تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801274636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زائران راهیان نور بیمه می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زائران راهیان نور بیمه می شوند تهران - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از بیمه شدن پنج میلیون زائر راهیان نور مناطق عملیاتی خوزستان خبر داد و گفت: سال گذشته هیچ مورد فوتی در مناطق عملیات راهیان نور نداشتیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرهنگ پاسدار «نادر ادیبی» روز یکشنبه در نشست خبری افزود: اردوهای راهیان نور از یک اقدام فصلی و مقطعی به حرکتی سالانه تبدیل شده و در واقع محلی برای تربیت کادر انقلاب و آشنا کردن جوانان با حماسه های دوران دفاع مقدس محسوب می شود.
وی تبیین رخدادهای دوران دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی این دوران و مرور عملیات های بزرگ را از جمله اهداف و سیاست های ستاد مرکزی راهیان نور برشمرد و گفت: کمیته های دهگانه برای پیشبرد بهتر کار تشکیل و تاکنون جلسات مختلفی برای بررسی برنامه ها برگزار شده است.
ادیبی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان در روزهای اسفند ماه و تعطیلات نوروز، فراهم کردن امکان اسکان بهتر زائران مناطق عملیاتی از ضرورت هاست.
به گفته وی، در گذشته از این جهت امکانات کمتری داشتیم، اما برای شب مانی بیش از 110هزار نفر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان، امکانات لازم فراهم شده، هر چند هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
ادیبی افزود: همچنین از راویان حاضر در جنگ تحمیلی و راویان جوان تربیت شده در این مناطق عملیاتی استفاده می کنیم و تاکنون 20 هزار راوی ساماندهی شده است.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به ثبت روز ملی راهیان نور(20 اسفند) تصریح کرد،
همایش ملی راهیان نور 20 اسفند ماه در خرمشهر برگزار می شود.
ادیبی ادامه داد: برای تحقق بیشتر مشارکت مردمی در اردوهای راهیان نور و همچنین ملموس کردن بهتر اثرات این حضور، جشنواره ره آورد سرزمین نور با مسوولیت و اجرای سپاه به مدت 10 شب در خرمشهر برگزار می شود.
وی، برگزاری نخستین یادواره شهدای راهیان نور در معراج شهدای پادگان محمودوند اهواز را از دیگر برنامه های همایش ملی راهیان نور در 20 اسفند ماه عنوان کرد.
ادیبی با اشاره به ثبت نام بیش از 20 هزار نفر برای خدمت به شهدا در قالب خادمان شهدا، افزود: بیش از 86 درصد این خادمان ثبت نام کرده، مدرک کارشناسی ارشد دارند.
وی، همچنین به طرح امداد و یاور با اهدافی همچون ارائه خدمات به خودروهای در راه مانده و دارای نقص فنی که از گذشته اجرا می شود، اشاره کرد و گفت: خط تلفن 3130 در خوزستان از دهم اسفند ماه برای خدمات رسانی به زائران فعال می شود.
ادیبی با اشاره به افزایش 50 درصدی حضور خودجوش و خانوادگی مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، افزود: برای ارائه خدمات بهتر به این زائران، سامانه ثبت نام خودروهای شخصی پیش بینی شده تا علاقه مندان ضمن ثبت نام، از اماکن دارای امکانات اسکان، تغذیه و روایتگری اطلاع پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح پیاده روی خادمان شهدا از مسجد جامع خرمشهر تا شلمچه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اجرا می شود.
ادیبی، برگزاری نمایش های رزمی پنج گانه در مناطق عملیاتی توسط سپاه و ارتش، برپایی نمایشگاه نیروی دریایی در آبادان و خرمشهر، برپایی نمایشگاهی در پایگاه شکاری دزفول توسط نیروی هوایی ارتش، نمایشگاه ویژه کودکان در شملچه و احیای بیمارستان های صحرایی دوران دفاع مقدس را از جمله دیگر اقدامات ستاد مرکزی راهیان نور عنوان کرد.
وی، همچنین از مطالعه و بررسی طرح جامع راهیان نور خلیج فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد، این طرح در آینده نزدیک به مراحل نهایی خود نزدیک شود.
ادیبی خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از ظرفیت روحانیون در اردوی راهیان نور، شبکه مبلغان راهیان نور نیز تشکیل شده است.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور همچنین به موضوع معرفی نشدن نماینده دولت در ستاد مرکزی راهیان نور اشاره کرد و گفت: درخواست خود را از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به دولت ارائه کرده ایم تا از طریق حضور این نماینده بتوانیم دستگاه های دولتی را همراه خود در این حرکت بزرگ فرهنگی داشته باشیم.
وی افزود: درخواست ما از دستگاه های دولتی، عمل به وظیفه ذاتی شان است نه چیز دیگر؛ طی سال های گذشته و امسال، دولت همکاری خوبی با ما داشته، اما به هر حال خلاء نبود نماینده دولت در ستاد مرکزی راهیان نور وجود دارد که امیدواریم هر چه سریع تر این نماینده معرفی شود.
اجتمام(3) ** 9022 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن