تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818886043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین دوره آموزشی کشاورزان استان مرکزی درپرورش توام ماهی وگیاه آغازشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اولین دوره آموزشی کشاورزان استان مرکزی درپرورش توام ماهی وگیاه آغازشد محلات – ایرنا – رییس ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: کارشناسان این ایستگاه نخستین دوره آموزشی کشاورزان استان مرکزی در پرورش توام ماهی و گیاه (اکو آپوتیک) را در ساوه آغاز کردند.


ˈ مهدی رضاییˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره آموزشی 50 کشاورز، گلخانه دارو بهره بردار بخش کشاورزی ساوجی با شیوه نوین همزمان کشت محصولات کشاورزی و پرورش ماهی آشنا شدند.
وی، سازگاری با کمبود آب و بروز پدیده خشکسالی، استفاده از روشهای علمی در کاهش مصرف آب و استفاده کمتر از سموم و کود شیمیایی را از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی ویژه کشاورزان استان مرکزی عنوان کرد.
وی گفت: ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سطح استان مرکزی با برگزاری این دوره آموزشی و سپس در سراسر کشور زمینه بکار گیری شیوه نوین در کاهش مصرف آب به ویژه در استانهای بحرانی در آب را انجام خواهند داد.
رضایی، با بیان اینکه حضور در این دوره های آموزشی رایگان است اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره ها با ارایه آموزشها به سایر بهره برداران بخش کشاورزی زمینه گسترش این شیوه را فراهم می آورند.
مسوول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: در پروژه آکو آپونیک کشت و پرورش توام ماهی و گیاه در سیستم مدار بسته آب قرار دارد.
رضایی افزود: در اجرای این پروژه آب حاصل از پرورش ماهی خوراکی و زینتی برای تولید بوته گیاهانی نظیر گوجه فرنگی، فلفل و ریحان مورد استفاده وسپس با تصویه آب، مجدد برای تولید و پرورش ماهی قابل استفاده است.
وی گفت:در این سیستم مواد دفعی ماهی که بخش عمده ای از ترکیبات نیتروژندار از قبیل آمونیاک و ترکیبات غیر نیتروژنی مثل فسفر هستند بوسیله گیاه جذب شده و از آب حذف می شوند.
مسوول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: سبزی های برگی شامل ریحان، نعناع و سبزی های میوهای خیار و گوجه فرنگی با توجه به سازگاری مناسب به سیستم آکواپونیک معرفی شدند.
رضایی، مزایای اجرای این طرح را، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه تولید و تولید مواد گیاهی و ماهی به صورت ارگانیک بدون استفاده از سموم شیمیایی عنوان کرد.ک/3
2482/555
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن