تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819701600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معکوس تخریب حجره های شهرک اکباتان شروع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شمارش معکوس تخریب حجره های شهرک اکباتان شروع شد تهران بزرگ - ایرنا - در اجرای حکم کمیسیون ماده 100شمارش معکوس برای تخریب حجره های همجوارمسجد امام رضا (ع) شهرک اکباتان آغاز شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این مغازه ها که مالکیت آنها به سازمان اوقاف و امور خیریه تعلق دارد قرار است تا 24ساعت آینده با حکم قانونی کمیسیون ماده 100شهرداری تهران تخریب شوند.
پیگیری های انجام گرفته خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که هیچ یک از بناهای تجاری این مسجد، پروانه ساخت ندارند و این بناها از سوی سازمان اوقاف وامور خیریه به صورت استیجاری به حجره داران واگذار شده است.
تعدادی از کسبه این محل در اعتراض به اقدام شهرداری تهران به خبرنگار ایرنا گفتند: شهرداری اعلام کرده است که روز چهارشنبه (فردا) مغازه ها را تخریب خواهد کرد .
این افراد از شهردار تهران خواستند فرصتی برای تخلیه و نیز انجام کارو کسب در روزهای باقی مانده سال به آنها داده شود.
آنان اظهار داشتند هیچکدام از دستگاه های مرتبط این موضوع یعنی شهرداری، اوقاف و امور مساجد به آنها پاسخ نمی دهند.
عباس امیدی یکی از کسبه های این مسجد گفت: سازمان اوقاف به عنوان مالک و طرف قراردادهای استیجاری تاکنون برای رفع این مشکل نکرده و به کسبه نیز پاسخگو نیست.
قزوینی یکی دیگر از کسبه اظهار داشت: حکم تخریب متعلق به سال 88 بوده و تاکنون شهرداری در این باره اقدامی نکرده است اما اکنون در آستانه رونق نوروزی مغازه ها درصدد اجرای حکم است.
وی افزود: اگر این املاک باید تخریب شود چرا شهرداری تاکنون اقدامی نکرده بود.
* تخریب حجره ها دارای حکم قانونی کمیسیون و دستور دادستان است
رییس اجرای احکام منطقه 5 شهرداری تهران نیز درتوضیح این اقدام اعلام کرد: تخریب این مغاره ها با حکم کمیسیون ماده100 شهرداری تهران انجام خواهد شد.
ˈسامان شهبانیˈ اظهارکرد: علاوه براین برای تخریب حجره های این مسجد حکم دادستانی صادر شده است .
این مقام مسوول با بیان اینکه بارها برای تخلیه این حجره ها به کسبه و حجره داران اخطارهای لازم داده شده است گفت: آرای حکم تخریب متعلق به 13 شهریور سال 91 است و در این مدت بارها برای تخلیه به مالک و مستاجران اخطار داده شده است اما آنان تمکین نکرده اند.
وی ادامه داد: شهرداری مکلف است مطابق قانون؛ دو ماه پس از ابلاغ حکم ماده 100 اقدام به تخریب کند که تاکنون به خاطر رعایت حال حجره داران و کمک به شهروندان انجام نشده است.
وی تعداد حجره های در معرض تخریب را 14 باب اعلام کرد گفت: این مغازه ها هیچ کدام پروانه ساخت ندارند بنابراین اجازه واگذاری به غیر را نداشته و ندارند.
شهبانی افزود: قراردادهای مستاجران این حجره ها نیزفاقد وجاهت قانونی است و بهره بردار مرتکب تخلف شده است.
رییس اجرای احکام شهرداری منطقه 5 تهران نیز گفت: تاکنون هیچ یک از کسبه و مستاجران برای طرح مشکلات خود به شهرداری مراجعه نکرده اند و گرفتن مهلت تخلیه می توانند با ملاقات شهردار منطقه این خواسته را طرح کنند تا در صورت صلاحدید مساعدت شود.
شهبانی درباره علت تخریب مغاره های مسجد امام رضا (ع) گفت: این اقدام بنابر درخواست شهروندان ساکن E1 , A4 و نیز بدنبال اعتراض نمازگزاران و هیات امنای مسجد انجام گرفته است .
وی اعلام کرد: وجود این حجره ها در حیاط مسجد، چهره نازیبایی به فضای فرهنگی مسجد بخشیده است و علاوه بر آن موجب ترافیک، آلودگی صوتی و سرو صدای زیاد در حیاط این مسجد شده است.
رییس اجرای احکام شهرداری منطقه پنج تهران اعلام کرد: با این اقدام هیات امنای مسجد موافق هستند و موضوع با سازمان اوقاف و امور خیریه غرب تهران نیز طرح شده است.

* موقوفات مسجد امام رضا(ع) اکباتان فاقد آب و برق و گاز است
رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران نیز در این باره گفت: موقوفات مسجد امام رضا(ع)از ابتدا آب و برق و گاز نداشته است.
حجت الاسلام ˈغلامعلی قدیریانˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفات از ابتدا آب و برق نداشت که اکنون قطع شود.
وی گفت: هیات امنای مسجد در حال حاضر نمی خواهند این افراد در موقوفات باشند.
وی اظهار داشت: خدمات آب، برق و گاز این مکان به صورت غیر مجاز کشیده شده است.
*هیات امنا مسجد امام رضا تابع قانون است
عضو هیات امنای مسجد امام رضا(ع) گفت: هیات امنا تابع قانون است.
ˈعلی شیخ زادهˈ به خبرنگار ایرنا افزود: کمیسیون ماده 100 حکم تخریب مغازه های مسجد را صادر کرده و باید حق و حقوقی که به کسبه تعلق می گیرد داده شود.
وی با بیان اینکه مدت زیادی این افراد در این منطقه حضور داشته اند گفت: شهرداری مدعی است که این مغازه ها غیر مجاز ساخته شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس شنیده ها شهرداری در زمان ساخت مغازه ها با ساخت موافق بوده و بنابر قانون و مصوبه شورای شهر مساجد می توانند حدود 200 متر محل تجاری داشته باشند، شهرداری نیز در زمان ساخت کمک کرده است.
وی افزود:اچون مسجد در آن زمان سند نداشته و شهرداری نمی توانست پروانه دهد به دلیل حسن نیت، از ساخت ممانعت نکرده تا مسجد درآمدی برای جبران هزینه ها داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر حکم ماده 100 برای این مغازه ها صادر شده و شهرداری اخطار داده و حتی به هیات امنا نیز اخطار را ابلاغ کرده است.
شیخ زاده اظهار داشت: هیات امنا تابع قانون است و اگر قانون می تواند کمکی به کسبه کند هیات امنا می پذیرد.
تهرام/9136 /7244/564
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن