تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوشش 90 درصدی خدمات بهداشتی در ایران ستودنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول در سازمان جهانی بهداشت: پوشش 90 درصدی خدمات بهداشتی در ایران ستودنی است تهران - ایرنا - مدیر نظام های سلامت دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی(امرو)، پوشش 90 درصدی خدمات بهداشتی در ایران را ستود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا به نقل از وبدا، دکتر «ثمین صدیقی» روز دوشنبه در کارگاهی در همین زمینه در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تاکید بر اهمیت مقوله «پوشش همگانی سلامت» گفت: پوشش 90 درصدی خدمات بهداشتی در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه از وضعیت بهتری برخوردار است اما باید از عمق مناسبی نیز برخوردار شود.
وی افزود: پوشش همگانی سلامت شامل پارامترهایی نظیر جمعیت تحت پوشش، جمعیت غیرتحت پوشش، میزان خدمات تحت پوشش، دسترسی به خدمات، هزینه های خدمات و چگونگی ارائه خدمات می شود.
صدیقی با اشاره به اینکه هیچ جای دنیا پوشش خدمات بهداشتی و درمانی 100 درصد نیست، ادامه داد: بررسی اینکه آیا افراد واقعا دسترسی به خدمات دارند یا نه و نیز جلوگیری از فقیر شدن به خاطر هزینه های درمان، دو شاخصه مهم در کیفیت پوشش همگانی سلامت است.
صدیقی خاطرنشان کرد: 22 کشور حاضر در منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، براساس نظام بهداشتی، عملکرد، شاخص ها و هزینه به سه گروه تقسیم می شوند.
وی تصریح کرد، گروه اول کشورهایی هستند که به دلیل درآمد بالا، سهم حوزه سلامت کشورشان از درآمد ناخالص ملی زیاد است مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس، گروه هایی هستند که این سهم در آنها به دلیل درآمد متوسط در حد متوسط است مثل ایران، اردن، تونس و مراکش و کشورهایی که درآمدهای کمی دارند و با چالش منابع، ظرفیت ها و وضعیت ناپایدار سیاسی مواجهند مثل سودان و افغانستان.
مدیر نظام های سلامت دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی افزود: گرچه در سال 2011 میلادی میلیاردها دلار در این 22 کشور صرف هزینه های سلامت شده اما در همین مدت بیش از 17 میلیون نفر به خاطر هزینه های سلامت در این کشورها دچار مشکل شده و هفت میلیون و 500 هزار نفر به زیر خطر فقر رفته اند.
صدیقی با بیان اینکه به علت ارسال نشدن گزارشات وضعیت بیماری های غیرواگیر در کشورهای منطقه «امرو»، فقط آمار بیماری های مسری در این کشورها در دست سازمان بهداشت جهانی است، گفت: به عنوان مثال اتباع خارجی ساکن در کشورهای حاشیه خلیج فارس، بخش زیادی از جمعیت این کشورها هستند اما این جمعیت به خاطر حمایت نشدن دولت ها، از خدمات بهداشتی، درمانی مناسبی برخوردار نیستند و بار زیادی از بیماری ها در این گروه ها قرار دارد.

** پوشش کامل بهداشتی، درمانی یک چهارم جمعیت منطقه
وی افزود: تنها یک چهارم کشورهای منطقه از پوشش کامل و عمیق بهداشتی، درمانی برخوردار هستند و اگر اراده سیاسی برای گسترش این پوشش در کشورها وجود نداشته باشد تلاش های ما به جایی نخواهد رسید.
صدیقی تصریح کرد، سیستم اولیه مراقبت های بهداشتی در ایران در هیچ کشوری مشابه ندارد و اجرای برنامه پزشک خانواده نیز در ایران آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه اکنون نهضت پوشش همگانی سلامت در سطح جهان آغاز شده، بیان داشت: اراده جهانی در این خصوص باید تبدیل به اراده ملی شده و چشم اندازها، استراتژی ها و نقشه های راه در این خصوص باید هرچه سریع تر تبیین شوند.
صدیقی افزود: خوشبختانه چشم اندازها در ایران وجود دارد اما باید این چشم اندازها را به برنامه های استراتژیک و عملیاتی تبدیل کرد.
مدیر نظام های سلامت دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد، این کار مهم نیز به تنهایی از عهده وزارت بهداشت امکانپذیر نیست و باید برای دست یافتن به نتیجه، تمام سازمان های ذیربط از جمله بیمه ها در این برنامه حضور داشته باشند.
وی بر نقش آفرینی بخش خصوصی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: قوانین باید به روز باشند که خوشبختانه ایران دارای قوانین خوبی در حوزه سلامت است و برنامه پنج ساله توسعه کشور شما قوانین خوبی به تصویب رسانده است.
صدیقی همچنین بر تجمیع تلاش های گسترده در ایران برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت تاکید کرد.
اجتمام(1) ** 7268 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن