تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اسلام باید از توطئه‌ها و جریانات تکفیری واکسینه شود/ ضرورت گسترش سطح مراودات اقتصادی میان کشورهای اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جلالی در گفتگوی ویژه خبری:
دنیای اسلام باید از توطئه‌ها و جریانات تکفیری واکسینه شود/ ضرورت گسترش سطح مراودات اقتصادی میان کشورهای اسلامی
سخنگوی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: برخی از اختلاف نظر‌ها در میان کشورهای اسلامی وجود دارد اما باید اعتراف کرد که باید در اولین گام سطح مراوات اقتصادی کشورهای اسلامی گسترش یابد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجالس کشورهای اسلامی شب گذشته (۲۸ بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "کاظم جلالی" سخنگوی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
جلالی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه مهم‌ترین دستور کار نهمین نشست اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: این اجلاس در شرایط ویژه‌ای تشکیل می‌شود به گونه‌ای که از جهات مختلف قابل توجه است.  
 
وی با اشاره به اینکه این اجلاس به لحاظ وضعیت اتحادیه بین المجالس اسلامی و کمیت حضور مورد توجه بسیار زیاد است، افزود: از روز جمعه کار خود را در کمیته اجرایی آغاز کرده‌ایم به طوری که پس از آن کمیته‌های چهارگانه دیگری شروع به فعالیت کرده‌اند.  
 
سخنگوی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با بیان اینکه قطعنامه‌های بسیار زیادی در این کمیته‌ها به تصویب رسیده است، خاطرنشان ساخت: در اجلاس‌های بین‌المللی عمده فعالیت‌ها در رده‌های کار‌شناسی و در کمیته‌ها انجام می‌شود، به گونه‌ای که زمانی که کار به روسای مجالس کشورهای اسلامی می‌رسد، عمده اختلافات برطرف شده است.  
 
جلالی با اشاره به وجود کمیته اجرایی در این اجلاس که همانا نقش هیئت مدیره را ایفا می‌کند گفت: کمیته اجرایی دستور کار اجلاس کمیته‌ها را تعیین می‌کند.  
 
وی با اشاره به اینکه کمیته سیاسی و روابط بین‌الملل در اصل تمام موضوعات مرتبط با مسائل سیاسی را مورد بحث و بررسی خود قرار می‌دهد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که در عصر روز یکشنبه برگزار شد، ۲۶ قطعنامه درباره موضوعات مختلف دنیای اسلام مورد تصویب قرار گرفت که برخی از این قطعنامه‌ها دارای ۲۵ بند هستند.  
 
سخنگوی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با بیان اینکه این قطعنامه‌ها پس از تصویب در کمیته‌ها در اختیار کمیته نگارش قرار می‌گیرد.  
 
جلالی با بیان اینکه در کمیته نگارش دو بیانیه مورد تصویب قرار می‌گیرد که یکی بیانیه نهایی و دیگری اعلامیه تهران است، افزود: در کمیته نگارش رئیس کمیته‌های چهارگانه حضور دارند، به طوری که خلاصه‌ای از قطعنامه‌های مربوط به ۴ کمیته به عنوان بیانیه نهایی تصویب می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه قطعنامه نهایی و بیانیه تهران در اختیار روسای مجالس قرار می‌گیرد خاطرنشان ساخت: در روز آخر اجلاس بیانیه تهران از تریبون قرائت می‌شود.  
 
سخنگوی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کشورهای عضو این اجلاس چگونه بر سر قطعنامه‌ها به تفاهم می‌رسند، ادامه داد: ۵۳ کشور در اجلاس بین المجالس اسلامی با یکدیگر مشارکت دارند.  
 
جلالی گفت: در این اجلاس کشورهایی حضور دارند که دیدگاهشان با جمهوری اسلامی ایران مثلا درباره موضوع سوریه متفاوت است.  
 
وی با بیان اینکه بر روی نقاط مشترک درباره مسائل مرتبط با بحران سوریه به بحث و بررسی پرداخته‌ایم، اضافه کرد: نقطه نظرات مشترک بسیاری میان ایران و سایر کشور‌ها وجود دارد.  
 
سخنگوی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت مردم سوریه بسیار بد است، اظهار داشت: مردم سوریه از لحاظ کمبود دارو و غذا نیازمند کمک‌های بشردوستانه و انسان دوستانه‌ای هستند، به طوری که این موضوع به عنوان نقطه مشترک میان کشورهای اسلامی به حساب می‌آید.  
 
*** در بیانیه نهایی و قطعنامه‌ها بحران سوریه مورد توجه قرار گرفت
 
جلالی با اشاره به اینکه هم در بیانیه نهایی و هم در قطعنامه درباره بحران سوریه توجه زیادی شده است، افزود: متاسفانه درباره موضوع فلسطین لحن‌ها از سوی کشورهای اسلامی تند است، به گونه‌ای که معمولا پارلمان‌ها در این موضوع با صراحت بیشتر صحبت می‌کنند.  
 
وی با اشاره به حضور با نشاط و فعال هیئت فلسطینی در کمیته سیاسی و نگارش خاطرنشان ساخت: در قطعنامه‌ها و بیانیه‌ها بر روی این موضوع تاکید بسیار زیادی شده است که باید مقاومت تقویت شود.

این خبر در حال تکمیل است...







تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن