تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801939084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی:فلسطین‌مساله مهم دولت‌های‌اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لاریجانی:فلسطین‌مساله مهم دولت‌های‌اسلامی
وی با اشاره به اعلام تنفر اعضای پارلمان های کشورهای اسلامی از پدیده شوم تروریسم و تکفیری گری که در اکثر کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم، گفت: اعضا نگرانی خود را از این چالش بزرگ اعلام کردند.
کد خبر: ۳۸۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲ - 19 February 2014




علی لاریجانی رییس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی گفت: همه کشورهای اسلامی از گسترش پدیده شوم تروریسم و تکفیری گری نگران هستند.

به گزارش ایرنا، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی نهمین اجلاس بین المجالس اسلامی با اشاره به اقدام تروریستی امروز (چهارشنبه) در مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، گفت که تروریسم و افراطی گری و عقاید تکفیری از چالش های موجود در جهان است.

وی با اشاره به اعلام تنفر اعضای پارلمان های کشورهای اسلامی از پدیده شوم تروریسم و تکفیری گری که در اکثر کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم، گفت: اعضا نگرانی خود را از این چالش بزرگ اعلام کردند.

رییس اتحادیه بین المجالس اسلامی با اشاره به اقدام تروریستی در لبنان، گفت: این اقدامات تروریستی در همه کشورها وجود دارد. این نشان می دهد که مساله تروریسم موضوع جدی برای تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی و پشت آن سرویس های کشورهایی هستند که از آن سواستفاده می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این توجه در کشورهای اسلامی است که باید با این پدیده شوم مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: در بین جالش هایی که در امت اسلامی وجود داشت و در سخنان رییسان محترم در اجلاس اتحادیه بین المجالس نیز مشهود بود، فشارهای بین المللی، تروریسم و افراط گری و بلای تکفیری ها بود.

لاریجانی گفت: البته عزم کشورها نشان می داد که درد را به خوبی شناخته اند و عزم کافی برای مبارزه با آنها دارند. متاسفانه از اینکه قدرت های بین المللی با تروریسم برخورد تاکتیکی می کنند، کشورها نگرانی دارند.



** راه حل هایی برای چالش های موجود در دنیای اسلام ارایه شد

لاریجانی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ پارلمان های کشورهای اسلامی در اجلاس نهم اتحادیه بین المجالس اسلامی، افزود: این اجلاس نشان داد که دنیای اسلام چه چالش ها و چه توانمندی هایی دارد و در مجموع در مذاکرات هیات ها راه حل هایی برای حل این چالش ها ارایه شد.

وی مهمترین چالش جهان اسلام که مورد تاکید پارلمان های اسلامی قرار گرفت را استفاده از توانمندی های تکنولوژیکی، فنی و ظرفیت های اقتصادی عنوان کرد و افزود: به رغم چالش ها و فشارهای بین المللی این ظرفیت ها می تواند در یک نظام همبستگی پایدار بین کشورهای اسلامی بالفعل شود و جهان اسلام قدرت بازیگری در صحنه بین المللی را بیابد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور همه اعضای اتحادیه نشانگر عزم مهم دنیای اسلام است و دیگران متوجه باشند که اگر تفاوت هایی در رای وجود دارد اما حفظ کیان اسلام و وحدت اسلامی همه کشورها سبب می شود که آنها در مقابل ستمگری و ظلم دیگران هم رای شوند و ایستادگی کنند. وی اظهار امیدواری کرد که این همبستگی پایدار بماند.

لاریجانی فشارهای بین المللی ظالمانه، تروریسم و بلای تکفیری ها را از دیگر موضوعات مطرح شده در این اجلاس دو روزه عنوان کرد و افزود: این اظهارات نشان می داد که کشورهای اسلامی درد را به خوبی شناخته اند.



**برخی قدرتهای غربی از تروریسم استفاده تاکتیکی می کنند

وی از اینکه برخی قدرت های غربی از مساله تروریسم استفاده تاکتیکی می کنند، انتقاد کرد و گفت: تنفر کشورهای اسلامی از پدیده شوم افراطی گری در سخنرانی اعضای اتحادیه مشخص شد.



**تروریسم موضوع جدی تفرقه افکنی بین مسلمانان

وی به حادثه تروریستی امروز در بیروت اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه اقدامات تروریستی در عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و بسیاری کشورهای اسلامی وجود دارد که نشان می دهد مساله تروریسم موضوع جدی برای تفرقه افکنی بین مسلمانان است که پشت سر آن سرویس های خارجی قرار دارند که از این موضوع سواستفاده می کنند.



** فلسطین موضوع محوری جهان اسلام

لاریجانی به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: اعلام مواضع کشورها درباره فلسطین نشان داد که مساله فلسطین موضوع محوری برای همه کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی تصور نکند در شرایطی که مسایلی در کشورهای اسلامی به وجود آمده می تواند فرصت طلبی کند و بر مردم فلسطین فشار بیاورد.

رییس مجلس تصریح کرد: این هوشیاری در ملل اسلامی وجود دارد که با اراده قوی مقابل رژیم صهیونیستی بایستند.

لاریجانی به تشکیل کمیته فلسطین در سطح روسای مجالس اسلامی اشاره کرد و افزود: همه کشورها بر کمک های مالی سیاسی و دیگرکمک ها از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین تاکید داشتند و پیشنهاد کردند که کمیته ای برای کمک رسانی به این مردم مظلوم تشکیل شود.



**فلسطین مساله مهم دولت های اسلامی است

رییس مجلس افزود: مساله فلسطین همچنان مساله مهم برای پیگیری در سطح پارلمان ها و دولتهای اسلامی است و ما از وحدت گروه های فلسطینی حمایت می کنیم چون به بهبود مقاومت، مقابل رژیم صهیونیستی کمک می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: ملت مظلوم فلسطین سال آینده به آرزوی خود برسد و قدس شریف را از چنگال صهیونیست ها نجات دهد.

رییس مجلس به تاکید پارلمان های اسلامی به دموکراسی و مردمسالاری اشاره کرد و افزود: ما این نهضت بیداری برای تحقق مردمسالاری را حمایت می کنیم و آن را به سود دنیای اسلام می دانیم.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: مصوبات این اجلاس توسط اعضا با جدیت پیگیری شود تا ملل مسلمان در تحقق آرمان ها همصدا شوند.

وی با قدردانی از حضور همه هیات های پارلمانی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس به پایه خوبی برای دوستی و برادری برای تحقق امت واحده فراهم کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن