تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802545452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده های طلاق در اولویت کاری قضات قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دیوان عالی کشور: پرونده های طلاق در اولویت کاری قضات قرار گیرد تهران - ایرنا - رییس دیوان عالی کشور از قضات تقاضا کرد تا پرونده های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دیوان عالی کشور، آیت الله «احمد محسنی گرکانی» در جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور، با توجه به حقوقی بودن جلسه هیات، به مساله طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش آمار طلاق باید توسط مسوولان قضایی و اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گیرد و راه هایی برای کاهش آمار این پدیده نکوهیده شده، اندیشیده شود.

** مسوولان زشتی های طلاق را برای مردم بازگو کنند
وی تاکید کرد: همه مسوولان جامعه و مسوولان فرهنگی باید زشتی های طلاق را برای عموم بازگو کنند و راه های پیشگیری را برای مردم عزیز کشور درباره طلاق نشان دهند.
رییس دیوان عالی کشور از همه قضات تقاضا کرد تا پرونده های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود.
رییس هیأت عمومی دیوان عالی با تأکید بر اهمیت اخلاق افزود: از خانواده های محترم و جوانان عزیز خواهش می کنم بر مسئله اخلاق اهمیت بیشتری بدهند و صبر و حوصله داشته باشند و تا آنجاییکه می توانند صلح و سازش داشته باشد و به طرف طلاق سوق پیدا نکنند چرا که حاکمیت اخلاق می تواند از افزایش طلاق جلوگیری کند.

** قضات جلوی افزایش طلاق را در جامعه بگیرند
آیت الله محسنی گرکانی به قضاتی که با اینگونه پرونده ها سر و کار دارند، توصیه کرد: صرفنظر از کارهای قضایی که انجام می دهید، باید سعی شود با نصیحت و موعظه کردن و راهنمایی، جلو افزایش آمار طلاق را در جامعه بگیرند.
وی ادامه داد: اخلاق اسلامی به طور یقین از قواعد پا برجای زندگانی اجتماعی است، لذا با فرهنگ خوش اخلاقی کام همه شیرین می شود، مخصوصاً در خانواده ها حاکمیت اخلاق می تواند پدیده افزایش طلاق و بد اخلاقی را در جامعه کاهش دهد.

** راهپیمایی 22 بهمن پاسخی محکم به دشمنان بود
رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از آحاد مردم ایران اسلامی بخاطر شرکت میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن افزود: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محکمی بود به دشمنان ملت ایران، بویژه دولت آمریکا که با گزینه روی میز، ایران را همواره تهدید می کرد و همین طور پاسخی بود به همه مسوولان که با استقامت در مقابل آمریکا ایستاده ایم و گزینه روی میز ملت ایران حماسه میلیونی مردم در مواقع ضروری است.

** قرآن چراغ روشن و نقشه راه زندگی است
وی با استناد به آیه ای از قرآن کریم درخصوص اهمیت این کتاب آسمانی گفت: قرآن با بهترین روش و پابرجاترین طریقه، مردم را به سعادت و زندگی همراه با آرامش ابدی دعوت می کند؛ لذا قرآن چراغ روشن و نقشه راه زندگی است و باید در همه امور و برنامه و زندگی فردی و اجتماعی جاری و راهنما باشد.

** تدبر و عقل و تفهیم مفاهیم قرآن نهادینه شود
رییس دیوان عالی کشور بر نهادینه شدن تدبر و تعقل و تفهیم مفاهیم قرآن در سطح عالی حوزه آموزشی کشور توسط دانشمندان روشن شناس قرآن تاکید کرد.
آیت الله محسنی گرکانی افزود: پیامبر اعظم(ص) فلسفه بعثت خود را برای تمامیت مکارم اخلاق بیان فرموده که «اِنی بَعِثت لاتمم مَکارم الاخلاق»، از جانب خدای تبارک و تعالی من مبعوث شدم برای اینکه کرامت و بزرگواری «انسان» را در اخلاق نشان دهم.
وی ادامه داد: از این رو اخلاق نبوی عالی ترین و کاملترین و مؤثرترین نوع اخلاق است و ریشه اخلاق از دستورات دین ما گرفته شده است.
رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد، مقصود از اخلاق دینی همان اخلاق اجتماعی است که جامعه برای ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به آن نیاز دارد و این یعنی متخلق شدن به صفات پسندیده و نجات بخش و رهایی از صفات هلاک کننده است.
اجتمام(1) ** 9317 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن