تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803181887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس روس: نشست وین می تواند راهگشای توافق نهایی هسته ای باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس روس: نشست وین می تواند راهگشای توافق نهایی هسته ای باشد مسکو، ایرنا- پروفسور ˈعبدالسلام حسین افˈ رییس انستیتو فلسفه وابسته به آکادمی علوم روسیه با بیان اینکه ایران با موفقیت در برابر زیاده خواهی غرب و آمریکا ایستاده است، گفت: نشست وین درباره پرونده هسته ای ایران در صورت خردگرایی غربی ها می تواند راهگشای دستیابی به توافق نهایی شود.


ˈحسین افˈ امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو اظهار داشت: ایران توانسته است از منافع ملی خود در عرصه انرژی هسته ای دفاع کند و این طرح ملی را در راستای صلح آمیز پیش ببرد.
وی افزود: تمام تلاش های غرب برای فشار بر ایران به منظور بازداشتن این کشور از اجرای برنامه هسته ای و حرکت در مسیر فناوری های پیشرفته به شکست انجامیده است.
رییس انستیتو فلسفه روسیه گفت: دیپلماسی ایران با حرکت های مناسب در شرایط مختلف پیروزی این کشور را در عرصه سیاسی برای دفاع از منافع این کشور تضمین کرد.
حسین اف گفت: متاسفانه غرب اراده خود را بر دیگر کشورها تحمیل می کند و این پدیده ای بسیار خطرناک است.
کارشناس ارشد روس گفت: در سیستم مناسبات بین المللی معیارهایی که برخی کشورهای غربی برای روابط با کشورهایی مانند ایران یا روسیه اعمال می کنند، وجود ندارد و این مساله در گذشته باعث بروز تنش هایی شده است.
وی اضافه کرد: اما ایران موفق شد در مساله هسته ای در برابر زیاده خواهی غرب ایستادگی کند و توافق هسته ای روز 24 ماه نوامبر ژنو بهترین گواه برای موفقیت ایران است، زیرا برای نخستین بار در سالهای اخیر غرب در شرایط کاملا یکسان با ایران به توافق رسید.
حسین اف این موفقیت ایران را مرهون سیاست مقاومت کشورمان در برابر فشارها دانست که حتی در شرایط تهدید به حمله نظامی از مواضع برحق خود عقب نشینی نکرد.
وی تلاش های ایران در زمینه دفاع از حقوق مسلم و قانونی خود را الگویی برای حق جویی و روابط عادلانه در سطح بین المللی دانست و اظهار داشت: کشورهای جهان باید همانند ایران تلاش کنند تسلیم فشارهای غرب نشوند و از مواضع خود در هر شرایطی دفاع کنند.
کارشناس ارشد روس نشست نمایندگان ایران و گروه 1+5 را که قرار است در وین برگزار شود، رویداد مهمی دانست که در صورت پایبندی طرف های غربی به اصل احترام متقابل و خردگرایی می تواند مسیر را برای عقد موافقت نامه نهایی در مساله هسته ای بگشاید.
وی افزود: دوستان ایران و کشورهای مخالف سلطه طلبی از توافق های میان تهران و جامعه جهانی برای حل مساله هسته ای استقبال می کنند.
حسین اف گفت: از همان ابتدای مطرح شدن اختلافات در سطح بین المللی در باره برنامه هسته ای به هیچ وجه باور نمی کردیم که ایران که انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده است، به دنبال ساخت بمب اتمی باشد.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت تکیه بر مذهب به دنبال ساخت سلاح مرگبار اتمی نیست و افرادی که ایران را متهم به ساخت سلاح اتمی می کنند یا مغرضانه رفتار می کنند یا از ویژگی های ظریف جامعه شناختی این کشور اطلاعی ندارند.
رییس انستیتو فلسفه روسیه رویکرد کشورش در مساله هسته ای ایران را بسیار متفاوت با رفتار کشورهای غربی دانست که بدون مستند ادعاهایی را علیه تهران مطرح کرده اند.
وی افزود: روسیه در مساله هسته ای ایران موضع بسیار سازنده ای دارد و از حقوق این کشور برای اجرای برنامه هسته ای برای اهداف صلح آمیز حمایت می کند.
کارشناس ارشد روس با بیان این که مسکو از دفاع تهران از حقوق هسته ای خود استقبال می کند، اظهار داشت: اثبات ماهیت صلح آمیز و غیرنظامی برنامه هسته ای ایران مساله ای است که باید در جریان مذاکرات حل و فصل شود و به همین دلیل مسکو موفقیت های تهران را موفقیت های خود می داند.
حسین اف افزود: موضع ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در مساله هسته ای ایران بسیار سازنده است و در مواضع طرف های این مساله موازنه ایجاد کرده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه و دوست تقویت شود و آنها بتوانند ساختار همکاری های خود را با اضافه کردن زمینه های جدید به آن و توسعه زمینه های موجود فعلی تحکیم و توسعه بخشند.
حسین اف افزود: ما دوستداران ایران در روسیه امیدواریم دو کشور طرح های مشترک بزرگی را در عرصه های مختلف اقتصادی و صنعتی برای اجرا تعیین و در آینده این طرح ها به اجرا در آیند تا کاهش روابط بر اثر محدودیت های غربی را بتدریج جبران کنند.
اروپام/ 2242**518** 1337
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن