تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802697715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 53 هزار خانوارتحت پوشش این نهاد هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان: بیش از 53 هزار خانوارتحت پوشش این نهاد هستند گرگان - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: در این استان 53 هزار و 261 خانوار با یک صد هزار و 759 نفر، تحت پوشش این نهاد مقدس در استان هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعباس حاجی اکبریˈ روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: از این تعداد 19 هزار و 980 خانوار شهری و 33 هزار و 281 خانوار ساکن روستاهای استان می باشند.
به گفته وی، از مجموع افراد تحت پوشش این نهاد در استان، 27 هزار و 712 نفر مرد و 73 هزار و 47 نفر زن می باشند.
وی تصریح کرد: این نهاد در استان هفت هزار 617 نفر دانش آموز و یک هزار و 872 نفر نیز دانشجو می باشند.
وی بیان داشت : خانواده هائی که سرپرست آنان فوت کرده، زنان متاهلی که شوهرانشان به سربازی اعزام شده، زنان سرپرست خانوار، خانواده های مطلقه، خانواده های از کار افتاده و بخش های دیگر جامعه برحسب تعریف جزو جامعه آماری ما محسوب می شوند .
حاجی اکبری اظهار کرد: در بخش خانواده هائی که سرپرست آنان فوت کرده اند، 27 هزار و 253 خانوار، در بخش خانواده های مطلقه چهار هزار و 143 خانوار، خانواده های از کار افتاده 15 هزار و 389 خانوار، خانواده های زندانیان 965 خانوار و 114 خانوار که سرپرستان آنان به سربازی رفته اند را تحت پوشش داریم و مابقی در جوامع دیگر آماری ما هستند.
این مسول با اشاره به در پیش بودن سی و پنجمین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی در 14 اسفند 1357، گفت: این نهاد دومین نهادی بود که بعد از کمیته به عنوان حافظین و حارسین از کشور به علت عدم منسجم بودن ارتش و نیروی انتظامی در اوایل انقلاب اسلامی، در جهت کمک به محرومین و نیازمندان تاسیس شد.
مدیر کل کمیته امداد گلستان افزود: هر چند این نهاد قبل از انقلاب به طرق دیگری وجود داشت که در آن زمان از خانواده های زندانیون انقلابی حمایت می کرد، اما بعد از انقلاب روند آن تغییر نمود.
به گفته حاجی اکبری، این نهاد در واقع به عنوان بازوی عاطفی نظام در خدمت به محرومین و نیازمندان تاسیس و راه اندازی شد که برکات زیادی تاکنون داشته، بطوری که هم اکنون از این نهاد در استان، بسیاری از فرزندان خانواده های تحت پوشش، پزشک، دانشجو در مدارج عالیه، عضو هیات علمی دانشگاه ها و موسسات هستند و حتی برخی خانواده های نیز به علت رسیدن به شغل های مناسب و ایجاد مشاعل برای خود از عائله مندی ما خارج شده اند.
وی با اشاره به بیمه تامین اجتماعی خانواده های تحت پوشش این نهاد گفت: تاکنون شش هزار و 510 خانوار تحت پوشش ما بیمه هستند و علاوه بر دفترچه خدمات تامین اجتماعی، بعد از 10 سال سابقه بیمه با داشتن شرایط سن بازنشستگی، می توانند از خدمات بازنشستگی بیمه استفاده نمایند.
وی ادامه داد: این تعداد خانوارها در شهر می باشند و در بخش صندوق بیمه تامین اجتماعی عشایر و روستائیان سه هزار و 710 نفر مددجویان ما تحت پوشش این بیمه نیز قرار دارند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در 10 ماهه نحست سال جاری، بابت حق بیمه ساکنین شهری 65 میلیارد و 260 میلیون ریال واریزی داشته ایم و به جرات اذعان می داریم که بیمه سازمان تامین اجتماعی با شرایط اعلام شده، امید را در دل خانواده بزرگ کمیته امداد زنده کرد.
حاجی اکبری افزود: امروز در این استان، بانوی سرپرست خانوار زیر 50 سالی وجود ندارد که بیمه تامین اجتماعی نشده باشد.
وی تصریح کرد: در شهرهای بالای 20 هزار نفر در استان 22 هزار و 158 نفر مددجویان ما، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند که طی 10 ماهه نخست امسال مبلغ 16 میلیارد و 160 میلیون ریال به صورت بلاعوض هزینه درمانی برای آنان پرداخت کرده ایم.
به گفته حاجی اکبری، از ابتدای سال جاری تا پایان ماه قبل (دی) مبلغ 230 میلیارد ریال به 53 هزار و 261 خانواده تحت پوشش این نهاد در استان حقوق ماهیانه بلاعوض پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: ما اکنون پنج هزار و 793 یتیم زیر 18 سال و 55 یتیم بالای 18 سال داریم که توسط 15 هزار و 845 حامی، حمایت می شوند و در 10 ماهه نخست سال جاری، مبلغ 38 میلیارد ریال به حساب ایتام واریز شده است.
وی در پایان اظهار کرد: کمترین کمک در طرح اکرام مبلغ یک صد هزار ریال می باشد و بیشترین مبلغ مربوط به یک خیر گرگانی است که سالانه یک میلیارد و 750 میلیون ریال به یک هزار و 167 یتیم کمک می کند.
7467/579
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن