و شهرهای آشخانه، بجنورد، حصار گرمخان، فاروج و شیروان پیشنهاد شده است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: زمان آغاز کار نمایشگاههای نوروزی سوغات و صنایع دستی 26 اسفند است که تا 15فروردین سال آینده دایر خواهد بود.
در استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور اقوام مختلف از جمله فارس، کرد، ترک و ترکمن زندگی می کنند و عمده ترین تولیدات صنایع دستی و سوغات این خطه شامل نساجی، دستبافته های داری، رودوزی، صنایع چوب و چرم و آبنبات است.
استان خراسان شمالی همچنین بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد لذا هر سال در تعطیلات نوروز مسافران و زائران بی شماری از این استان گذر می کنند.ک/3
623/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن