تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819097537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش علمیˈبام ایران در حسرت آب ˈ در فرخشهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در حمایت از کارون و زاینده رود همایش علمیˈبام ایران در حسرت آب ˈ در فرخشهر برگزار شد شهرکرد-ایرنا-همایش علمی اجتماعی ˈبام ایران در حسرت آب ˈ روز جمعه در تالار مهر فرخشهر از سوی تعدادی از مردم چهارمحال و بختیاری و شورای اسلامی شهر فرخشهر برگزار شد.


به گزارش ایرنا،مردم شرکت کننده در این همایش با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته ها خواستار توقف فوری طرح انتقال تونل بهشت آباد شدند.
شرکت کننده در این همایش اعلام کردند که با بهره برداری از طرح انتقال آب بهشت آباد، دشت فرخشهر و کیار خشک می شود و مردم مجبور به مهاجرت از این دو منطقه می شوند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد ،سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح انتقال آب بهشت آباد موجب خسارات جبران ناپذیری به این استان و استانهای اصفهان و خوزستان می شود.
ˈسید سعید زمانیان ˈ در این همایش افزود:متاسفانه وزیر نیروی دولت دهم درباره انتقال آب از طریق تونل گلاب و بهشت اباد حقیقت را به مردم چهارمحال و بختیاری نگفت و در این باره کتمان کرد.
به گفته وی،تمامی مسوولان کنونی کشور اعلام کرده اند که طرح انتقال اب بهشت آباد و گلاب در چهارمحال و بختیاری غیر قانونی است و این طرح نیز در شورای عالی آب متوقف شده است.
وی گفت:دستگاه قضایی و امنیتی نیز درباره پیامدهای تونل های بهشت آباد و گلاب هشدارهای لازم را داده اند اما هنوز اراده ای برای توقف این دو طرح وجود ندارد.
به گفته وی،آب شرب مردم باید در هر نقطه ای تامین شود اما نباید به واسطه طرح های انتقال اب ،نابودی مردم دیگر نقاط را رقم زد.
عضو هیات علمی دانشگاه و محقق برجسته آب و کشاورزی نیز گفت: ساخت تونل بهشت آباد برای انتقال آب چهارمحال و بختیاری ، موجب تشدید بحران کم آبی و مشکلات زیست محیطی این استان می شود.
ˈسید نعیم امامی ˈ افزود:ساخت این تونل، قنات هایی را که در شعاع چند کیلومتری آن قرار دارد، از ریشه می خشکاند و با خشک شدن چاه های آهکی فرخشهر و تخریب منابع زیرزمینی، نشست زمین در صورت تخلیه آب چاه ها قطعی است.
این استاد دانشگاه بیان داشت: چهارمحال و بختیاری، استان مرتفعی است و مناطق آبرفتی چندانی ندارد و بخش عمده نیاز آبی این استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود.
وی تصریح کرد: مسیر عبور تونل بهشت آباد از آبرفت شهرکرد - سفید دشت و فرادنبه که مرکز چاه ها و سفره های آب زیرزمینی استان است، پیش بینی شده که با حفر این تونل، این منبع ناچیز آبرفتی نیز از دست خواهد رفت.
امامی افزود: در طول سال های اخیر بدلیل خشکسالی، افت سطح آب دشت ها و آبخوان ها و برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی سبب فقر منابع آبی زیرزمینی استان شده است.
وی گفت:اجرای طرح تونل زیرزمینی انتقال آب بهشت آباد موجب بی خانمانی 60درصد جمیعت چهارمحال و بختیاری می شود و به 60درصد از منابع این استان نیز خسارت وارد می کند.
به گفته وی،براساس اعلام مجریان طرح انتقال آب بهشت اباد قرار بود این تونل برای انتقال آب شرب اصفهان حفر شود اما دهانه این تونل نشان می دهد که این انتقال برای مصارف غیر شرب است.
وی گفت:میزان انتقال آب در این پروژه یک میلیارد مترمکعب برآورد شده در صورتی که ظرفیت انتقال آب چهارمحال و بختیاری در منطقه بهشت آباد کمتر از 800 میلیون مترمکعب است .
امام جمعه شهر فرخشهر نیز گفت:انتقال اب به صورت غیر علمی از این استان موجب از دست رفتن منابع و مهاجرت مردم می شود.
حجت الاسلام ˈسید محمد احمدی ˈ افزود:مردم فرخشهر با انتقال اب به صورت غیر علمی و غیر کارشناسی مخالف هستند و خواستار توجه به مباحث کارشناسی در حوزه اب می باشند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر فرخشهر نیز گفت: مردم فرخشهر همیشه در همه صحنه های انقلاب اسلامی در این استان پیشگام و پیشرو بوده اند و اکنون خواستار توقف اجرای این طرح غیر علمی می باشند.
ˈسید رحیم موسوی قهفرخی ˈ در این همایش افزود:انتقال اب به صورت غیر کارشناسی و علمی باعث آسیب دیدن دشتهای شهرکرد ،فرخشهر و کیار می شود.
به گزارش ایرنا، در پروژه تونل بهشت آباد به طول 64 کیلومتر در منطقه ای با همین عنوان، قرار است بخشی از منابع آب چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان منتقل می شود.
در این همایش بیش از پنج هزار نفر از مردم شهرهای فرخشهر ، بن و سامان و شهرکرد خواستار توقف فوری طرح انتقال تونل بهشت اباد در این استان شدند.
7359
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن