تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805551155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داد و ستد سبد کالا در مازندران/ پای دلالان به سبد کالای خانوارها هم رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
داد و ستد سبد کالا در مازندران/ پای دلالان به سبد کالای خانوارها هم رسید
ساری - خبرگزاری مهر: درحالیکه سبد کالایی بین بیش از نیمی از خانوارهای مازندرانی توزیع شده است اما داد وستد این سبد پرماجرا و نفوذ دلالها در این حوزه در برخی مناطق مختلف استان گزارش می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، عرضه سبد کالایی از نیمه بهمن ماه در مناطق مختلف کشور آغاز شد و در استان مازندران نیز بیش از 450 هزار سرپرست خانوار مشمول دریافت این سبد هستند. بر اساس اعلام برخی شهروندان، برنج از جمله اقلامی است که پای دلالان و دستفروشان را برای خرید ومعامله آنان از مشمولان سبد کالا باز کرده است. یک شهروند ساروی که از فروشگاه رفاه سبد کالایی خود را دریافت کرده است، به خبرنگار مهر می گوید: در حاشیه خیابانهای منتهی به مراکز عرضه  سبد کالا دستفروشان و دوره گردانی بصورت سیار وجود دارند که از خانوارها تقاضا دارند که سبدکالاییشان را به آنان بفروشند. این شهروند ادامه داد: این افراد بیشتر طالب خرید برنج هستند و قیمتهای مختلفی را برای خرید پیشنهاد می دهند که عمدتا زیر قیمت بازار است. شهروندی از محمودآباد به خبرنگار مهر گفت: برنج سبد کالایی را که از مرکز مورد نظر دریافت کرده بودم، یک دستفروش در حاشیه مرکز توزیع سبد کالا 28 هزار تومان خریداری کرد و با وجه آن چند کیلو برنج محلی استان خریداری کردم. برخی دلالان سبد کالایی را بی 50 تا 70 هزار تومان بصورت نقدی از متقاضیان خریداری می کنند. خرید و فروش سبد کالا و اقلام آن درحالی صورت می گیرد که به گفته مسئولان صنعت، معدن و تجارت مازندران تاکنون گزارشی مبنی بر خرید و فروش اقلام در خارج از مراکز ارائه نشده است.

عرضه 277 هزار سبد کالا معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر،افزود: تا روز دوشنبه 277 هزار سبد کالا بین شهروندان استان توزیع شده و بطور میانگین بیش از نیمی از شهروندان استان سبد کالاییشان را دریافت کرده اند. ابراهیم یعقوبی درپاسخ به اینکه روی مرغ عرضه شده تاریخ ماههای قبل درج شده است گفت: برای حمایت از تولید کننده در فصل افزایش تولید، مرغ خریداری و از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام ذخیره استراتژیک محسوب می شود. مرغ عرضه شده فاسد نیست وی اظهار داشت: ماندگاری مرغ بر اساس نظر دامپزشکی حدود یکسال است و به محض اینکه ذخیره سازی شد، خروجی مرغ باید از پایین ترین تاریخ باشد یعنی از تاریخ اول سال باید توزیع شود. خرید و فروش سبد کالا امری اجتناب ناپذیر است وی پاسخ به اینکه در برخی از شهرستانها خرید و فروش سبد کالایی گزارش می شود، یادآور شد: در تمامی مراکز عرضه در روزهای نخستین، بازرس مقیم فعال بودند و اکنون نیز در مراکز پرجمعیت، بازرسان نظارت مستقیم و نامحسوس دارند. یعقوبی در عین حال تصریح کرد: به هر حال خرید و فروش سبد کالایی امری اجتناب ناپذیر است و امکان دارد بدور از چشم از بازرسان این خرید و فروش صورت گیرد، با این حال، همکاران نظارت دارند و با هر گونه خرید و فروش در مکانهای توزیع برخورد می کنند. کمبود تخم مرغ رفع شد معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در پاسخ به اینکه آیا کمبود تخم مرغ برای عرضه در سبد کالایی پایان یافته است، اظهار داشت: به دلیل اینکه قابلیت انباری در کشور وجود ندارد، مناطق مختلف کشور با کمبود تخم مرغ مواجه هستند.

وی افزود: خوشبختانه با ارتباطات و پیگیریهایی که همکاران داشتند، در حال حاضر شبانه 50 هزار شانه تخم مرغ از مشهد وارد استان می شود. وی با بیان اینکه در مازندران در زمینه تولید تخم مرغ ظرفیت خوبی نداریم، اظهار داشت: این درحالیست که در تولید گوشت مرغ ظرفیت خوبی داریم و در سالجاری 20 هزار تن ذخیره سازی صورت گرفته است. یعقوبی گفت: تاکنون عرضه تخم مرغ بین 60 درصد افرادی که سبد کالاییشان را دریافت کرده اند، انجام شده است و مابقی نیز می توانند نسبت به دریافت اقدام کنند. مراجعه مشمولان برای دریافت سبد کاهش یافته است معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: پیش بینی می شود در صورت مراجعه مشمولان، عرضه سبد کالایی در استان تا پایان هفته به پایان رسد ولی در روزهای اخیر میزان مراجعات شهروندان به مراکز عرضه کمتر شده است. وی افزود: یک مرکزی که روزانه 600 سبد کالایی توزیع می کرد، اکنون حدود یک سوم را توزیع می دهند و روند مراجعه مشمولان کم شده است. وی یادآورشد: آمادگی داریم تا پایان هفته در کل مراکز کالا توزیع کنیم هرچند که عرضه سبد کالایی تا پایان سال ادامه دارد و ذخیره سازی مناسب صورت گرفته است. توزيع سبد كالا براساس مصوبه دولت شامل حال همه کارمندان و کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی و همچنین کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح در کنار طلاب، خبرنگاران و دانشجوهای متاهل شده است و اين در حالي است كه در يك تصمصيم غافلگيرانه توسط وزارت صنعت كه بيان شرط حقوق 500 هزار تومانی بوده است تعداد قابل توجهی از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت سبد کالا بازماندند و موجبات نارضايتي اين افراد فراهم شد.










۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن