تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819979031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - «بازگشت فولادسازان به ایران» و «آغاز مذاکرات برای وصول به توافق نهایی» موضوع های صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز چهارشنبه است.


روزنامه دنیای اقتصاد تیتر یک را به موضوع بازگشت فولادسازان به ایران اختصاص داد و نوشت: جذب 15میلیارد دلار فاینانس از کشورهای شرق دنیا در دولت یازدهم، اروپایی ها را نیز وسوسه کرد تا به دنبال لغو برخی از تحریم ها، پا به میدان گذارند.
این اقدام روز گذشته در «چهارمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» که به ابتکار روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار شد، رخ داد و شرکت های بزرگ فولادی در جهان از آمادگی برای بازگشت مجدد به صنعت فولاد ایران خبر دادند.
در این همایش اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خارجی ها نباید بازار ایران را از دست بدهند، گفت: یقینا صنعت فولاد صنعت پیش برنده ای است که کشور را وارد چرخه صنعتی شدن می کند؛ بنابراین باید نقشه راهی برای صنعت فولاد ترسیم شود.
از سوی دیگر، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه می توانیم 80 درصد تجهیزات کارخانه های فولادسازی را در ایران طراحی و تولید کنیم، گفت: از شرکت های خارجی درخواست می کنیم تا در ایران اقدام به احداث کارخانه و تولید تجهیزات کنند.
آغاز مذاکرات برای وصول به توافق نهایی تیتر دیگر این روزنامه است. پس از توافق 3 آذر موسوم به برنامه اقدام مشترک که در آن تفاهمی در مقابل لغو بخشی از تحریم ها انجام شد، مذاکرات جامع هسته ای با هدف دستیابی به چارچوب و توافق نهایی صبح دیروز در وین آغاز شد و سه روز به طول می انجامد.
در این خصوص مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با بیان اینکه ملاک مذاکرات توافق ژنو است، گفت: «کار طولانی در پیش داریم؛ اما شروع خوبی داشتیم.»
همزمان وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات نیز گفت که ایران تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان بازار سهام چه روزهایی در پیش دارد؟ را بازتاب داد. با آنکه طی هفته گذشته از شدت روند کاهشی بازار سهام کاسته شد اما همچنان نگرانی ها در این بازار وجود دارد. با این حال سوال آن است که کف قیمت های سهام در روند نزولی فعلی چه نقطه ای خواهد بود و آیا روند نزولی حاضر به یک سقوط تاریخی تبدیل می شود؟ شاخص کل بورس تهران پس از ثبت رکورد 89500 واحدی در روز پانزدهم دی ماه، سقوطی کمابیش یکپارچه و پرسرعت را تجربه کرده و از لحاظ بازدهی در سال 2014 تاکنون در مقایسه با بورس های بین المللی در محدوده قعر جدول جا خوش کرده است؛ هرچند در این میان همچون دیروز، برخی موارد صعودی ضعیف را تجربه کرده است. حجم معاملات نیز نسبت به اوج 700 میلیارد تومانی در اوایل دی ماه تا 70 درصد کاهش یافته و نشانه ای از انگیزه جدی در سمت تقاضا برای جذب عرضه های سهام به چشم نمی خورد.
این روزنامه به موضوع صعود طلا در نقطه پایان؟ پرداخت و نوشت: روند صعودی نرخ اونس جهانی پس از چند روز افزایش مداوم دیروز تحت تاثیر کاهش تقاضای طلا از سوی چینی ها معکوس شد. به دنبال این اتفاق، برخی تحلیلگران این کاهش را ادامه دار دانسته و برخی دیگر از وجود شواهدی برای از سرگیری روند صعودی سخن می گویند. برداشته شدن محدودیت های واردات طلا از سوی هندی ها دلیل مدافعان افزایش قیمت است. در مقابل برخی تحلیلگران بر این باور هستند که تقاضای فلز زرد رنگ به زودی تحت تاثیر افزایش قیمت آن کاهش می یابد؛ به همین دلیل تقویت طلا نمی تواند ادامه دار باشد.
**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن