تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش تخصصی اعضای سمن ها موجب تقویت نهادهای مردمی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حسینی:
آموزش تخصصی اعضای سمن ها موجب تقویت نهادهای مردمی می شود
قزوین - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی موجب تقویت و افزایش تاثیرگذاری این نهادهای مردمی و تسریع در رفع مشکلات حوزه جوانان می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره توانمند سازی عمومی منطقه‌ای سمن‌های جوانان کشور روز شنبه با حضور مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان و دبیران سمن‌های جوان منطقه و 150 نفر از دبیران سمن‌های 10 استان کشور در سالن اجتماعات مرکز علم و فنآوری استان قزوین آغاز شد. ارسلان حسینی در نخستین روز این همایش اظهارداشت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت جوان در کشور لذا مسئولان مرتبط با حوزه جوانان باید تلاش کنند مسائل مربوط به این قشر از افراد جامعه را بیش از پیش بررسی کرده و راهکارهای عملیاتی ارائه کنند. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: جوان بودن بخش زیادی از جمعیت کشور وظیفه مسئولان را بیشتر می کند و از آنجا که مطالبات جوانان اعم از اشتغال، ازدواج و تحصیل هر روز در حال افزایش است نگاه مسئولان امر در این زمینه باید اجرایی باشد تا مسیر پیشرفت و فعالیت جوانان هموارتر شود. وی با بیان این که طرح مسکن مهر موجب کاهش مشکلات تامین سرپناه جوانان شده است گفت: موضوع مسکن مهر که از دولت قبل آغاز شد حرکت خوبی در راستای خانه دار شدن جوانان بود. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا با همت مسئولان معضلات حوزه جوانان برطرف شود و دغدغه آنها به حداقل ممکن برسد. حسینی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و انسجام ملی یادآورشد: تاکنون فعالیتهای خوبی در سازمان ورزش و جوانان برای رفع مشکلات جوانان صورت گرفته اما  برای تسریع در این کار باید نشست های تخصصی دولتمردان و مسئولان فعال در حوزه جوانان تقویت شود. وی افزود: امیدواریم دولت تدبیر و امید که موجب تقویت روحیه نشاط و امید در کشور شده برای رفع مشکلات حوزه جوانان تلاش بیشتری کند تا در زمان کوتاهتری برخی از دغدغه های این گروه برطرف شود. این مسئول با بیان ظرفیت خوب استان در اجرای برنامه های مختص جوانان اظهارداشت: استان قزوین از پتانسیل خوبی در حوزه جوانان برخوردار است که امیدواریم با توجه ویژه مسئولان کشوری بتوانیم ضمن شکوفایی استعدادها به رفع مشکلات این گروه هم کمک کنیم.

خورشیدی: تخصصی شدن سمن‌های جوانان راهکار مبارزه با معضلات اجتماعی است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین هم در این همایش گفت: این دوره آموزشی با هدف توانمند سازی سمن‌های جوانان، حرکت در مسیر توسعه و تخصصی شدن فعالیت سمن‌ها، جهت دهی به فعالیت‌های سمن‌های جوانان برگزار شده و دبیران سمن‌های جوانان با راهکارهای مدیریت تشکیلات، جذب منابع و ارتباطات آشنا خواهند شد. سعید خورشیدی اظهارداشت: یکی از راهکارهای مبارزه با معضلات اجتماعی جوانان تخصصی شدن سمن های جوانان است. وی افزود: امروزه نقش سمن ها در رفع معضلات و ارائه راهکارهای جدید در بسیاری از امور پذیرفته شده و همه به اهمیت و نقش فعالیت این جوانان در اجتماع واقفند اما برای موفقیت در کار نیازمند آموزش و جهت دهی هستیم.

این مسئول اضافه کرد: گاهی برخی از جوانانی که برای دریافت مجوز مراجعه می کنند آموزش های لازم را ندیده اند و این خلاء موجب شده برخی از فعالیت های این حوزه در اثر بی توجهی با کوچکترین مشکل متوقف شود و نیروهایی که در سمن ها وجود دارد به هدر برود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان استان با برگزاری این دوره آموزشی ضمن توانمند سازی سمن ها در مسیر حرکت به سمت فعالیت های عملیاتی و اجرایی سمن ها گام برداشته است.

خورشیدی گفت: امروز 150 نفر از دبیران سمن های جوانان 10 استان مرکزی کشور با شرکت در این دوره با برخی از روشهای جذب منابع، ارتباطات و مدیریت تشکیلات آشنا خواهند شد.

جلوگیری از موازی ‌کاری، هدر رفت انرژی، آشنایی با روشهای نوین جذب منابع و رفع نیاز آموزشی از دیگر اهداف برگزاری این دوره توانمند سازی است.

برگزاری کارگاه‌های مدیریت منابع سازمان‌های مردم نهاد، مدیریت منابع انسانی داوطلب، مدیریت مالی در سازمان‌های مردم نهاد و کارگاه عمومی مهندسی فرهنگی سازمان های مردم نهاد از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دوره دو روزه در استان است. در استان قزوین 52 سمن جوان تشکیل شده که 32 سمن به صورت فعال است.


۱۳۹۲/۱۲/۳ - ۱۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن