تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819703631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرش: تحريم‌ها انگيزه كسب موفقيت ماست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كرش: تحريم‌ها انگيزه كسب موفقيت ماست
با تعطيل شدن چند باره ليگ ‌بر‌تر همه نگاه‌ها به تيم‌ملي معطوف شده است


با تعطيل شدن چند باره ليگ ‌بر‌تر همه نگاه‌ها به تيم‌ملي معطوف شده است. در حالي كه زمان اندكي تا آغاز جام جهاني برزيل باقي مانده و تمامي كشور‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها مسابقات باشگاهي خود را با فشردگي خاصي بر‌گزار مي‌كنند ليگ بر‌تر ايران به خواب يك‌ماهه زمستاني فرو رفت تا نمايندگان كشور‌‌مان در ليگ قهرمانان آسيا پر‌قدرت ظاهر شوند. اين توجيهي است كه ساز‌مان ليگ و مسئولان فدراسيون براي تعويق يك ماهه ليگ مي‌آورند و با همين توجيه سعي در قانع كردن هواداران فوتبال و سر‌مربي تيم‌ملي دارند. در يك ماه پيش رو رو‌يارويي تيم‌ملي با كويت (12 اسفند) در چار‌چوب مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا و ديدار دوستانه با گينه (14 اسفند) تنها اتفاقات مهم فوتبال ايران هستند.

  نمي‌دانم چه اتفاقي مي‌افتد
سمينار مربيان حاضر در جام جهاني 2014 در برزيل بر‌گزار شد و كار‌لوس كرش نيز يكي از مربيان حاضر در اين سمينار بود. در حالي كه برخي مربيان مطرح دنيا از جمله يواخيم‌لو به دليل مشغله‌كاري در سمينار حضور نداشتند اما مرد اول ايران در نشست خبري كه در حاشيه مراسم ترتيب داده شده بود اعلام كرد تيم‌ملي كشور‌مان با تلاش زياد مي‌تواند پديده گروه اف لقب بگيرد: «ايران در گروه خيلي سختي قرار گرفته است. ما از لحاظ كيفي و تجربي شايد نسبت به سه تيم ديگر اين گروه (آرژانتين، نيجريه و بوسني) در سطح پايين‌تري قرار داشته باشيم اما تلاشمان را براي موفقيت در جام جهاني خواهيم كرد. بايد تا آغاز جام جهاني تلاش زيادي از خود‌مان نشان دهيم. به نظرم ما در كنار اين تيم‌ها شانس داريم. بايد تا آغاز جام جهاني بر‌نامه آماده‌سازي خود‌مان را پيش ببريم تا در برزيل موفق باشيم. » كرش در پاسخ به سؤالي مبني بر آينده‌كاري‌اش پس از جام جهاني 2014 گفت: «در حال حاضر تمام تمر‌كزم روي موفقيت تيم‌ملي ايران در جام جهاني است و به پس از آن فكر نمي‌كنم و نمي‌دانم قرار است چه اتفاقي بيفتد.»

  تأثير تحريم‌ها بر تيم‌ملي
سر‌مربي تيم‌ملي فوتبال همچنين تحريم‌هاي اقتصادي را در‌آماده‌سازي شاگردانش تأثير‌گذار عنوان كرد: « تحريم‌ها به طور كلي در ايران تأثير داشته و تا حدودي روي بر‌نامه‌هاي ما در تيم‌ملي نيز تأثير‌گذار بوده است. براي مثال ما براي رزرو هتل و مسائل اقتصادي نظير اين و پيدا كردن تيم‌ براي بازي دوستانه با مشكل‌ رو‌به‌رو هستيم و نمي‌توانيم پشتوانه اقتصادي آن را فراهم كنيم. البته تحريم‌ها تأثير‌گذار بوده‌اند اما اين تحريم‌ها انگيزه‌ اصلي بازيكنان من در جام‌جهاني خواهند بود. از زماني كه هدايت ايران را بر عهده گرفته‌ام تحريم‌هاي اقتصادي يكي از چالش‌هاي بزرگ من بوده است، با اين وجود من اميد‌وارم اين تحريم‌ها انگيزه‌اي براي موفقيت بازيكنان ايران در جام جهاني برزيل باشد.»

  فوتبال يك زبان بين‌المللي است
اردو زدن ايران و امريكا در يك شهر در جريان بر‌گزاري جام جهاني برزيل از ديگر سؤالاتي بود كه كار‌لوس كرش به آن پاسخ داد: «هيچ نگراني وجود ندارد و اصلاً مهم نيست كه ايران و امريكا قرار است در يك شهر اردو بزنند. ما براي بازي‌هاي جام جهاني به اينجا مي‌آييم. برزيل سر‌زمين فوتبال است و همه تيم‌ها هدفشان موفقيت در جام جهاني است و اينكه با عملكرد‌شان بتوانند مردمشان را خوشحال كنند. فوتبال يك زبان بين‌المللي است.  همانگونه كه شوراي امنيت همه كشور‌ها را در عرصه سياسي گرد هم مي‌آورد در اينجا نيز فيفا اين مسئوليت را عهده‌دار شده و باعث شده كه كشور‌هاي مختلف با اعتقادات و فرهنگ متفاوت به اينجا بيايند و از طريق زبان فوتبال با هم صحبت كنند.»
 
 برزيلي‌ها ايران را تشويق مي‌كنند
سر‌مربي پر‌تغالي ايران با اعلام اينكه برزيلي‌ها ايران را تشويق مي‌كنند افزود: «فكر مي‌كنم هواداران فوتبال در برزيل در جام جهاني ايران را تشويق كنند اما مطمئن هستم در ديدار با آرژانتين هواداران برزيلي تيم‌ملي ايران را تشويق مي كنند.» كرش كه از حضور سه سر‌مربي پر‌تغالي در جام جهاني خوشحال است مسي‌، رونالدو و ريبري را بهترين بازيكنان جهان خواند: «اين نشان مي‌دهد فوتبال پر‌تغال در 15، 20 سال گذشته با بر‌نامه پيش رفته و توانسته علاوه بر پرورش بازيكن در عرصه مربيگري نيز مربيان زيادي را پرورش دهد. در حال حاضر مربيان پر‌تغالي زيادي در سراسر جهان كار مي‌كنند خوشحالم كه من و دو همكار پر‌تغالي ديگرم توانستيم با تيم‌هاي ملي صعود به جام جهاني را تجربه كنيم. ما در جام جهاني شاهزاد‌هاي زيادي داريم. كريس رونالدو از پرتغال، ليونل مسي از آرژانتين، نيمار از برزيل و ريبري از فرانسه از جمله اين بازيكنان هستند. در جام جهاني از بين اين شاهزاده‌ها يك بازيكن است كه پادشاه مي‌شود.»

  نگران مصدومان
سر‌مربي تيم‌ملي كه ديروز پس از باز‌‌ديد از كمپ تيم‌ ملي در شهر سائوپائو‌لو به ايران باز‌گشت خبر مصدوميت بيگ‌زاده، داوري و بيت آشور را نگران كننده خواند: «از آسيب‌ديدگي هاشم بيگ‌زاده متأسف شدم. از اينكه برخي ملي‌پوشان به قطر رفته‌اند و بعضي بازيكنان هم مصدوم مي‌شوند واقعاً ناراحت هستم. اميد‌وارم مشكلات و دغدغه‌هاي‌ ما هرچه زود‌تر به پايان برسد تا بتوانيم در شرايط مناسبي تمرينات تيم‌‌ملي را بر‌گزار كنيم.»

  سيموئز رفت
در اتفاقي عجيب و غير‌منتظره آنتونيو سيموئز به دلايل شخصي به همكاري‌اش با تيم‌ملي ايران پايان مي‌دهد. دستيار سر‌مربي پر‌تغالي به كرش اعلام كرده كه ديگر در تيم‌ملي با او همكاري نخواهد كرد. اين تصميم در شرايطي گرفته شد كه فدراسيون فوتبال حضور يك دستيار ايراني را شرط تمديد قرار‌داد‌ كرش عنوان كرده بود. علي كفاشيان در گفت‌وگو با فارس از تأييد فدراسيونش براي استفاده از دستيار ايراني تأكيد كرد: «علاوه بر بحث دستمزد و مدت قرار‌داد چند مورد ديگر نيز وجود دارد كه بايد در خصوص آنها با كرش به توافق برسيم. ترجيح مي‌دهيم كمك اول ايراني باشد. با اين حال بايد نظر كرش را هم بپرسيم اما براي فدراسيون دستيار اول ايراني ارجحيت است.»
يك سايت پر‌تغالي اعلام كرد راجردي سا كه قرار بود دستيار احتمالي كرش در تيم‌ملي ايران باشد به عنوان سر‌مربي تيم‌ آژاكس آفريقاي جنوبي انتخاب شده است. با اين وجود كرش خبر اضافه شدن مربي برزيلي به كادر فني تيم‌ملي در اردوي اتريش را تأييد كرد.


نویسنده : شيوا نوروزي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 03 اسفند 1392 - 08:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن