تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنایع دستی سیستان وبلوچستان سالانه افزون بر 10 میلیارد ریال درآمدزایی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صنایع دستی سیستان وبلوچستان سالانه افزون بر 10 میلیارد ریال درآمدزایی دارد زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: فروش صنایع دستی این استان سالانه به طور تقریبی پنج تا 10 میلیارد ریال درآمد نصیب صنعتگران و دست اندرکار این صنعت می کند.


ˈملک محمد سنجرانیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به اینکه بیشتر صادرات صنایع دستی به صورت چمدانی از سیستان و بلوچستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می شود آمار دقیق فروش صنایع دستی استان که به طور قطع بیشتر از 10 میلیارد ریال است را نمی توان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداران اصلی صنایع دستی سیستان و بلوچستان هستند متاسفانه به دلیل آمار پایین تولید صنایع دستی و قیمت بالای آنها، عده ای به صورت چمدانی بعضی از محصولات دستی استان از جمله سوزن دوزی را به این کشورها صادر می کنند.
وی تشویق فعالان عرصه اقتصادی به سرمایه گذاری در بخش تولیدات صنایع دستی سیستان و بلوچستان را از جمله راهکارهای رونق این هنر دانست و گفت: با فعال شدن کارگاههای مختلف شاهد افزایش سطح تولیدات صنایع دستی و کاهش قیمت خواهیم بود که نتیجه آن گسترش بازار فروش محصولات تولیدی دست مردان و زنان سیستانی و بلوچستانی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: باید با رویکردی جدید و نگاهی نو در ترسیم طرح و نقشه های بکار رفته در صنایع دستی و تخصیص تسهیلات لازم به علاقه مندان فعالیت در این رشته به شکلی شایسته هنر مردم استان را علاوه بر ایران به دنیا معرفی کنیم.
سنجرانی گفت: فروشگاههای مختلفی در شهرستان های زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار برای فروش صنایع دستی استان فعال هستند که به طور قطع باید بر تعداد آنها افزوده شود.
وی اظهار داشت: 16 رشته صنایع دستی از جمله سوزن دوزی، خامه دوزی، سفالگری، سکه دوزی، قالیبافی، حصیربافی، شال بافی و سنگ های قیمتی با هدف رونق این بخش توسط میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به هنردوستان آموزش داده می شود. ک/3
7307 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن