تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799673216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرانی بنزین قیمت کالاهای دیگر را افزایش می دهد؟/ سناریوی جدید دولت برای افزایش قیمت بنزین در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گرانی بنزین قیمت کالاهای دیگر را افزایش می دهد؟/ سناریوی جدید دولت برای افزایش قیمت بنزین در سال 93

گرانی بنزین قیمت کالاهای دیگر را افزایش می دهد؟/ سناریوی جدید دولت برای افزایش قیمت بنزین در سال 93
در حالی که لایحه بودجه سال 93 کل کشور در صحن علنی مجلس در حال بررسی است وزیر نفت از افزایش 67 درصدی قیمت حامل های انرژی خبر داده است. به گزارش نامه نیوز، این روزها موضوع تصویب لایحه بودجه سال 93 کل کشور در مجلس شورای اسلامی را می توان مهم ترین رویداد اقتصادی کشور نامگذاری کرد که با حاشیه های فراوانی نیز همراه بوده است و هم اکنون این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح شده و نمایندگان مجلس نیز هر روز در دو نوبت صبح و عصر این لایحه را بررسی می کنند.

اما مهم ترین و پرحاشیه ترین بحث مطرح در این لایحه درباره قانون هدفمندی یارانه ها و همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی است که مردم نیز به صورت جدی مباحث مربوط به این دو موضوع را دنبال می کنند.

بر همین اساس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1393 کل کشور تبصره 21 لایحه بودجه سال آینده را که در مورد نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است بررسی و ضمن تصویب کلیات آن، در قالب بند الف جزئیات لایحه، با کسب درآمد 63 هزار و 200 میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها موافقت کرده است و این مصوبه کمیسیون تلفیق به معنای افزایش 85درصدی قیمت حامل‌های انرژی است.

ازآن‌جایی که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری، 28 هزار میلیارد تومان اعلام شده و دولت یازدهم باید این میزان را در سال آینده به 51 هزار و 900 میلیارد تومان برساند، قیمت حامل‌های انرژی باید افزایش چشمگیری نسبت به امسال داشته باشد تا این میزان درآمد محقق شود.

حجت الاسلام حسن روحانی نیز در جلسه مشترک دولت مجلس در این رابطه گفته است در سال‌های گذشته در زمینه اجرای یارانه تقریبا کل منابع درآمدی در این زمینه به اضافه منابع دیگر فقط برای دادن یارانه نقدی به طور مساوی به خانوارها صرف شده است ،حالا بگذریم از این که ما پرداخت یارانه‌مان بیشتر از کل جمعیت کشور است و این جای بحث دارد. مرکز آمار به ما می‌گوید فوتی‌ها همچنان دارند یارانه می‌گیرند، یعنی در آن دنیا هستند و ان شالله در بهشت خدا متنعم هستند از یارانه هم متنعم.

به گفته روحانی در زمینه نفتِ گاز و گازوئیل چون تاثیرش بر حمل و نقل و سایر کالاها زیاد است، شیب نسبتاً متناسب و نرم خواهد بود اما در بنزین شیب تندتر خواهد بود. این اظهار نظر رئیس جمهور نشان می دهد که دولت برنامه جدی برای افزایش قیمت حامل های انرژی دارد و در سال آینده شاهد افزایش قابل توجه قیمت بنزین هستیم.

در حالی که بحث افزایش 85 درصدی قیمت بنزین مطرح شده است بیژن نامدار زنگنه گفته است دولت تاکنون 31 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی درآمد کسب کرده و قرار است برای سال آینده بیش از 20 هزار میلیارد تومان به این میزان اضافه شود و طبق این گفته،‌ درآمد دولت در سال 93 از محل افزایش نرخ حامل های انرژی 67 درصد نسبت به میزان فعلی افزایش می یابد.

این افزایش متوسط 67 درصدی که از افزایش 31 هزار میلیارد تومان به 51900 میلیارد تومان محاسبه شده است، را می توان به عنوان پیشنهاد جدید دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تلقی کرد.

اما در همین رابطه یکی از مهم ترین دغدغه های مردم گرانی احتمالی کالاهای مختلف پس از افزایش قیمت بنزین است که در سال های اخیر همواره پس از افزایش قیمت بنزین شاهد ان بوده ایم و احتمال افزایش 85 درصدی قیمت بنزین این نگرانی را در جامعه ایجاد کرده است که باز هم باید شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلف باشیم؟

روحانی در این رابطه گفته است در بخش های مخلتف با توجه به شرایط زندگی مردم و با توجه به تولید (یعنی هم تورم مدنظر بوده هم رکود) به تناسب، اینها مدنظر قرار گرفته شده تا بتوانیم مرحله دوم را بدون فشار زیاد بر مردم پیش و جلو برویم؛ اما اگر بنا باشد یک بار حامل های انرژی را ببریم بالا و رهایش کنیم و بعد سال بعد بگوییم انتخابات مجلس نزدیک است، بعدش بگوییم انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است دچار همین مشکلی می شویم که الان با آن مواجه هستیم.

وی گفته است از طرفی چون وضع معیشت مردم و امنیت غذایی مردم در دهک های کم درآمد مطلوب نیست معتقدیم باید سبد کالایی هم برای مردم، مخصوصا برای اقشار کم درآمد مدنظر قرار بدهیم.





1392/11/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن