تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803838661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذخایر آبی فراوان، پای اوره وآمونیاک 600 میلیون دلاری را به لرستان باز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ذخایر آبی فراوان، پای اوره وآمونیاک 600 میلیون دلاری را به لرستان باز کرد خرم آباد - ایرنا - لرستان در حالی از نعمت صنایع کلان و غیروابسته محروم است که بنا بر اعلام کارشناسان و مدیران استانی و ملی ، بسیاری از توانمندی ها وظرفیت های مهم و زیر ساخت های توسعه در این استان مغفول مانده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در حال حاضر 107 معدن فعال با 17 نوع ماده معدنی که برخی از این ماده ها منحصر به فرد بوده از اصلی ترین مزایای لرستان به شمار می رود که این ظرفیت تاکنون به طور کامل بهره برداری بهینه نشده است.
همچنین 130 رودخانه فصلی و دائمی، با شبکه هیدروگرافی هزار و500 کیلومتری در لرستان جاری است که این مهم در کنار چهار فصل بودن استان، امتیازی دیگری به شمار می رود.
در سال های اخیر نیز فعالیت های عمرانی بسیاری از جمله مطالعه و احداث 16 سد، اجرای راه آهن خرم آباد - دورود - اندیمشک - طرح توسعه باند فرودگاه مجهز خرم آباد به منظور انجام سفرهای حج تمتع و اجرای طرح آزادراهی خرم آباد - اراک انجام شده و یا در دست اقدام است.
این در حالی است که آزادراه خرم آباد - پل زال نیز به عنوان حلقه مفقوده شمال به جنوب کشور با صرف اعتبار حدود هزار و 500 میلیارد ریال هزینه در سال 89 به بهره برداری رسیده است.
لرستان با وجود منابع آبی، خاک حاصلخیز و معادن غنی و منابع طبیعی و جنگلی گسترده، به واقع از ویژگی های منحصربفرد و کم نظیری در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی برخوردار است.
وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و متعهد و جاذبه های گسترده و کم نظیر گردشگری در بخش های مختلف تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی از دیگر ویژگی های مثال زدنی این استان زرخیز و زیبای کشور است که موجب شده لرستان را با القاب بزرگی همچون پایتخت پل های تاریخی جهان، سرزمین آبشارهای زیبا و طبیعی و یکی از قطب های بزرگ تولیدی و معدنی سنگ های تزیئنی و ساختمانی کشور و جهان بشناسند.
به رغم وجود ظرفیت های بی شمار اما، لرستان از چشم سرمایه گذاران مغفول مانده که این مهم از زمان آغاز بکار استاندار جدید استان و با تلاش مضاعف اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی خرم آباد ، به طور ویژه پیگیری می شود.
در این راستا اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرم آباد به منظور جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام به رایزنی های گسترده با سرمایه گذاران بخش داخلی و خارج از کشور کرده است.
در این زمینه ، اتاق خرم آباد با توجه به پتانسیل های موجود استان از جمله وجود ذخایر فراوان آبهای سطحی و روان آبها، با دعوت یک شرکت سرمایه گذار ، دریچه های تازه ای پیش روی صنعت لرستان گشود.
به همین منظور این شرکت معتبر به تازگی در جلسه با معاون برنامه ریزی استاندار لرستان طرح پتروشیمی و تولید اوره و آمونیاک در این استان را بررسی کرد.
نایب رییس هیات مدیره گروه صنعتی ˈپی دی افˈ در این جلسه گفت: طرح تولید اوره و آمونیاک ، پر مصرفترین طرح از نظر میزان آب به شمار می رود.
پیمان شاه اویسی افزود: در این راستا برای راه اندازی صنایع تولید اوره و آمونیاک در لرستان سالانه 11 میلیون متر مکعب ، معادل 30 هزار متر مکعب در روز آب نیاز است.
وی اظهار داشت: برای تولید 660 هزار تن اوره و 370 هزار تن آمونیاک، تامین 850 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، معادل 3/2 میلیون متر مکعب در روز و 100 هزار متر مکعب در ساعت ضروری است.
وی با بیان اینکه طرح تولید اوره و آمونیاک به عنوان یک طرح ملی و استراتژیک محسوب می شود گفت: وجود منابع آبی فراوان در لرستان نخستین اولویت انتخاب اولیه لرستان برای راه اندازی این طرح بوده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در لرستان ، 60 هکتار زمین مورد نیاز بوده و تلاش می شود علاوه بر راه اندازی این طرح، فضای سبز مناسب و کافی نیز ایجاد شود.
شاه اویسی تصریح کرد: در صورت موافقت نهایی ، زمان اجرای طرح چهار سال به طور می انجامد که در این مدت دست کم سه هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اشتغال یکهزار و 100 نفر در زمان بهره برداری فاز نخست طرح افزود: حجم سرمایه گذاری این طرح 600 میلیون دلار برآورد شده که با توجه به شرایط طرح، شریک خارجی نیز در اجرای آن مشارکت دارد.
وی با تاکید بر رقابت محصول اوره و آمونیاک مورد نظر با سایر بازارها گفت: صادرات محصول از نکات مورد توجه شرکت بوده و لازم است تا زمان بهره برداری از طرح، طرح های راه آهنی در دست اقدام استان افتتاح شود.
معاون برنامه ریزی استانداری لرستان نیز در این جلسه گفت: فضای سرمایه گذاری در لرستان نسبت به گذشته و در مقایسه با سایر استان ها بیش از پیش فراهم شده است.
علی هادی چگنی افزود: با توجه به میانگین دوبرابری نرخ بیکاری لرستان نسبت به کشور، مجموعه مدیریت ارشد استان تمام توان خود برای جذب سرمایه گذار و همکاری کامل با بخش خصوصی به منظور رفع معضل بیکاری را بکار گرفته است.
وی تصریح کرد: در طرح آمایش لرستان نیز با توجه به ارایه مطالعات مشاور طرح، اولویت نخست توسعه لرستان در بخش صنعت بوده و هم اکنون نیز بسیاری از زیر ساخت های مورد نیاز این بخش از جمله فرودگاه، راه آهن، آزادراه و سدها اجرا شده و یا در دست اقدام است.
وی با اشاره به محرومیت لرستان اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در صورت سرمایه گذاری در این استان از معافیت های مطلوبی برخوردار خواهند شد.
وی گفت: امنیت از مولفه های اصلی جذب سرمایه گذار به شمار می رود و لرستان نیز جز پنج استان امن کشور بوده که این مهم رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در استان ایجاد کرده است.
در این جلسه موافقت اولیه در خصوص بررسی شرایط استان برای اجرای این طرح صورت گرفت و مقرر شد ستادی متشکل از نمایندگان دستگاهای منابع طبیعی و آبخیزداری، اتاق بازرگانی، سازمان زمین شناسی، محیط زیست، سازمان صنعت معدن و تجارت، شرکت آب منطقه ای و گاز با محوریت استانداری لرستان نسبت به مکان یابی ، نزدیکی خطوط گاز و چگونگی شرایط انتقال آب اقدام کنند.
به هر حال انتظار می رود پتروشیمی اوره و آمونیاک با همکاری بخش خصوصی در لرستان راه اندازی شود، صنعتی که لرستان ظرفیت های لازم برای راه اندازی آن را دارد و مردم این استان نیز بیش از پیش نیازمند اینگونه طرح ها هستند.
صنعتی که سرمایه گذار آن تاکید بسیاری بر ایجاد فضاهای سبز مناسب داشت و امید می رود این ˈ صنعت سبزˈ با پیگیری های مجدانه مدیریت ارشد استان و همکاری مطلوب بخش خصوصی جان تازه ای به اقتصاد لرستان ببخشد.
7269/630
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن