تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی از عوارض شغلی مردان می‌کاهد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رعایت بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی از عوارض شغلی مردان می‌کاهد
کد خبر: ۳۸۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳ - 21 February 2014


رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: رعایت اصول بهداشت کار و بهداشت حرفه‌ای، ارگونومی و آمادگی جسمانی و بدنی از مواردی است که می‌تواند آقایان را کمتر در معرض حوادث قرار دهد و از بروز اتفاقات ناخواسته ناشی از کار بکاهد.

به گزارش فارس، سید‌منصور رایگانی گفت: حضور مرد‌ها در محیط کار و بیرون از منزل پررنگ تر است و مردان مشاغل سخت فیزیکی را بیشتر از زنان انجام می‌دهند که در نتیجه بروز حوادث، انواع شکستگی‌ها، ضایعات نخاعی و قطع نخاع، ضربه مغزی و قطع اندام در آقایان بیشتر است.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: به همین نسبت نیز دردهای ستون فقرات، فتق و بیرون زدگی دیسک نیز در ستون فقرات کمر و گردن در مردان نسبت به زنان بیشتر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشت کار و بهداشت حرفه‌ای در انجام کار یکی از موارد مهمی است که می‌تواند تا حدودی از بروز ضایعات در مردان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: نحوه صحیح خم شدن و برداشتن اجسام و همچنین بحث ارگونومی یکی از مواردی است که می‌تواند آقایان را کمتر در معرض حوادث قرار دهد.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: ارگونومی همان تطابق وسیله و محیط کار با بدن انسان است که در اکثر جاهایی که مطالعات علمی در آن انجام می‌شود نوع کار با بدن، فیزیولوژیک و آناتومی بدن تطبیق دارد که این مدل کار کردن هم راندمان کار را افزایش می‌دهد و هم از بروز عوارض شغلی می‌کاهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی و بدنی و انجام ورزش برای آماده نگهداشتن بدن نیز می‌تواند فرد را در برابر اتفاقات ناخواسته مقاوم سازد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن