تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار:ایران بدترین الگوی مصرف انرژی را دارد/امیدوارم در دیدگاه اجتماعی هم تحولی ایجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ابتکار:ایران بدترین الگوی مصرف انرژی را دارد/امیدوارم در دیدگاه اجتماعی هم تحولی ایجاد شود

ابتکار:ایران بدترین الگوی مصرف انرژی را دارد/امیدوارم در دیدگاه اجتماعی هم تحولی ایجاد شود
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران در چند سال گذشته بدترین الگوی مصرف انرژی را دنبال کرده است.
به گزارش نامه نیوز، معصومه ابتکار در مراسم گشایش هشتمین همایش بین المللی مدیریت سبز در سالن همایش های برج میلاد افزود: قطعا یکی از دلایل اصلی داشتن این الگوی نادرست، یارانه ها است.

وی اظهار داشت: زمانی که قیمت می تواند مبنای اقتصادی باشد و ارزش گذاری با نگاه یارانه ای صورت گیرد، سبب می شود نه تنها از سرمایه های خود درست استفاده نکنیم بلکه به صورت جدی با مشکلات زیست محیطی و انتشار گازهای گلخانه ای مواجه شویم.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم بحث انرژی های تجدیدپذیر و تغییر فناوری در تولید و مصرف انرژی را جدی گرفته و برنامه های اساسی در این زمینه تدوین کرده است.

ابتکار افزود: در بودجه سال 93 دیده شده 6 هزار مگاوات برق جدید از محل سیکل ترکیبی نیروگاه های موجود در کشور تزریق شود، بدون این که یک نیروگاه جدید ایجاد شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در لایحه هدفمند سازی یارانه ها در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار رویکرد زیست محیطی را تجربه می کنیم؛ باید نگاه راهبردی، آینده نگر و موثر را در پیش بگیریم زیرا از این طریق می توان مشکلات زیست محیطی و بحران های آلودگی را رفع کرد.

ابتکار اظهار داشت: خوشبختانه امروزه رویکرد مدیریت سبز از سطح دولت تا بخش خصوصی در پیش گرفته شده که امیدوارم بتوانیم با راهبری سازمان حفاظت محیط زیست این برنامه ها را در تمام سطوح در کشور پیش ببریم.

ابتکار گقت: تا زمانی که نتوانیم روش های مدیریتی موثر برای هم افزایی و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم و تصمیم سازان در تمام سطوح محلی و ملی را فراهم کنیم، نمی توانیم مدیریت سبز در کشور داشته باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع محیط زیست یک مقوله جهانی است و نباید برای آن حد و مرز سیاسی یا فرهنگی قایل شویم، در چند سال گذشته به دلیل نبود وجدان زیست محیطی به این بخش آسیب فراوانی وارد شده است که نیازمند تغییر رویکرد جدی و تحول اساسی در مدیریت این بخش هستیم.

ابتکار گفت: اگر نتوانیم حکمروایی اخلاق را در موضوعات زیست محیطی دنیا برقرار کنیم فرزندان ما در آینده با چالش های روزافزون بیشتری نسبت به ما مواجه می شوند و آن زمان ما را مقصر می دانند. امروز دنیا نیازمند فداکاری، نگاه عدالت محور و پاسخگواست. کسانی که مسئولیتی را در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و توسعه ای بر عهده می گیرند باید در مقابل عملکرد زیست محیطی خود پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه هر روز با مشکلات اساسی زیست محیطی مواجه هستیم، گفت: این مشکلات فقط با رویکرد هم افزایی و هم پیمانی قابل رفع است، اگر در این زمینه از کسی قدردانی می شود، قطعا دلیل بودن تفکر و کار جمعی است و این جایزه ای که به من تعلق گرفت به علت همراهی افراد موثر در سطوح مختلف بوده است.

ابتکار تاکید کرد: باید از نقد، تنوع دیدگاه ها، وسعت تنوع فکری و فرهنگی جامعه استقبال کنیم تا شاید از میان این دیدگاه ها، تحول علمی و اساسی به وجود آید تا بتوانیم روند مخرب کنونی زیست محیطی را متوقف کنیم.

معاون رییس جمهوری گفت : در سال جاری تحول سیاسی در کشور به وجود آمده که امیدوارم این تحول از دیدگاه اجتماعی هم ایجاد شود و بار دیگر محیط زیست و حفظ و حراست از آن اولویت پیدا کند و مورد توجه سیاست مداران و تصمیم گیران قرار گیرد.

وی گفت: باید به بحران های زیست محیطی که پیش روی ماست، به طور جدی توجه کنیم و در این زمینه خدماتی را ارایه دهیم تا جامعه صنعتی و بین المللی آینده بهتری در زمینه حفظ محیط زیست فراهم کند .

به گزارش ایرنا، این همایش تا عصر امروز در تهران ادامه دارد.




1392/11/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن