تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802906546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش قرمز روحانی برای سرمایه گذاران/هیئت های تجاری شب و روز در تهران قرار ملاقات دارند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فرش قرمز روحانی برای سرمایه گذاران/هیئت های تجاری شب و روز در تهران قرار ملاقات دارند

فرش قرمز روحانی برای سرمایه گذاران/هیئت های تجاری شب و روز در تهران قرار ملاقات دارند
نشریه آلمانی فرانکفورتر روندشاو طی مقاله ای با عنوان «فرش قرمز روحانی برای سرمایه گذاران» نوشت: سرمایه گذاران سراسر جهان در تلاش برای انجام معاملات پر سود در ایران بوده و هیئت‌های اقتصادی کشورهای مختلف تقریبا هر روز و هر ساعت در تهران با مقامات ایران سرگرم دیدار و گفتگو هستند و همه برای پایان سریع تحریم‌ها روز شماری می کنند.
به گزارش نامه نیوز، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از هر فرصتی، چه در گفتگو با رهبران خارجی و چه در مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی، برای تبلیغ و جذب سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. در همین حال، هیئت‌های اقتصادی کشورها خارجی تقریبا در تمام ساعات روز و شب در تهران قرار ملاقات دارند. نمایندگان شرکت‌ها برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و نمایندگان اتاق‌‌های بازرگانی در حال گفتگو با همتایان ایرانی خود هستند. هر کس می خواهد در اول صف رقابت برای تجارت با ایران قرار گیرد.

در پایان ماه نوامبر، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای غربی در ژنو با امضای توافق‌نامه‌ای، مبنی بر اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را به تعلیق در می‌آورد و در ازای آن، تحریم‌های بین المللی به مدت شش ماه موقتاً کاهش یافته یا لغو می‌شوند، به نتیجه‌ رسید. این توافق از 20 ژانویه اجرایی گردید.

چند روز پیش، یک هیئت نمایندگی تجاری فرانسوی با حضور نمایندگان بیش از 100 شرکت شناخته شده به تهران سفر کردند. در پایان ماه فوریه، ایران و چین چندین توافق‌نامه‌ اقتصادی امضا خواهند کرد.

فرستاده‌های بانک‌ها و شرکت‌های بیمه صادرات سوئدی در سفر خود به تهران در اواخر ماه ژانویه، تمایل خود را برای ورود به بازار ایران اعلام کردند. مدت کوتاهی پس از آن، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به همراه هیئت بزرگی به تهران سفر کرد. هدف میهمانان ترک از این سفر، افزایش حجم تجارت بین دو کشور به سطح 30 میلیارد دلار تا سال 2015 میلادی بود و موافقت‌نامه‌های مربوطه نیز به امضا رسیدند. پیش از این، روحانی برای کانگ چانگ هی، رئیس پارلمان کره جنوبی، این گونه فرش قرمز پهن کرده بود: از حضور شرکت‌های کره جنوبی به عنوان سرمایه‌گذاران در بخش نفت و گاز و انرژی استقبال می‌شود.

آلمانی‌ها، با وجود پیشینه‌ی روابط خوب با ایران، در صف اولین‌هایی که به ایران آمدند قرار ندارند. در حالی که رسانه‌های ایران گزارش می‌دهند که به زودی یک هیئت اقتصادی از جمهوری فدرال آلمان خواهد آمد، برلین با شدت تمام این گزارش‌ها را رد می‌کند. وزارت اقتصاد در این باره توضیح داد، "در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای سفر هیئت نمایندگی تجاری به ایران وجود ندارد."

در ایران به دلیل علاقه زیاد(از سوی سرمایه‌گذاران خارجی) خوشبینی حکمفرماست، اما وضعیت اقتصادی هنوز هم مخاطره‌آمیز است، یکی از دلایل این امر، تحریم‌های شدید بین‌المللی علیه ایران است، اما بخش اعظم آن ناشی از سوء مدیریت، یارانه های بالا و فساد و ناکارآمدی می‌باشد. بر اساس آمار رسمی، در سال 2013 میلادی تولید ناخالص داخلی 9/5 درصد کاهش یافت. امروزه نرخ بیکاری رسمی 30 درصد است، نرخ تورم به 4/38 درصد در ماه ژانویه رسید، و ارزش ریال، واحد پول ایران، بسیار پایین آمده است.

به گزارش تیک، تولید نفت ایران به علت تحریم‌ها کاهش یافته است. در سال 2011میلادی ، 2/3 میلیون بشکه در روز تولید می‌شد، اما در نوامبر گذشته، تنها 65/2 میلیون بشکه تولید شد. همچنین، صنعت خودرو در ایران، که زمانی از جمله صادرات عمده این کشور بود، اکنون دچار بحران شده است: در سال 2013، ایران خودرو و سایپا، دو تولید‌کننده عمده خودرو به دلیل عدم دسترسی به فروشندگان قطعات، تولید خود را به نصف رساندند. همچنین در جنوب کشور به دلیل خشکسالی طولانی و کمبود آب یا نبود امکانات آبیاری، زیان فراوانی به محصولات کشاورزی وارد شده است.

با این حال، امکانات و تجهیزات فرسوده صنعت نفت و تولید صنعتی، کشاورزی سنتی و نبود قطعات یدکی هواپیمای مسافربری، فقط نشانه وضعیت خراب این کشور نیست، بلکه نشان‌دهنده نیاز زیاد این کشور به دستگاه‌ها، فناوری و محصولات خارجی می‌باشد. ایران با جمعیتی نزدیک به 80 میلیون نفر، خود بازار مصرف بزرگی بوده و با در اختیار‌داشتن منابع داخلی، از جمله دومین ذخایر نفت و گاز در جهان، همزمان شریک اقتصادی و تجاری قدرتمندی به شمار می‌رود.

این کشور همچنین طرح‌های بلندپروازانه‌ای در سر می‌پروراند: متروی تهران در حال گسترش است. در ماه دسامبر، مجلس ایران طرحی را برای آماده‌سازی انتقال پایتخت سیاسی و اداری، از جمله به علت ازدیاد جمعیت، میزان بالای آلاینده ها و خطر زلزله تصویب کرد. این کشور قصد دارد پالایشگاه‌های جدیدی بسازد و در آینده خود به تولید بنزین و گازوییل بپردازد. در زمینه کشاورزی، مزارع و امکانات گلخانه‌ای در حال ساخت است. روحانی در داووس گفت ایران به صورت بالقوه یکی از ده اقتصاد بزرگ جهان است.

با وجود این‌که شادی دولت ایران و سرمایه‌گذاران خارجی قابل درک است، اما هنوز برای برنامه‌ریزی قطعی خیلی زود است. تعلیق تحریم‌ها در فعلاً برای شش ماه خواهد بود، و ایران باید همچنان به تعهدات خود پایبند بماند. ایران هنوز اجازه صادرات نفت خام را ندارد و ممنوعیت تراکنش‌های مالی انجام معاملات تجاری را پیچیده کرده است.

لغو تحریم‌ها، فقط پس از امضای توافقی قطعی امکان‌‌‌پذیر خواهد بود، اما مشخص نیست که آیا رئیس جمهور اوباما می‌تواند آنچه را که ایرانیان برای مصالحه در مناقشه هسته‌ای درخواست می‌کنند، ارائه دهد. فقط کنگره آمریکا می‌تواند قوانین تحریم‌ها را لغو کند.



1392/11/22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن