تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817934720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری لبنان: مبارزه با تروریسم از اولویت های «سید حسن نصرالله» است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهوری لبنان: مبارزه با تروریسم از اولویت های «سید حسن نصرالله» است بیروت- ایرنا- « میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان با اشاره به سخنان اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در مراسم یادبود سرداران شهید مقاومت، گفت: مبارزه با تروریسم از اولویت های دبیر کل حزب الله است و سخنانش بسیار آرام و اطمینان بخش بود.


به گزارش ایرنا، رییس جمهوری لبنان در گفت وگو با روزنامه لبنانی «الدیار» افزود: درست است که دبیرکل حزب الله اشاره ای به بیانیه «بعبدا» نکرد، اما مطمئنا همه از جمله حزب الله به این بیانیه بازخواهند گشت.
بیانیه بعبدا با حضور نمایندگان جریان های سیاسی لبنانی در کاخ ریاست جمهوری این کشور( بعبدا) امضا شد و بربیطرفی لبنان در بحران سوریه و عدم دخالت در آن تاکید دارد.
سید حسن نصرالله در سخنان یکشنبه گذشته خود تصریح کرد: همه لبنان یک هدف برای گروه های تکفیری و بخشی از طرح های آنهاست، حال اینکه آمریکایی ها و اسراییلی ها در این جماعت ها نفوذ کرده اند، پس طبیعی است که لبنان را به دلیل وجود مقاومت و خطرساز بودن آن برای اسراییل، به هدفی برای این گروه های تکفیری تبدیل شده باشد.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: در القصیر به 30 هزار لبنانی تعدی شد و برخی از آنها ربوده شده و به برخی زنان لبنانی تجاوز شد؛ دولت لبنان چه اقدامی از خود نشان داد؟ خویشتنداری ؟ آیا ما حق نداشتیم دخالت کنیم و از کشتار، غارت و تعدی به 30 هزار لبنانی در القصیر جلوگیری کنیم؟
سید حسن نصرالله تاکید کرد: اینکه تکفیری هایی که ما آنها را در القصیر شکست دادیم، خودروهای بمب گذاری شده به سوی ما می فرستند، این امر بخشی از معرکه است.
سلیمان همچنین با ابراز خوشنودی از تشکیل هر چند با تاخیر دولت لبنان، اظهار داشت: برخی اوقات اتخاذ مواضع از سوی شخصیت ها سبب ایجاد چالش هایی در روند تلاش ها به منظور تشکیل دولت شد که این امر را در خصوص توصیه سید حسن نصرالله به جریان 14 مارس به منظور قبول معادله 9-9-6 شاهد بودیم که با مخالفت این جریان بویژه «سعد حریری» رییس جریان «المستقبل» روبرو شد.
وی ادامه داد: سپس دیدیم که جریان المستقبل در رابطه با مساله تشکیل دولت فراگیر از خود نرمش نشان داد و مساله را با جدیت با همپیمانان خود مورد بررسی قرار داد.
رییس جمهوری لبنان با اشاره به وظایف دولت جدید این کشور در مرحله پیش رو، خاطر نشان کرد: اولین مسئله انتخاب رییس جمهور جدید و مساله دوم زمینه چینی به منظور تدوین و تصویب قانون جدید انتخابات است که طرح آن در دستور کار مجلس نمایندگان لبنان قرار دارد و نمایندگان می توانند با تعدیلاتی بر سر آن به توافق برسند.
وی سومین وظیفه دولت تمام سلام را جذب حمایت های بین المللی بویژه برای تامین نیازهای پناهجویان سوری دانست و گفت: لبنان همچنین به کمک بین المللی برای حمایت از ارتش خود به منظور دفاع از کشور، صلح داخلی و مبارزه با تروریسم نیازمند است.
رییس جمهور لبنان در خصوص این سخن که ضروری است وزارتخانه های امنیتی مانند وزارت کشور، دفاع و ارتباطات توسط رییس جمهور انتخاب شوند، اظهار داشت: کسانی که این سخنان را مطرح می کنند فراموش کرده اند که من فرمانده عالی نیروهای مسلح بوده و ریاست شورای عالی دفاع بر عهده من است، بنابراین این وزرا از هر جریان که انتخاب شوند، من مرجعیت امنی آنها را عهده دار خواهم بود.
وی ادامه داد: «ولید جنبلاط»، رییس حزب دروزی «سوسیالیست ترقی خواه»، «سعد الحریری»، رییس جریان المستقبل و «تمام سلام» نخست وزیر جدید لبنان درخصوص تشکیل دولت جدید لبنان با واقع گرایی، تلاش بسیاری برای تسهیل این روند از خود نشان دادند.
سلیمان با اشاره به آغاز جلسات پارلمان لبنان در روز 25 مارس (5 فروردین 93) به منظور انتخاب رییس جمهور جدید این کشور، گفت: حتی اگر تا روز 24 مارس دولت تشکیل نمی شد، من به همراه تمام سلام دولت را در روز 25 مارس برای حمایت از قانون اساسی تشکیل می دادم.
خاورم** 2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن