تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803223019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گذری بر هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و هتلداری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گذری بر هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و هتلداری ایران تهران-ایرنا-نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و هتلداری ایران که به عنوان رویداد رسمی گردشگری ایران در تقویم سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به ثبت رسیده، فرصتی مهم را برای عرضه ی توانمندی های کشورمان در حوزه ی گردشگری و ارتباط بین شرکت های داخلی و خارجی فعال در این عرصه ایجاد کرده است.


در هفتمین نمایشگاه خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران که در روزهای 24 تا 27 بهمن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد،210 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا، چین، عراق، تایلند، اوکراین، مالزی، اسپانیا، قبرس، رومانی و بلژیک حضور داشتند و جدیدترین تجهیزات و خدمات مختلف صنعت گردشگری و هتلداری را ارایه کردند.
در این نمایشگاه که با شعار «دور دنیا بدون ویزا» برگزار شد، آخرین توانمندی ها و دستاوردهای خود را در انواع گروه های کالایی و خدماتی گردشگری، خدمات گردشگری الکترونیکی-شرکت های خدمات مسافرتی هوایی، دریایی، زمینی، ریلی-خطوط هوایی، پایانه های مسافری-گردشگری سلامت-گردشگری ورزشی-گردشگری زیارتی-گردشگری طبیعی (اکوتوریسم)-بانک ها-بیمه ها-سازمان های سیاحتی و گردشگری-اتحادیه ها و انجمن ها-آموزشگاه های مرتبط و دانشگاه ها- نشریه های تخصصی هتل ها و دهکده های گردشگری- انواع تجهیزات سفری- موزه ها و کاخ موزه ها- رستوران ها و قهوه خانه های سنتی- گروه های نمایش های آیینی و سنتی-گروه های موسیقی محلی-صنایع دستی و نمادهای هویتی استان ها-سازمان ها و موسسه های مرتبط با حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی را به نمایش گذاشته شده بود.
آشنایی با دستاوردها و معرفی محصولات، امکانات و ظرفیت های کشور در دو حوزه گردشگری و هتلداری، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف دو حوزه، ترغیب و تشویق افراد، شرکت ها و موسسه ها به ورود و فعالیت در این دو بخش، ایجاد زمینه های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور، فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود گردشگر و رفع موانع موجود از اهداف هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران بود.
«فاطمه دهقان نیری» عضو گروه پژوهش های خبری ایرنا از این نمایشگاه دیدن کرد و دیده ها و یافته های خود را که در گفت و گو با چند تن از شرکت کنندگان در این نمایشگاه حاصل شد، اینچنین نوشت:

*** گذری بر بخش گردشگری نمایشگاه
پس از گذر از پارکینگ، تابلوی اطلاع رسانی در آغاز ورود به نمایشگاه مسیر سالن های محل برگزاری نمایشگاه گردشگری را نشان می داد و بازدید کننده را به سوی آن هدایت می کرد. سالن های بزرگ و سرپوشیده ای که پذیرای بازدید کننده هایی است که به شوق تماشای آخرین دستاوردها و فناوری های به روز گردشگری و هتل داری و خبر گرفتن از چند و چون توانمندی شرکت های داخلی و خارجی فعال در عرصه ی گردشگری به آن جا آمده بودند.
هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران در دو بخش گردشگری و هتلداری به طور جداگانه برگزار شد.
در سالن های ششم و هفتم، بخش گردشگری نمایشگاه با غرفه های متنوع داخلی و خارجی، بازدید کننده را با انواع تجهیزات و خدمات؛ هتل ها،آژانس های مسافرتی، مراکز گردشگری و تفریحی، خدمات گردشگری الکترونیک، بانکداری الکترونیک، رزرواسیون آنلاین هتل ها و خطوط هوایی، سازمان های سیاحتی و گردشگری و نشریات مرتبط آشنا می کرد که در میان این غرفه ها، غرفه ی «استان کرمان» با فرش های سنتی و دستبافت بر روی میزها و پذیرایی با انواع شیرینی های سنتی این استان بیش از دیگران خودنمایی می کرد که شاید بتوان آن را زیباترین غرفه ی نمایشگاه دانست.
ایده ی جالب غرفه «پارک ارم» در استفاده از جانواران زنده از قبیل مارهای «پیتون»، قرقاول های زیبا با پرهای رنگی، این غرفه را به یکی از پربیننده ترین مکان ها در نمایشگاه تبدل کرد. بنا به گفته ی مسوول این غرفه، علاقه ی بازدیدکنندگان به موضوع های طبیعی و ملموس علت جذب آنان به این غرفه شده است؛ چرا که به دلیل زندگی ماشینی، افراد کمتر می توانند خود را در فضای طبیعت قرار دهند که این خود ایده ی جالبی برای واحدهای گردشگری در راستای جذب گردشگر است.
این مسوول، استفاده از آگهی های تلویزیونی، مکاتبه با شرکت ها و آموزش و پرورش را یکی دیگر از راهکارهای جذب مشتری و گردشگر به پارک ارم و باغ حیات وحش عنوان کرد.
در میان انبوه غرفه های متنوع شرکت کننده های مختلف، بازدید کننده ای که به دنبال غرفه و آگهی تبلیغاتی بقیه استان ها می گشت، با خلا حضور استان هایی همچون اصفهان، شیراز، مشهد و غیره روبرو می شد؛ گویی تنها استان های کرمان و یزد به نمایندگی از سایر استان ها شرکت کرده بودند که البته در نوع خود هم عجیب به نظر می رسید.

***گذری بر بخش هتلداری نمایشگاه
سالن های هشتم و نهم نمایشگاه هم به بخش هتلداری اختصاص داشت. شرکت کنندگان در این بخش، وسایل مورد نیاز هتل ها همچون ظروف، مواد و لوازم بهداشتی و منسوجات مورد استفاده در هتل ها، آشپزخانه های صنعتی، تجهیزات سلف سرویس و کیترینگ، تجهیزات و دستگاه های نظافت و شستشو، تجهیزات رستورانی و کافی شاپ، پوشاک و لباس های رسمی مخصوص هتل ها ، تجهیزات اعلام خطر، دوربین های مدار بسته، وسایل روشنایی و چراغهای تزیینی، تختخواب و مبلمان هتلی، چرخ دستی، مواد غذایی، اتوماسیون و نرم افزارهای ویژه هتل ها و دکوراسیون و طراحی هتل ها را به نمایش گذاشتند.
در این سالن بزرگ هم شاید بتوان غرفه ی لوستر و آویزهای زینتی را به دلیل استفاده از چراغ های زینتی و درخشان یکی از غرفه های چشمگیر دانست.
در انتهای سالن هم، بازدید از ماکت «هتل هوشمند» با فناوری های دیجیتالی منحصر به فرد آن خالی از لطف نبود.

*** فناوری دیجیتال و الکترونیکی وجه مشترک تمام غرفه ها
استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی را شاید بتوان وجه مشترک تمام غرفه های نمایشگاه دانست.
در سالن 6 نمایشگاه، «محسن حیدری» مدیر رزرواسیون مرکزی هتل های «مهر یزد»، از نحوه ی رزرواسیون متفاوت این شرکت برای جذب مشتری گفت و افزود: برای جذب گردشگر با ارسال عکس اتاق ها، فضاهای مختلف هتل و اطلاعات سیاحتی شهر از طریق ایمیل، مسافر را اندکی با مکان مورد نظر آشنا می کنیم تا از باشگاه سوار کاری ما و گردشگری داخل شهر و یک شب خواب زیر آسمان پر ستاره ی کویر با خبر شود.
«صادق محمدی» مسوول بازاریابی باشگاه ایرانیان در دبی امارات متحده ی عربی هم از فضای الکترونیکی حاکم بر این باشگاه گفت و تاکید کرد که استفاده از فضای ورزشی و استادیوم ورزشی استاندارد، فضای فرهنگی و هنری این باشگاه از عوامل اصلی جذب گردشگر است.
در غرفه ی گردشگری تایلند،«هومر برقانی» نماینده ی بازاریابی نهاد گردشگری تایلند هم از مرکز پاسخگوی تلفنی که 24 ساعته به 26 زبان مختلف اطلاعات مفید گردشگری و پاسخگوی پرسش های مسافران است خبر داد و گفت: در دوره ی جدید بحث دیجیتال بودن شیوه های جذب توریست، مساله ی مهمی است که ما به آن پرداخته ایم و نزدیک به 96 مرکز پذیرش گردشگری از نوع گفت و گو و مشاوره ی زبان تایلندی تا زیرساخت های هتلی، پروازی، مسیرهای ماشینی را به صورت نرم افزارهای تلفن همراه ارایه می دهیم.
برقانی، نهاد گردشگری تایلند را که از سال 1976 میلادی (1355 شمسی) در داخل و خارج از مرزهای این کشور مشغول به فعالیت است، نهادی دولتی معرفی کرد که کار اصلی آن شناساندن مقاصد گردشگری تایلند به مردم است؛ اطلاعاتی که مردم برای سفر به کشور تایلند نیاز دارند و حمایت از بخش خصوصی ایران که در زمینه ی گردشگری تایلند باید بدانند.
وی افزود: این نهاد همچنین با ارایه ی برنامه ها و راهبردهای بازاریابی، به جذب سرمایه ی بخش خصوصی تایلند پرداخت و متعهد شد که بستری مناسب را برای بخش خصوصی گردشگری تایلند فراهم کند.
وی هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی گردشگری خانواده و اعلام شعار گردشگری سال 2014 «تایلند شگفت انگیز؛ شروعی دوباره با مردم» عنوان کرد که تلاش دارد با توسعه و اشاعه ی این شعار، مردم را با بحث گردشگری و فرهنگی تایلند بیشتر آشنا کند.
برقانی در توضیح گردشگری خانواده گفت: تلاش داریم تا خانواده های ایرانی که به تایلند سفر می کنند در مسیرهایی گام بردارند که با فرهنگ غنی مردم تایلند و مناسب با باورهای فرهنگی مردم ایران آشنا شوند و علاوه بر گرشگری، یک تبادل فرهنگی بین دو ملت ایجاد شود.

*** چالش ها و مشکلات گردشگری از زبان شرکت کنندگان
صِرف داشتن جاذبه، یک منطقه را تبدیل به مقصد گردشگری نمی کند؛ بلکه توجه و بهسازی آن منطقه و برنامه ریزی بر روی تصویر سازی مناسب از آن در ذهن گردشگران، اهمیت دارد؛ چیزی که شاید بتوان یکی از چالش های اصلی صنعت گردشگری کشور دانست؛ چرا که گردشگر با توجه به تصویر ذهنی خود مقصد را انتخاب می کند.
هومر برقانی نماینده ی بازاریابی نهاد گردشگری تایلند ارایه ی یک تصویر مناسب از ایران را بهترین وسیله ی جذب گردشگر دانست که هر ایرانی به عنوان مبلغ می تواند به این هدف کمک کند.
وی، بازگشایی دفاتر گردشگری ایران در سایر کشورها را دمیدن نفس تازه به توسعه ی این بخش عنوان کرد و گفت: مدیریت صحیح این دفاتر، سرمایه گذاری مناسب بر آن و استفاده از کادر مجرب بازاریابی گردشگری در این دفاتر می تواند کمک شایانی باشد.
محسن حیدری مدیر رزرواسیون هتل های مهر یزد هم ایجاد بستر امن برای گردشگران و رفع دغدغه ی فکری آنها را از جمله زوایایی مهم جذب گردشگر دانست.
وی همچنین بحث مالی و بیمه ی گردشگر و نبود کارت اعتباری بین المللی را از جمله چالش های موجود در حوزه ی گردشگری خواند.
صادق محمدی مسوول بازاریابی باشگاه ایرانیان در دبی هم نرخ تبدیل ارز به ریال را از جمله چالش های گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: مدیریت ضعیف، تبلیغات نادرست و اطلاع رسانی ناقص همگی دست به دست هم داده است تا مانع توسعه ی گردشگری ایران شوند.

***سخن آخر
نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتل داری ایران تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشورمان در حوزه ی صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده و مورد تایید و توجه سازمان مذکور است.
هرساله اسامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه از سوی برگزارکننده در اختیار این سازمان قرار می گیرد و حضور در آن به عنوان یک رکورد از سوی سازمان یادشده در سوابق شرکت کنندگان ثبت می شود. همچنین، این نمایشگاه، تنها نمایشگاه در حوزه ی صنعت گردشگری و هتل داری در تهران است که مجوز قانونی سازمان توسعه ی تجارت را دارا است.
اما نباید فراموش کرد که ارایه ی تصویر مناسب، گردشگر را در انتخاب مقصد سفر کمک می کند. تصاویری که مردم دنیا از یک منطقه می توانند در ذهن داشته باشند از روش های مختلف شکل می گیرد: بخشی از آن در دوران کودکی، در مدارس و تصویری که از طریق کتاب ها به دانش آموزان داده می شود و بر روی نقشه با موقعیت مکانی آن آشنا می شوند. سپس این تصویر از طریق اخبار، رسانه ها و رادیو و تلویزیون کامل تر می شود.
اما در هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و هتل داری، آن چه در کنار تمام فناوری های تازه ی عرضه شده در این نمایشگاه نبودش بیش از هر چیزی احساس می شد وجود تصاویر و نمونک(ماکت)های مکان های دیدنی ایران و استفاده از صنایع دستی برجسته ی هر منطقه بود که شاید می توانست به معرفی بهتر ایران کمک کند.

*از:فاطمه دهقان نیری (گروه پژوهش های خبری)
پژوهش**9294**2054
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن