تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از وجود اشرار پاکسازی شد/ آمادگی پلیس برای برقراری امنیت سرمایه گذاران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس سردار سجادیان در بازدید از خبرگزاری مهر:
فارس از وجود اشرار پاکسازی شد/ آمادگی پلیس برای برقراری امنیت سرمایه گذاران
شیراز - خبرگزاری مهر: کاهش 98 درصدی برخی از جرائم خشن، افزایش چهار درصدی احساس امنیت درفارس ، پاکسازی فارس از اشرار و... از جمله موضوعاتی است که فرمانده انتظامی استان فارس در بازدید از خبرگزاری مهر مطرح کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیروس سجادیان به همراه جمعی از روسای پلیسهای تخصصی فارس از دفتر خبرگزاری مهر در شیراز بازدید کرد و به سئوالات خبرنگاران مهر پاسخ داد. فرمانده انتظامی استان فارس در گفتگویی که با خبرنگاران داشت از آمادگی پلیس برای همکاری با سرمایه گذاران در حوزه برقراری امنیت در این حوزه خبر داد. وی همچنین تاکید کرد که پلیس در حوزه امنیت سرمایه گذاری آماده پاسخگویی به سئوالات سرمایه گذاران است. سردار سجادیان همچنین اعلام کرد که با اقدامات اطلاعاتی خوبی که انجام شده استان فارس از وجود اشرار پاک شده است.  فرمانده انتظامی استان فارس بعد از بازدیدی که از بخشهای مختلف خبرگزاری داشت در نشستی به سئوالات خبرنگاران خبرگزاری مهر پاسخ داد. سردار سجادیان در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاران مهر پیرامون اقدامات پلیس برای ارتقای احساس امنیت در زمینه سرمایه گذاری گفت: طی این مدتی که بنده در استان فارس مشغول به فعالیت هستم تاکنون یک مورد فرار سرمایه در استان به دلیل احساس ناامنی نداشته ایم

. فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پلیس برای همکاری با سرمایه گذاران در استان آمادگی کامل دارد، بیان کرد: در این راستا ضروری است که هر سرمایه گذار یا فردی که قصد راه اندازی فعالیت اقتصادی و یا سرمایه گذاری را دارد از پلیس سئوال بگیرد. وی ادامه داد: بنده به عنوان فرمانده انتظامی استان فارس اعلام می کنم که پلیس امنیت را برای هر سرمایه گذاری که قصد ورود به استان داشته باشد ایجاد کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی کند. افزایش چهاردرصدی احساس امنیت در فارس سردار سجادیان در ادامه این گفتگو پیرامون افزایش احساس امنیت در بین مردم استان فارس گفت: این موضوع را باید از مردم پرسید اما تا آنجا که پلیس نظرسنجی کرده احساس امنیت در بین مردم فارس چهار درصد افزایش داشته است. وی با تاکید بر اینکه مقوله احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است، ادامه داد: احساس ناامنی  از وقوع جرائم خشن به وجود نمی آید زیرا این جرائم به ندرت اتفاق می افتد اما وقوع جرائم خرد مانند سرقت درون خودرو، سرقت از اماکن خصوصی و... است که احساس ناامنی را تشدید می کند. وی با بیان اینکه بیشترین سرقتهای درون خودرو شیراز مربوط به محدوده کلانتری زند ، جام جم و فخرآباد است، افزود: متاسفانه این امر ناشی از کمبود پارکینگ در این محدوده ها است زیرا مردم خودروهای خود را در کوچه پس کوچه ها پارک می کنند و بعضا شاهد سرقت درون خودرو یا خودرو در این حوالی هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین احساس ناامنی از سرقت بانک، گروگان گیری و... نیست بلکه از جرائم خرد است. فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: با این تفاسیر در استان فارس احساس امنیت نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما باید طوری اقدام کرد که هر روز شاهد افزایش احساس امنیت در یبن مردم بود. جرائم خشن در فارس فروکش کرد وی در ادامه سخنان خود از کاهش وقوع جرائم خشن در استان فارس خبرداد و افزود: دو سال قبل که به عنوان فرمانده انتظامی فارس معرفی شدم بیش از 100 شرور و قاتل  فراری  در استان وجود داشت که در پرونده هر کدام از آنها حداقل دو قتل یا آدم ربایی و یا سرقت مسلحانه  بود. سردار سجادیان ادامه داد: در این راستا به منظور دستگیری این اشرار فراری پلیس توانست با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به توفیقات خوبی در زمینه دستگیری این اشرار دست یابد. وی با اشاره به تعامل بسیارخوب دستگاه قضایی و پلیس در استان فارس ادامه داد: در این حوزه نیز با تعامل این مجموعه توفیقات زیادی حاصل شد به گونه ای که در حال حاضر وقوع جرائم خشن در استان فارس کاهش زیادی داشته است. وی افزود: در این مدت تمام اشرار فراری استان دستگیر شده و در حال حاضر فقط یک شرور فراری وجود دارد که آن هم در خارج استان بوده و به طور حتم این شرور نیز دستگیر خواهد شد. کاهش 98درصدی جرائم خشن در فارس فرمانده انتظامی استان فارس از کاهش 98 درصدی جرائم خشن در استان خبر داد و گفت: 95 درصد از جرائم خرد استان به دلیل موضوعات اقتصادی است و فقط تعداد اندکی به دلیل طمع و... اقدام به گروگان گیری می کنند که این افراد نیز شرور هستند. سردار سجادیان با اشاره به دستگیری یک سارق گفت: به طور مثال چندی قبل یک سارق در شیراز دستگیر شده که این سارق به 80 فقره سرقت خرد اعتراف کرده و این امر احساس امنیت را پایین می آورد. ضرورت راه اندازی مرکزبازپروری معتادان وی با بیان اینکه به طور عمده سرقتهای خرد استان توسط معتادان انجام می شود، ادامه داد: متاسفانه فرد معتاد برای تامین مخارج خود اقدام به سرقت خرد ازقبیل سرقت قالپاق، ضبط خودرو و... می کند که این امر احساس ناامنی را در جامعه افزایش می دهد. فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در این راستا ضروری است که هر چه سریعتر مکانی برای نگهداری این معتادان که در سطح شهر رها شده اند در نظر گرفته شود که تاکنون این امر محقق نشده و قرار است با همت استاندار دائر شود. سردار سجادیان با بیان اینکه پنج هزار معتاد خطرناک در شیراز وجود دارد، اظهار داشت: اگر هر کدام از این معتادان رها شده در سطح شهر برای تامین مخارج خود روزانه یک سرقت خرد هم انجام دهند چه می توان کرد و جلوی این سرقتها را گرفت.

وی ادامه داد: در زمینه دستگیری خرده فروشان موادمخدر در استان فارس پلیس به وظایف خود به خوبی عمل کرده اما در زمینه جمع آوری معتادان از سطح شهرها به دلیل اینکه مکانی برای نگهداری آنها وجود ندارد، پلیس چه کاری می تواند انجام دهد. فرمانده انتظامی استان فارس گفت: بر اساس پیگیریها اعلام شد که شورای شهر شیراز اعتباری برای راه اندازی مرکز بازپروری در نظر گرفته و قصد احداث مکانی در دهکده سلامی برای انتقال معتادان را دارد اما هنوز این امر محقق نشده است. سردار سجادیان گفت: بنده در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در حضور استاندار اعلام کردم اگر مرکز بازپروری معتادان در شیراز راه اندازی شود مسئولیت را بر عهده گرفته و شرایط را طوری ایجاد می کنم که با دستان این افراد معتاد هزینه های خودشان را تامین کنم. وی گفت: در این راستا ضروری است که راه اندازی این مرکز از سوی یک کارگروه پیگیری شود. پیوست انتظامی در راه اندازی پروژه های بزرگ دیده شود فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "در شهرسازی به موضوع ترافیک در شیراز توجه نمی شود و همواره شاهدیم مجتع های  مسکونی ،تجاری، موسسات و مراکز مختلفی در سطح شیراز ایجاد می شود و با راه اندازی آنها ترافیک نیز در آن محدوده تشدید شده و این امر نشان می دهد که در شهرسازی آینده ترافیکی و امنیتی آن دیده نمی شود"، گفت: این امر یک موضوع کاملا صحیح است زیرا در شهر شیراز به این موضوع بطور جد توجه نمی شود و بعضا شاهد ترافیکهای سنگین و نا امنی به دلیل عدم توجه به این موضوع هستیم. وی ادامه داد: در این راستا ضروری است که برای برج سازی، ساخت مجتمع مسکونی، مجتمع های تجاری و حتی واحدهای تجاری و... به این امر توجه و حتما یک پیوست انتظامی داشته باشد. توجه ویژه به رویکرد مردم مداری در پلیس فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه از توجه ویژه پلیس به رویکرد مردم مداری خبر داد و افزود: در این راستا پلیس فارس سعی کرده که با مردم روراست باشد که این امر رضایتمندی آنها را به همراه داشته است. وی ادامه داد: اگر پلیس با مردم روراست حرف بزند این امر باعث رضایتمندی آنها می شود البته در مواقع ضروری نیز باید پلیس قاطع باشد.

سردار سجادیان در خصوص موضوع حجاب و عفاف نیز بیان کرد: در این رهگذر 320 وظیفه برای 26 سازمان و نهاد تعریف شده و نقش همه آنها در حجاب و عفاف مشخص شده است. وی تاکید کرد: در این حوزه سازمانها باید به نقش و وظایف خود به خوبی عمل کنند و پلیس برای همکاری با آنها آمادگی کامل دارد. اعلام آمادگی پلیس برای همکاری با خبرگزاری مهر در موضوعات اجتماعی سردار سجادیان در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه ها در حوزه امنیت گفت: بنده از طرف تمام روسای پلیس های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان از خبرگزاری مهر که توانسته در حوزه امنیت ، امانتدار خوبی برای مردم و پلیس باشد تقدیر و تشکر دارم. وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای رسانه گفت: خبرگزاری مهر در جمع آوری مطالب و انتشار به موقع آن توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند. فرمانده انتظامی استان فارس با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید به جامعه امید بدهند، اظهار داشت: در این راستا ضروری است که رسانه ها در حوزه امنیت اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز وارد شوند چرا که هم اکنون نقش رسانه ها در این حوزه کمرنگ است.

وی با اعلام آمادگی پلیس فارس برای همکاری با خبرگزاری مهر در حوزه های امنیت اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و... خبرداد و افزود: در این راستا پلیس آمادگی کامل را دارد که با خبرگزاری مهر که از جایگاه خوبی برخوردار است همکاری کرده و ارتباط بیشتری با این خبرگزاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشد. فرمانده انتظامی استان فارس همچنین از خبرگزاری مهر خواست در صورت امکان نظرات مردم در حوزه پلیس فارس را اطلاع رسانی کنند تا در صورت وجود معایب برای رفع آن اقدام و  محاسن نیز تقویت شود. شسردار سجادیان و روسای پلیسهای تخصصی استان فارس در این بازدید از بخشهای مختلف خبرگزاری بازدید کرده و با روند تهیه و انتشار خبر آشنا شدند.








۱۳۹۲/۱۱/۱۹ - ۰۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن