تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818842681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلومبرگ: روحانی انزوای ایران در دوران احمدی‌نژاد را کاهش داد/ رییس‌جمهور ایران به دنبال بهبود روابط اقتصادی کشورش است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بلومبرگ: روحانی انزوای ایران در دوران احمدی‌نژاد را کاهش داد/ رییس‌جمهور ایران به دنبال بهبود روابط اقتصادی کشورش است

بلومبرگ: روحانی انزوای ایران در دوران احمدی‌نژاد را کاهش داد/ رییس‌جمهور ایران به دنبال بهبود روابط اقتصادی کشورش است
سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انعکاس گسترده ای در رسانه های خارجی همراه بود.

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با عنوان « در حالی که ایران پیروزی انقلاب را جشن گرفت روحانی به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی این کشور است» نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران زمانی که در میدان آزادی تهران در جشن سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کرد موفقیت سیاست خارجی دولتش را نشان داد. وی در این سخنرانی تاکید کرد که رشد اقتصادی ادامه خواهد داشت.

از زمانی که روحانی قدرت را در آگوست گذشته در اختیار گرفت، وی انزوای ایران را که در دوران احمدی نژاد بر کشور ایران تحمیل شده بود را کاهش داد. وی با اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مکالمه تلفنی داشت، اقداماتی را صورت داد که به توافق هسته یا با غرب منجر شد و از اجلاس اقتصادی داووس دیدار کرد. ایران طی چند ماه گذشته روابط خود را با انگلیس بهبود بخشید و تاکنون بسیاری از وزرای خارجه و تجار و فعالان اقتصادی از تهران دیدار کرده اند.

روحانی اما در سخنانی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت که موقعیت ایران بهبود می یابد و ایران به زودی بر رکود موجود غلبه خواهد کرد. روحانی در ادامه از تحریم های غرب علیه ایران انتقاد و آنها را غیرقانونی و اشتباه خواند.

روحانی در جمع ده ها هزار نفر از مردم ایران که در میدان آزادی و خیابان های اطراف آن جمع شده بودند گفت که در مقایسه با 6 ماه گذشته کشور وضعیت آرام تری را سپری می کند و ثبات بیشتری در بخش های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد.

روزنامه عربی الشرق الاوسط چاپ لندن نیز در گزارشی با عنوان «ایران: روحانی در سالگرد پیروزی انقلاب آمریکا را متهم کرد» نوشت: ایران سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 را روز سه شنبه جشن گرفت.

راه پیمایی گسترده ای با حضور جمعیت عظیمی از مردم ایران در پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در این مراسم سخنرانی کرد و در حالی که لحنی جسورانه در خصوص برنامه هسته ای ایران داشت تاکید کرد که مذاکرات با قدرت های جهان ادامه خواهد داشت.

روحانی در سخنانی که در میدان ازادی تهران در جمع دهها هزار نفر از مردم ایران صورت داد از تحریم های اقتصادی آمریکا و متحدانش علیه ایران انتقاد و آن را غیرقانونی و اشتباه خواند.

روحانی همچنین در این سخنرانی تاکید که ایران به مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی ادامه خواهد داد.

بسیاری از کسانی که در این راه پیمایی شرکت کرده بودند بنرهایی از تصاویر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در دست داشتند و شعارهای ضد آمریکایی و اسرائیلی سر می دادند.

روزنامه تایم آمریکا نیز در گزارشی به سخنرانی روز گذشته حسن روحانی پرداخته و تیتر «مقام ایرانی گفت که کشورش هیچ گاه دست از تحقیقات هسته ای برنمیدارد» را برای مطلب خود انتخاب کرد و نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که تهران به تحقیقات صلح آمیز هسته ای برای همیشه ادامه خواهد داد.

تایم در ادامه نوشت: روحانی در سخنرانی خود در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 از رهبران غرب که عنوان کرده بودند گزینه های نظامی علیه ایران همچنان روی میز است انتقاد کرد.

روحانی در این باره، گفت: من روشن به افراد متوهمی که می گویند گزینه نظامی علیه ایران روی میز است می گویم که باید عینک خود را عوض کنند.





1392/11/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن