تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میلیاردرهایی که میلیونی هم بازی نکردند!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
میلیاردرهایی که میلیونی هم بازی نکردند!
چهار هفته به پایان لیگ بر‌تر مانده و کمی بعد، بار دیگر رقابت‌ تیم‌ها و مدیران برای خرید بازیکن جدید آغاز می‌شود؛ رویدادی ‌که هر سال با شور و حرارت فراوانی میان مدیران باشگاه‌ها شکل می‌گیرد و صید شاه ماهی از دریای فوتبال ایران که این روز‌ها هیچ طرفداری ندارد، ارقام وسوسه‌انگیزی را در صفحه قرارداد بازیکنان ثبت می‌کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از تابناک، چهار هفته به پایان لیگ بر‌تر مانده و کمی بعد، بار دیگر رقابت‌ تیم‌ها و مدیران برای خرید بازیکن جدید آغاز می‌شود؛ رویدادی ‌که هر سال با شور و حرارت فراوانی میان مدیران باشگاه‌ها شکل می‌گیرد و صید شاه ماهی از دریای فوتبال ایران که این روز‌ها هیچ طرفداری ندارد، ارقام وسوسه‌انگیزی را در صفحه قرارداد بازیکنان ثبت می‌کند؛ اما همیشه این یک اتفاق تکراری بوده که از میان چندین و چند خرید پر سروصدای باشگاه‌ها چیزی عاید آن‌ها نشده و ستاره‌های میلیاردی در ‌فصل کمکی به باشگاهشان نکرده‌اند.

بازار نقل و انتقالات همیشه اقلیمی متفاوت از جریان فوتبالی ما داشته و هرچقدر آنجا حرارت و گرمی دارد،‌‌ همان عوامل در طول فصل چندان بر گرمای فوتبال ما نمی‌افزایند. مرور اخبار بازار نقل و انتقالات نشان می‌دهد که چندین و چند باشگاه برای به خدمت گرفتن یک ستاره چه سر و دست‎‌ها که نمی‌شکنند و یک بازیکن در طول فصل نقل و انتقالات با چند باشگاه وارد مذاکره می‌شود.

ماجرای قاسم دهنوی را که با دو باشگاه قرارداد بست و سرانجام برای رفتن به باشگاهی دیگر با عددی بزرگ‌تر آ‌ن را فسخ کرد، در کنار‌‌ صرف رقم‌های بالا برای به خدمت گرفتن گوران لاوره و تلاش برای آمدن احمد جمشیدیان به استقلال، رقابت برای خرید آرش افشین که سرانجام با عدد بهتری نسبت به سایر پیشنهاد‌ها سر از سپاهان درآورد و چندین و چند مثال دیگر، نشان می‌دهد که مدیران باشگاه‌ها بی‌توجه به نیاز خودشان میلیارد‌ها تومان از پول بیت‌المال را صرف خرید ستاره‌هایی کردند که مدت حضورشان در ترکیب تیمشان بیشتر از یک بازی کامل هم نبوده است.

سال گذشته، سازمان لیگ بر‌تر اعلام کرده بود که نزدیک ‌۲۵ درصد بازیکنان لیگ بر‌تر تنها دو یا سه بازی برای تیم خود انجام داده‌ بودند که این بدان معناست که این نزدیک به یک چهارم بازیکنان لیگ بر‌تر دقایق کمی را برای باشگاه‌شان بازی کرده‌اند که با در نظر گرفتن رقم حداقلی ۴۰۰ میلیون برای هر بازیکن در ‌یک فصل، نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان در جریان لیگ سال گذشته از محل درآمد باشگاه‌ها به هدر رفته است.

‌علت اصلی این ماجرا هم نقش دلالان در بازار گرمی و ارتباط با افراد کلیدی باشگاه‌ها در نقل و انتقالات است که این افراد کلیدی می‌توانند الزاما مدیرعامل یا مربی نباشند. خرید بازیکن بدون مشورت با مربی و در نظر گرفتن نیازهای فنی تیم، از دیگر عواملی است که در ریختن پول‌های میلیاردی باشگاه‌ها به سطل زباله تاثیر داشته است. بار‌ها شاهد بودیم که مدیران باشگاه‌ها تیم فصل بعد خود را بستند و بعد مربی را به تیمشان اضافه کردند. به هر حال این موضوع هم از مؤلفه‌های جداناشدنی مدیریت ورزشی در ایران است.

با این مقدمه طولانی نگاهی داریم به ستاره‌های گران‌قیمتی که امسال به کار باشگاهشان نیامدند و تنها قیمت نیمکت را بالا‌ برده‌اند.
مجتبی جباری (سپاهان اصفهان) ـ قیمت: ۱،‌۷۰۰،‌۰۰۰،‌۰۰۰تومان

باشگاه سپاهان اصفهان از جمله باشگاه‌های متمول ایرانی است که البته به خرج کردن دقیق و با وسواس شهره بوده و کمتر دیده شده که این باشگاه خریدی انجام داده باشد که به کارش نیاید، ولی امسال از آن سال‌ها نبود و این باشگاه با خرید دو ستاره باشگاه‌های استقلال فولاد به هیچ وجه نتوانست از آن‌ها بهره بگیرد و به نیم فصل نرسیده، این ستاره‌ها را راهی باشگاه‌های دیگر کرد.

مجتبی جباری، هافبک خلاق همیشه ناراضی استقلال، یکی از خریدهای امسال سپاهان بود که می‌توانست با رفتنش از استقلال و پیوستن به سپاهان زردپوشان را به قهرمانی رهنمون کند اما جباری هیچ ‌گاه درخشش دوران استقلال را در سپاهان نداشت. جباری که با قراردای حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به سپاهان پیوسته بود و در حالی که در ابتدای فصل ۴۰۰ میلیون هم به عنوان پیش‌قرارداد دریافت کرده بود، ‌به عنوان ‌یکی از گران‌ترین بازیکنان فصل راهی سپاهان شد، ولی پس از پنج بازی و نزدیک به ۴۴۶ دقیقه حضور در میدان، اصفهان را به مقصد قطر ترک کرد و برای هر دقیقه حضورش در زمین حداقل ۹۰۰ هزار تومان از سپاهان گرفت.




1392/11/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن