تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805486421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیاده روهای ناامن، رباینده سلامت عابران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیاده روهای ناامن، رباینده سلامت عابران مشهد-ایرنا- زیباسازی های چند ساله اخیر در کلانشهر مشهد قابل قدردانی است اما در برخی نقاط پیادرو ها و خیابانها سلامت عابران را به طور جدی تهدید می کند.


وقوع حادثه سقوط یکی از معلولان نابینای 50 ساله در چاه شش متری طرح جمع آوری فاضلاب شهری(اگو) واقع در بلوار شهید قرنی مشهد و مصدومیت وی در روز جاری واقعه ای دلخراش بود که بار دیگر در پی وقوع چنین رخدادهایی انگیزه این نوشتار شد.
برای هر کدام از ما ،یکی از نزدیکان یا آشنایانمان حداقل یکبار اتفاق افتاده است که در چاله های سطح شهر، پارکها، پیاده روها و حتی در سطح خیابانهای شهر در گودالهای کوچک و بزرگی که به واسطه اجرای پروژه های حفاری ایجاد شده، سقوط کرده باشیم ،پایمان پیچ خورده باشد و یا به سختی و با مراقبت بالا برای جلوگیری از سقوط عبور کرده باشیم.
پیاده روها و خیابانهایی که بعضا افراد سالم هم باید با دقت و توجه زیاد جان سالم به در ببرند چه رسد به معلولان و ناتوانان جسمی و سالمندان و کودکان که از وضعیت نامناسب و خاص برخوردارند.
ناتوانی جسمی به واسطه وقوع سالمندی و افزایش سن، وقوع حوادث و شرایط سلامتی خاص دیر یا زود به سراغ هر یک از ما خواهد آمد و در مقابل شهری پر از معابر و پیاده روهای پرخطر و ناامن که سلامت عابران را به خطر می اندازد.
رییس اداره ایمنی شرکت آب و فاضلاب مشهد در رابطه با وقوع این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت:در بازدیدی که از محل حادثه داشتیم متوجه شدیم وقوع این حادثه به دلیل کوتاهی پیمانکار در ایجاد مانع و حصار در اطراف محل اجرای پروژه است.
مهندس حبیب هراتی اظهارداشت:البته این حادثه به دلیل معلولیت و نابینایی رخ داده است و به هر حال کوتاهی پیمانکار در بروز این حادثه موثر بوده است.
وی با بیان اینکه تخلفات اینچنینی از سوی اداره ایمنی با شدت برخورد می شود، اظهارداشت: جریمه نقدی و محرومیت از واگذاری پروژه های دیگر از جمله راههای برخورد با پیمانکاران متخلف در این زمینه هاست.
وی تاکید کرد: پیمانکاران مجری طرح های آب و فاضلاب موظف به رعایت نکات ایمنی و ایمن سازی محل اجرای پروژه هستند.
هراتی گفت: قطعا فرد حادثه دیده مشمول دریافت خسارت است که این مورد هم زیر پوشش بیمه قرار می گیرد و قابل پیگیری است.
کارشناس مناسب سازی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه در شهری زندگی می کنیم که استانداردهای سهولت تردد عابران به هیچ وجه در اغلب معابر آن رعایت نشده است و سقوط و وقوع حوادث اینچنینی امری عادی محسوب می شود.
هادی قیصری اظهارداشت:اغلب پیاده روهای شهری و خیابانها برای عبور و تردد افراد سالم هم امن نیست چه رسد به معلولان و ناتوانان که البته در این میان کنده کاری ها و پروژه های شهری نیز مصیبت را دو چندان کرده است.
وی با بیان اینکه پارک کردن خودروها در محل عابر پیاده نیز نوعی سد معبر محسوب می شود،گفت: بعضا معابر پیاده آنقدر ناهمسان و دارای پستی و بلندی است که وقوع هر حادثه ای برای مردم در این فراز و نشیب محتمل است.
قیصری با بیان اینکه سطح کار در مشهد و مساحت معابر در این شهر فوق العاده بالاست ، گفت: شهرداری مشهد انجام عملیات مناسب سازی و اجرای طرح یکسان سازی معابر را به خوبی شروع کرده است اما مساحت اجرای این طرح ها به دلیل وسعت معابر شهری مشهد ناچیز است.
قیصری یکی دیگر از مشکلات سد معبر را ناشی از فعالیت های تجاری کسبه دانست و گفت:نصب موانع یوشکل برای جلوگیری از تخلف موتورسواران برای ورود به عابرپیاده از جمله مواردی است که بزرگترین مانع تردد معلولان محسوب می شود.
وی افزود: نباید برای جلوگیری از تخلف عده ای، عده ای دیگر را از حقوق حقه شان و تردد در معابر پیاده محروم کرد زیرا این مسئله بر خلاف عدالت اجتماعی است.
مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص گفت: چهاردرصد جمعیت استان یعنی معادل 280 هزار نفر دچار معلولیت و ناتوانی هستند که تنها 92 هزار نفر از این شمار در بهزیستی دارای پرونده هستند و از خدمات بهره می برند.
دکتر تهمینه شکیب افزود: حدود 45 درصد معلولان زیر پوشش بهزیستی معلولان جسمی و حرکتی هستند و تنها حدود 19 هزار نفر از خدمات مستمری دائم بهره می برند و بقیه از خدمات موردی و خدمات توانبخشی استفاده می کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر تنها 10 درصد پیاده روهای شهر مشهد برای استفاده معلولین مناسب سازی شده است.
شکیب با بیان اینکه معلولیت اجتناب ناپذیر است و موانع یک زندگی آسان باید از سر راه معلولان برداشته شود، گفت:در حمایت از معلولان کمبود یا خلاء قانونی نداریم بلکه در اجرای این قوانین که از آن جمله قانون جامع حمایت از معلولان است شاهد سهل انگاری هستیم.
وی با اشاره به طرح بهسازی معابر عمومی مشهد که از سال 1386 آغاز شده است، گفت:مناسب سازی محیطی ، تدارک وسایل حمل و نقل مناسب برای استفاده معلولان و ارتقای تسهیلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای حفظ استقلال فردی این افراد ضروری است.
مناسب سازی پیاده روها و معابر از حقوق شهروندی است و کوتاهی آن از سوی ارگانهای ذیربط از جمله شهرداری در کلانشهری مانند مشهد پذیرفتنی نیست. ک/4
7496/7505
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن