تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802632613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران اولین برنامه عملیاتی شهرداری ها در کشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران اولین برنامه عملیاتی شهرداری ها در کشوراست تهران بزرگ - ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران با ارائه گزارشی از روند تصویب برنامه 5 ساله شهرداری تهران گفت: برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، اولین برنامه عملیاتی شهرداری ها در کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز (سه شنبه) برگزار شد و اعضای این شورا علاوه بر اجرای مراسم تحلیف علی صابری عضو جدید شورا به بررسی گزارش مشترک پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر، رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص روند و چگونگی تصویب برنامه پنج ساله شهرداری تهران پرداختند.
بر اساس این گزارش، ˈعلیرضا دبیرˈ دراین جلسه با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله شهرداری تهران برای اولین بار در شورای سوم نوشته شد، افزود: برنامه 5 ساله عملیاتی دوم شهرداری تهران، بسیار قوی تر از برنامه اول تدوین شده و اولین برنامه عملیاتی در کشور است که پیش بینی اتاق پایش در آن می تواند به تدوین هر چه بهتر برنامه 5 ساله سوم منجر شود.
وی با اشاره به تصویب کلیات برنامه عملیاتی پنج ساله شهرداری تهران در شورای شهر اظهار داشت: اتاق پایش در برنامه 5 ساله پیش بینی شده و پایش
مستمر منجربه بهتر شدن نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری و بروز شدن برنامه و تدوین دقیق برنامه سوم می شود.
دبیر گفت: این برنامه فعالیت ها و اقدامات شهرداری در طی پنج سال آینده بر مبنای چشم اندازها، اهداف و راهبردها را به طور واضح، نشان می دهد.
رییس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در فرآیند تهیه تا تصویب لایحه برنامه، در شهرداری تهران شش حوزه ماموریتی شامل حوزه های ماموریتی حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و هوشمند سازی، شهرسازی و معماری، خدمات شهری و ایمنی و مدیریت بحران تعریف شده است.
وی با بیان جهت گیری های حوزه ماموریتی حمل و نقل و ترافیک در لایحه برنامه پنج ساله دوم با اولویت توسعه جهشی تسهیلات حمل و نقل عمومی گفت: اتمام خطوط هفتگانه مصوب مترو با افزایش 100 درصدی خطوط و ناوگان مترو تا پایان برنامه، پایش و کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از سیستم حمل و نقل و افزایش طول مسیر پیاده راه از جمله جهت گیری های این حوزه ماموریتی است.
دبیر، ادامه داد: چابک سازی، کاهش تصدی گری و حاکمیت مدیریت کارفرمایی؛ هوشمندسازی سازمان شهرداری، بهره گیری از فناوری های نوین و روزآمد و تحقق شهر و شهرداری الکترونیکی؛ بهره مندی از بخش خصوصی سازی و نهادهای مردمی در انجام وظایف شهرداری؛ تهیه نظام جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر و شهرداری تهران؛ اصلاح رابطه مالی دولت و شهرداری و ایجاد دبیرخانه دائمی برنامه پایش و ارزیابی مستمر برنامه را در جهت گیری های این حوزه ممکن کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این کمیسیون شهرداری را مکلف کرده در حوزه درآمدی در راستای افزایش سهم درآمدهای پایدار شهری، اتکا به ابزارهای نوین تامین مالی پروژه های شهری و تحقق عدالت افقی و عمودی در کسب درآمدهای شهرداری حرکت کند.
وی ادامه داد: افزایش مساحت روددره های ساماندهی شده، توجه ویژه به آموزش و فرهنگ سازی شهروندان، کاهش میزان دفن پسماند به 20 درصد و اصلاح الگوی مصرف از جمله جهت گیری های حوزه ماموریتی خدمات شهری و ایمنی و مدیریت بحران در برنامه است.
دبیر خاطر نشان کرد: ایمنی و مدیریت بحران نیز به شکل یک حوزه ماموریتی دیده شده وتوسعه شبکه زیرساخت های مناسب برای بحران های طبیعی، ایجاد نظام مدیریت واحد برای هماهنگی و یکپارچگی در امور مدیریت بحران، ایمنی و آتش نشانی شهر تهران و اجرایی کردن مصوبه کاهش خطرپذیری لرزه ای شهر تهران از جمله جهت گیری های آن است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اصلاح رابطه ساخت و ساز با نظام درآمدی شهرداری و کاهش درآمدهای ناپایدار، تهیه طرح مبادی ورودی شهر تهران، کمک به تبیین و گسترش هویت اسلامی-ایرانی در معماری و منظر شهری و نیز احیا و نوسازی سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده شهر تهران در حوزه ماموریتی شهرسازی و معماری تعریف شد.
وی با اشاره به جهت گری حوزه ماموریتی اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: تحول شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی، کاهش فاصله شمال و جنوب شهر، ارتقاء نقش و جایگاه زنان در جامعه، ارتقاء کیفیت زندگی با بهره مندی از سرمایه های اجتماعی و فرهنگی شهروندان و توسعه عرصه های عمومی و فضاهای فرهنگی شهر تهران در ابعاد ملی و بین المللی در این حوزه در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش جلسه گزارش نهایی حادثه آتش سوزی نیز به شهرداری ارائه شد.
*تذکر عضو شورای شهر به طرح نشدن استعفای دنیا مالی
همچنین در جلسه امروز شورای شهر، ˈاحمد حکیمی پورˈ عضوشورای شهر تهران با ارائه نامه ای به هیات رییسه شورا با استناد به ماده 11 و 12 آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر درباره تعیین تکلیف موضوع استعفای دنیا مالی برای حضور در فدراسیون قایقرانی تذکر داد.
وی گفت: با توجه به صراحت قانون در اولین جلسه علنی شورای شهر باید این موضوع طرح و تعیین تکلیف شود، تا خلاف قانونی صورت نگیرد.
ˈرضا تقی پورˈ عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: برای حضور همزمان احمد دنیا مالی در شورای شهر و فدراسیون قایقرانی منع قانونی وجود ندارد.
وی گفت: 60 سال است که روسای فدراسیون ها در قبل از انقلاب اسلامی عضو انجمن شورا ها و بعد از پیروزی انقلاب نیز عضو شوراهای اسلامی هستند.
وی اظهار داشت: اجازه نمی دهیم حق شورا و فدراسیون پایمال شود.
* کمیسیون های معماری و عمران شورای شهر تهران مساله برج آزادی را پیگیری می کنند
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر در پی تذکر ˈعبدالحسین مختابادˈ عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص وضعیت نامناسب برج آزادی خاطر نشان کرد: مشکل این برج وجود سه مدیریت میراث فرهنگی، شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیب بر این برج است.
وی گفت: در این دوره از دولت که همکاری بین شهرداری و دولت جلوه بیشتری دارد، می توان به این مساله و مشکل برج آزادی رسیدگی کرد.
مسجد جامعی با بیان اینکه کمسیون های عمران و معماری شورای شهر تهران موضوع برج آزادی را پیگیری کنند، اظهار داشت: باید اعتباراتی برای این مساله در اعتبارات سال 93 شهرداری تهران برای حفظ این نماد ملی در نظر گرفته شود.
*** عضو شورای شهر تهران به عضویت اعضای شورای شهر در شرکت های وابسته به شهرداری تذکر داد
ˈرحمت الله حافظیˈ در جریان چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر در شرکت ها و موسسات وابسته به شهرداری عضو هستند، گفت: ممکن است این موضوع مغایر قانون نباشد اما در روند نظارت شورای شهر تاثیر دارد.
حافظی با بیان تذکری به شهرداری تهران نیز خاطر نشان کرد: 41 شرکت و موسسه وابسته به شهرداری وجود دارد که دو ردیف اعتبار مربوط به کمک هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب و پاداش طراز نامه در آن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: 75 میلیارد تومان اعتبار برای جشن و پذیرایی و دو ردیف یاد شده در بودجه سال 93 برای شرکت مترو در نظر گرفته شده که با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.
وی افزود: در سال 92 نیز 12 میلیارد تومان برای جشن و پذیرایی، کمک هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب و پاداش طراز نامه در آن در نظر گرفته شده بود.
بر اساس این گزارش، در جلسه امروز شورای شهر تهران با انجام مراسم تحلیف، علی صابری عضو علی البدل شورا اسلامی شهر تهران به جای مسعود سلطانی فر عضو اصلی این شورا شد.
تهرام/7244/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 446]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن