تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803146830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای امنیت راههای تقویت حاکمیت قانون به منظور صلح و امنیت جهانی را بررسی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شورای امنیت راههای تقویت حاکمیت قانون به منظور صلح و امنیت جهانی را بررسی کرد نیویورک، ایرنا - اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی علنی راههای تقویت حاکمیت قانون در دنیا به منظور ایجاد صلح و امنیت جهانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


به گزارش ایرنا بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در این نشست با تاکید بر اهمیت حاکمیت قانون و نقش آن در حفظ صلح و امنیت جهانی از تلاش های شورای امنیت سازمان ملل برای استقرار این حاکمیت و حفظ صلح و امنیت جهانی قدر دانی کرد.
وی اظهار داشت که حاکمیت قانون جوهر اصلی تلاش های سازمان ملل را تشکیل می دهد و در قلب مندرجات منشور این نهاد بین المللی قرار دارد.
دبیر کل سازمان ملل براین نکته تاکید کرد که مردم کشورهای مختلف جهان باید با هشیاری و پایداری از استقرار حکومت قانون در کشور های خود حمایت نموده تا امکان برقراری حاکمیت قانون در سطح جهانی امکان پذیر شود.
بان کی مون افزود که نهاد های بین المللی و بخصوص دادگاه جرائم بین المللی و دادگاه عدالت جهانی با پیروی از خواسته ها و تلاش های ملت های جهان و نمایندگان این مردم در سازمان ملل متحد وظیفه حمایت از عدالت و حاکمیت قانون را بعهده دارند.
لیناس لینکویچیوس وزیر خارجه کشور لیتوانی که ریاست شورای امنیت را بعهده دارد در رابطه با حاکمیت قانون در جهان به نقل از آیزنهاور رییس جمهور اسبق آمریکا گفت: برای پی بردن به اهمیتی که حاکمیت قانون در بر دارد باید زمانی را در نظر بگیرید که چنین حاکمیتی برقرار نیست.
وی افزود : تبعیض، فشار و استبداد در سطوح ملی و بین المللی در نهایت به عدم خرسندی مردم و واکنش های انفجاری در مقابل این تبعیض ها منجر می شود.
هرالدو میونز نماینده شیلی ابتدا از تلاش های دبیر کل سازمان ملل متحد در جهت مرکزیت بخشیدن به موضوع حاکمیت قانون در چهارچوب تلاش ها وفعالیت های این سازمان تشکر کرد.
وی در رابطه با حاکمیت قانون بر این نکته تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل دراحکام مربوط به حاکمیت قانون، استقلال ملی و فرهنگی کشورهای مختلف را در نظر داشته باشد.
گری گوینلند سفیر استرالیا در سازمان ملل در رابطه با پیگیری موضوع حاکمیت قانون و دستیابی به الگو هایی برای استقرار این حاکمیت در جهان توجه به موارد شکست و یا پیروزی در تجربه های گذشته را با اهمیت خواند.
وی در خصوص نقش سازمان ملل در حفظ و اشاعه امنیت و صلح جهانی به اهمیت نقشی که مامورین پلیس این سازمان به عهده دارند اشاره کرد و گفت که این نیروها نیاز به تعلیمات بیشتری دارند.
نماینده دولت فرانسه نیز با تشکر از دبیر کل سازمان ملل و تلاش های او در استقرار حاکمیت قانون گفت که حاکمیت قانون جزیی از دی ان ای این سازمان است.
لیو جی نماینده دایم چین ضمن تقدیر از تلاش های دبیرکل سازمان ملل حاکمیت قانون در سطح بین المللی و ملی را دارای اهمیتی حیاتی خواند، اما تاکید کرد که برای استقرار چنین حاکمیتی در جهان بایستی به تفاوت های فرهنگی ملت ها و تعاریف مختلف این حاکمیت بواسطه ویژگی های فرهنگی هر کشوری توجه داشته داشت.
وی اظهار داشت که با توجه به ویژگی های فرهنگی ملت های جهان یک الگوی واحد برای حاکمیت قانون در همه کشور ها وجود ندارد و اضافه کرد که نمایندگان کشور های مختلف می توانند درمبادله با یکدیگر در چهار چوب منشور سازمان ملل به شکل گیری الگوهایی از حاکمیت قانون در کشور های مختلف کمک کنند.
اروپام ** 2253 **1908
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن