تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبری جالب درباره چاقی خانم ها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
خبری جالب درباره چاقی خانم ها
مسؤل واحد سلامت مادران معاونت بهداشتی علوم پزشکی اصفهان گفت: زنان در هر دهه دو و نیم کیلو از عضلات خود را از دست می‌دهند و در هر دهه پنج کیلو چربی اضافه می‌کنند، این عوامل به اضافه عوامل دیگر باعث بروز بیماری‌هایی همچون دیابت، کمر درد و... در آنها می‌شود.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، شهلا شهیدی در همایش ملی سلامت زنان درباره راهکارها و منابع موجود برای پاسخ به سئوالات مربوط به سلامتی زنان اظهار کرد: دو شاخص برای ارزیابی وضعیت سلامت زنان وجود دارد. یکی از شاخص‌های مربوط به ارزیابی وضعیت سلامت زنان در جامعه که شامل مواردی هم‌چون میزان آگاهی، آمار و اطلاعات در دسترس است. دوم شاخص‌های بهره‌مندی از خدمات که میزان تحت پوشش بودن زنان در خدمات درمانی را در بر می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه چرا باید سلامت زنان را به صورت جداگانه نسبت به مردان ارزیابی کرد، افزود: به دلیل تفاوت بین زن و مرد از نظر بیولوژیک و فیزیولوژیک ضروری است که ارزیابی‌های متفاوتی نسبت به این دو گروه انجام گیرد.

شهیدی با بیان اینکه زنان و مردان نقش و تاثیر متفاوتی بر سلامت خانواده دارند، ادامه داد: به عنوان مثال بیماری و مرگ زنان، تاثیر نامطلوب بیشتری بر سلامت خانواده و جمعیت می‌گذارد. علاوه بر این موارد خطراتی هم‌چون اعتیاد و سقوط در مردان بیشتر از زنان است و گفته می‌شود که خطر سقوط در مردان ۳۰ برابر بیشتر از زنان است.

این کارشناس سلامت زنان به وضعیت جسمانی زنان در طول دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: زنان در هر دهه دو ونیم کیلو از عضلات خود را از دست می‌دهند و در هر دهه پنج کیلو چربی اضافه می‌کنند. این عوامل به اضافه عوامل دیگر باعث بروز بیماری‌هایی همچون دیابت، کمر درد و... در آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته ضعف تشخیص و پیشگیری داشتیم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه تا حد زیادی این موضوع رفع شده و در کاهش مرگ و میر مادران خوب عمل کردیم اما با این همه هنوز راه زیادی برای رسیدن به حد مطلوب در کاهش مرگ و میر زنان داریم.

مسؤل واحد سلامت مادران معاونت بهداشتی علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پوشش تنظیم خانواده در کشور افزود: ۸۷.۷ از خانواده‌ها تحت پوشش تنظیم خانواده قرار دارند. در سال ۱۳۸۵، ۲۲درصد از خانواده‌ها مشاوره قبل از بارداری داشته‌اند اما در سال ۱۳۹۰ این میزان به ۵۰.۹ در صد رسیده است.

به گزارش ایسنا، شهیدی در مورد نحوه نگرش زنان نسبت به ایدز نیز اظهار کرد: در یک ارزیابی که در سال ۱۳۸۹ درباره نحوه نگرش زنان به ایدز صورت گرفت، آمار خوبی به دست آمد و نمره نگرش زنان نسبت به این بیماری نسبتا خوب ارزیابی شد.




1392/12/1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن