تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818809625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان پرداخت حق بیمه خدمت نظام وظیفه به صورت قسطی فراهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امکان پرداخت حق بیمه خدمت نظام وظیفه به صورت قسطی فراهم شد رشت - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان از فراهم شدن امکان پرداخت حق بیمه نظام وظیفه به صورت قسطی خبر داد.


ˈجمیل حق پرستˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امکان پرداخت قسطی با هدف تسهیل شرایط نحوه پرداخت حق بیمه سهم بیمه شدگان بابت مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه فراهم شده است.
وی اظهار داشت : بر این اساس مهلت پرداخت حق بیمه با رعایت بخشنامه های سازمانی در صورت پرداخت یکجا حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه میزان بدهی است.
وی خاطر نشان کرد : بنابراین بیمه شده در صورت عدم توانایی می تواند در مهلت مذکور نسبت به ارایه درخواست تقسیط بدهی اقدام و پس از توافق حداکثر در 12 قسط حق بیمه مربوطه را پرداخت کند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان ادامه داد : همچنین با مصوبه مجلس شورای اسلامی بازنشستگی پرداخت کنندگان حق بیمه با 10 سال سابقه با احراز شرایط سنی نیز فراهم شده است.
وی تصریح کرد: بیمه شدگان متقاضی دارای حداقل سن 60 سال تمام برای مردان و 55 سال تمام برای زنان و دارای حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه می توانند با ارایه درخواست از مستمری بازنشستگی برخوردار شوند.
حق پرست بیان داشت : بیمه شدگانی که دارای حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه بوده و در اجرای قانون جاری ، طبق آرای کمیسیون های پزشکی موضوع ماده 91 قانون مزبور از کارافتادگی کلی شناخته شده اما حائز شرایط دریافت مستمری نشده و سن متقاضیان مرد کمتر از 60 سال و زن کمتر از 55 سال باشد، می توانند از مستمری بازنشستگی برخوردار شوند.
وی اظهار کرد : اگر میزان سابقه پرداخت حق بیمه افراد یاد شده کمتر از 10 سال باشد متقاضیان برقراری مستمری می توانند با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما از مزایای بازنشستگی موضوع این قانون بهره مند شوند.
وی یادآور شد : حق بیمه موضوع این بند بر مبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال تقاضای بازنشستگی محاسبه و پس از وصول به صورت یکجا ، مستمری صادر می شود .
وی اظهار داشت : در صورت عدم پرداخت حق بیمه توسط متقاضی در مهلت تعیین شده ، پس از محاسبه مجدد صدور فیش پرداخت بلامانع است.
وی بیان داشت : حداقل مستمری قابل پرداخت به متقاضیان بازنشستگی بر مبنای مفاد ماده 111 قانون تامین اجتماعی حداقل دستمزد سال تقاضای بازنشستگی و متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه شامل حداقل دستمزد سال تقاضا ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه تقسیم بر 30 می باشد . ک/3.
7286/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن