تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802763608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای کسب و کار باید با دانشگاه ها پیوند بخورد/ برگزاری نشست تخصصی کارآفرینی در دانشگاه سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان عسگر اولادی:
فضای کسب و کار باید با دانشگاه ها پیوند بخورد/ برگزاری نشست تخصصی کارآفرینی در دانشگاه سمنان
سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق صادرات ایران و چین با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار باید با دانشگاه ها پیوند بخورد، گفت: کارآفرینی با کمک دانشگاه ها ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده برای کشور است.



به گزارش خبرنگار ، اسدالله عسگر اولادی صبح سه شنبه در دومین نشست تخصصی کار آفرینی که در دانشگاه سمنان برگزار شد با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار باید با دانشگاه ها پیوند بخورد افزود: ارتباط با دانشگاه ها، برای عملی کردن کار آفرینی بسیار ضروری است. وی ادامه داد: کار آفرین موفق کسی است که از کار آفرینی سنتی به کار آفرینی علمی روی آورد و این امر جز با کمک دانشگاه ها امکان پذیر نیست. عسگر اولادی با یادآوری اینکه جمعیت زیادی از کشور را جوانان تشکیل می دهند، افزود: دولت باید سالیانه یک میلیون و 500 هزار شغل برای جوانان ایجاد کند.

ارتباط دانشگاه با محیط های کسب و کار باید نزدیکتر شود رئیس اتاق صادرات ایران و چین با بیان اینکه از نظر علمی از سند چشم انداز کشور جلو هستیم اما در اقتصاد و اشتغال عقب هستیم، افزود: راهی به جز کارآفرینی در ایجاد اشتغال نداریم و در شرایط امروز نیز ارتباط دانشگاه با محیط های کسب و کار باید نزدیکتر شود تا کارآفرینی از حالت سنتی به علمی تغییر کند. عسگر اولادی پیوند علم و کار را تنها راه تولید ثروت و ارزش افزوده برای کشور دانست و افزود: خیرین نیز باید به مراکز علمی و کارآفرینی نگاه ویژه داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: برنامه دانشجویان برای آینده و اشتغال خود تا جای ممکن نباید استخدام در امور دولتی باشد بلکه باید به فکر کارآفرینی برای خود باشند. رئیس اتاق صادرات ایران و چین پیشرفت های دانشگاه سمنان را به لحاظ عمرانی و علمی بسیار مطلوب دانست و گفت: خیران باید به چنین دانشگاه هایی کمک کنند زیرا دانشگاه ها کارخانه انسان سازی هستند و در آینده کشور تاثیر بسیاری دارند. کنترل تورم و اشتغازایی باید مهمترین هدف اقتصادی دولت باشد رئیس اتاق صادرات ایران و چین به روند مذاکرات هسته ای اشاره و تصریح کرد: مجبوریم با دنیا تعامل کنیم و اول باید با کشورهای منطقه ارتباط داشت که اکنون چراغ سبزها داده شده و حرفها اثرش را گذاشته و تعامل اولیه دوباره برقرار شده است. عسگر اولادی با بیان اینکه در قرن بیست و یکم نمی توانیم با دنیا قهر باشیم، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای دنیا حرف دارد و با داشتن حقانیت، عزت و حفظ ارزشها باید مذاکرات را پیش ببریم. وی با بیان اینکه آهنگ شکستن دیوار تحریم ها شنیده می شود، تاکید کرد: کنترل تورم و اشتغازایی باید مهمترین هدف اقتصادی دولت باشد تا جوانان که سرمایه کشور هستند به کار مشغول شوند.

ضرورت حمایت از دولت یازدهم در راستای رشد اقتصاد کشور رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی در آینده با توجه به سیاست های دولت یازدهم، تمام بخشها باید این دولت را حمایت کنند. عسگر اولادی با اشاره به برخی هجمه ها علیه دولت تدبیر و امید، افزود: مگر این دولت چند ماه است که سر کار آمده، پس باید به آن مهلت داد. وی ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند باید به دولت تدبیر و امید فرصت داده شود، اظهار داشت: از همه می خواهیم که از این دولت حمایت کنند. مخالف قانون هدفمندی یارانه ها بودم/ صادرات به کشور چین بیشتر از واردات از آن بوده است رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه اخیرا با قانون هدفمندی یارانه ها مخالفت کردم، ادامه داد: این روش اجرا مردم را تنبل می کند و به جای پول دادن باید کار برایشان ایجاد شود زیرا نمی توان در کشور 70 میلیون نفر امدادگری داشته باشیم. عسگر اولادی با اشاره به اینکه انرژی، بخشی از صادرات ایران به چین است، ادامه داد: در 10 سال گذشته همواره صادرات به کشور چین از واردات از این کشور بیشتر بوده است. وی توجه به سرمایه گذاری از سوی چین به جای مبادلات کالاهای مصرفی را از اهداف ارتباط اقتصادی در آینده با کشور چین عنوان و تصریح کرد: می خواهیم مشوق سرمایه گذاران چین برای سرمایه گذاری و همکاری با ایران برای تولید در ایران باشیم. وی با بیان اینکه پنج هزار و 800 نفر در اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین عضو هستند، گفت: این افراد 70 درصد مبادلات تجاری ایران و چین را پوشش می دهند.

دانشگاه سمنان، دومین مرکز کارآفرینی کشور است معاون پروهشی دانشگاه سمنان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه مرکز کارآفرینی این دانشگاه دومین مرکز کارآفرینی کشور است که  پس از دانشگاه تهران ایجاد شد، افزود: ایجاد و تقویت ارتباط بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، صاحب نظران با صنعت و محیط های کسب و کار، ایجاد فرهنگ کارآفرینی بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان، ایجاد فضا برای حمایت از ایده ها و ایجاد زمینه مکان و تسهیلات برا ایده های اقتصادی کارآفرینان از اهداف ایجاد مرکز کارآفرینی بود. سیف الله سعدالدین با اشاره به فعالیت 130 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، خاطرنشان کرد: بسیاری از ایده های این شرکتها تجاری سازی شده و در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی در حال تولید است. وی با اشاره به ثبت 100 اختراع از استادان شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه سمنان، گفت: این اختراع ها برخی تاییدهای سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را نیز دریافت کرده است. معاون پژوهشی دانشگاه سمنان افزود: این دانشگاه از 15 مرکز کشور است که به عنوان مرکز تخصصی ارزیابی تحقیقات علمی و منشایی برای افزایش اختراعات و ایجاد فضا به منظور انطباق اختراعات با مراکز علمی مشخص شده است. افق 1404 باید 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شود رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه در افق 1404 باید 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شود افزود: ورود به بخش شرکت های دانش بنیان باعث صرفه اقتصادی بالا برای کشور خواهد بود. داوود فیض ضمن ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه پیشرفت های خوبی در حوزه پزشکی از سوی شرکت های دانش بنیان در کشور صورت گرفته است افزود: با افزایش شرکت های دانش بنیان می توان امیدوار بود اقتصاد وفناوری ایران در منطقه اول شود. وی از صادرات 900 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به سال 90 که 840 میلیون دلار بود افزایش داشته است.

نشست تخصصی کارآفرینی در دانشگاه سمنان برگزار شد دومین نشست تخصصی کار آفرینی با حضور اسد الله عسگر اولادی کارآفرین برتر حوزه صادرات و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، مدیران دستگاه های اجرایی، صاحبان صنایع، کارآفرینان و دانشجویان در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد. این نشست با محورهای دانشگاه و کارآفرینی، صادرات و کارآفرینی و وضعیت صادرات کشور ایران و با  تقدیر از اسدالله عسگراولادی کارآفرین برتر حوزه صادرات و رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین برگزار شد. امضای تفاهم نامه مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان با شرکت تولیدی شیمیایی کلران و همچنین تقدیر از منوچهر هامون مدیر این واحد تولیدی به دلیل کارآفرینی و حمایت از دانشجویان از دیگر برنامه های این نشست بود.
















۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن